Ανησυχία προκαλεί μία πληροφορία που μετέδωσε το πρακτορείο Bloomberg αναφορικά με τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα, η οποία φέρεται να τίθεται υπό αμφισβήτηση τουλάχιστον μέχρι τις γερμανικές ομοσπονδιακές εκλογές, τπν Σεπτέμβριο του 2017.
Σύμφωνα με Ευρωπαίο αξιωματούχο που επικαλείται το Bloomberg, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ενδεχομένως να μην συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα πριν τις γερμανικές εκλογές. Αυτό σημαίνει πρακτικά, αν φυσικά η πληροφορία επαληθευτεί, πως η χρηματοδότηση του ελληνικού προγράμματος βρίσκεται “στον αέρα”, αφού για του Ευρωπαίους εταίρους η συμμετοχή του ΔΝΤ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίησή του, κάτι που τονίζουν ρητά με κάθε ευκαιρία.
Ορισμένοι μάλιστα συνδέουν την πληροφορία αυτή με τις πρόσφατες δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος υποστήριξε πως το θέμα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους δεν θα συζητηθεί πριν από το 2018 – μία θέση η οποία βέβαια σίγουρα βρίσκει αντίθετο το ΔΝΤ, που επιμένει για την ταχύτερη δυνατή επίλυση του ζητήματος του ελληνικού χρέους, καθώς το θεωρεί μη βιώσιμο, δίνοντας συνέχεια στην παρατεταμένη αντιπαράθεση μεταξύ Βερολίνου και ΔΝΤ για το θέμα αυτό. http://www.news.gr/
Η τ. Εισαγγελέας Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη και ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΟΔΟΥ Φώτης Χατζηδιάκος Όποιος μπορεί ας πει κάτι διαφορετικό, σας προκαλώ όλους σας, «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα» Αιτία όλων αυτών...
Στις 31/10 το πολύπαθο μουσείο ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό εγκαινιάζοντας τις περιοδικές του εκθέσεις. Δείτε όλο το πρόγραμμα της σεζόν 2016-2017. Από Δέσποινα Ζευκιλή
Με έμφαση στο διάλογο με διαφορετικούς θεσμούς και σε ένα μουσείο «κυριολεκτικά ανοιχτό σε όλους», η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κατερίνα Κοσκινά , παρουσία του Υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά ανακοίνωσε το πολυαναμενόμενο άνοιγμα του Μουσείου στα τέλη Οκτώβρη και το πρόγραμμα των περιοδικών εκθέσεων.
Η αρχή γίνεται με την έκθεση «ΕΜΣΤ- M HKA Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα – Αμβέρσα» (31 Οκτωβρίου 2016- 29 Ιανουαρίου 2017 ) μια συμπαραγωγή του ΕΜΣΤ και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας (M HKA ) σε επιμέλεια των διευθυντών τους Bart De Baere, Κατερίνας Κοσκινάς. (Βοηθοί επιμελητές: Σταμάτης Σχιζάκης, Jan De Vree ).
Η έκθεση φιλοδοξεί να είναι ένας θεωρητικός και οπτικός διάλογος, βασισμένος σε έργα από τις συλλογές των δύο Μουσείων, που θα περιλαμβάνει πάνω από 70 έργα και θα διαρθρώνεται σε 22 θεματικές. Τον Απρίλιο του 2017, θα ταξιδέψει σε περιορισμένη εκδοχή στο Βέλγιο.
Ως προς την πλήρη λειτουργία του ΕΜΣΤ και των μόνιμων συλλογών, η διευθύντρια δήλωσε αισιόδοξη καταρχήν για την έκτακτη επιχορήγηση από τo Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ ), ύψους 4.500.000 ευρώ, που επέτρεψε την εξόφληση παλαιότερων εκκρεμοτήτων και την κάλυψη βασικών αναγκών, και στη συνέχεια για τη μελλοντική πορεία των διαδικασιών (της δημιουργίας νέου κανονισμού λειτουργίας, της πρόσληψης επιπλέον προσωπικού κλπ. ) που θα επιτρέψουν την ανάληψη της χορηγίας του Ιδρύματος Νιάρχου. Αν και το σημαντικό για την ίδια δεν είναι η «επίσημη» λειτουργία του μουσείου, γι αυτό και αποφασίστηκε να ανοίξει το μουσείο καταρχήν μέσω των περιοδικών εκθέσεων, για να μη σπαταληθεί άλλη ενέργεια, αν όλα πάνε καλά σε ένα περίπου χρόνο θα ανάψουν τα φώτα όλων των ορόφων, όπως χαρακτηριστικά είπε απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου.
«ΕΜΣΤ- MHKA Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα – Αμβέρσα»
Σχετικά με την έκθεση «ΕΜΣΤ- MHKA Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα – Αμβέρσα» ο Bart De Baere δήλωσε ότι «Είμαστε ένα μουσείο της Φλαμανδικής Κοινότητας του Βελγίου, το εθνικό μουσείο σύγχρονης τέχνης της Φλάνδρας, μια από τις περιοχές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της δυτικοευρωπαϊκής παράδοσης της τέχνης και οπτικής κουλτούρας. Αυτό δεν πρέπει να ξεχαστεί. Όμως η τέχνη ξεκίνησε στην Ελλάδα και ούτε αυτό δεν πρόκειται να ξεχαστεί. Αναμφίβολα, υπήρξαν αξιοσημείωτες πλαστικές εκφράσεις στην Αίγυπτο και τη Μεσοποταμία εκ των προτέρων, αλλά στην Ελλάδα έγιναv, τέχνη, μια ικανότητα για την πόλις.
Ομοίως, η Αθήνα είναι ο τόπος όπου η ίδια η έννοια του μουσείου ξεκίνησε, και ακόμα σημαντικότερα είναι ο τόπος όπου ξεκίνησε και η έννοια του διαλόγου. Το γεγονός αυτό καθιστά την πόλη της Αθήνας το λίκνο της Ευρώπης και την Αμβέρσα μια από τις πολλές φύτρες του. Φαίνεται σημαντικό σήμερα να θυμηθούμε αυτά τα βασικά και θεμελιώδη, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε καταφέρει να δείξουμε το σεβασμό που είναι το κλειδί για να τα πλησιάσουμε. Όχι μόνο εμείς στο βορρά, αλλά όλοι μαζί. Δεν είμαστε καλοί στο να είμαστε μαζί. Είμαστε κακοί στο να συγκεντρωνόμαστε. (… )
O Deleu, ο οποίος θα μπορούσε να περιγραφεί ως οραματιστής πολεοδόμος και ο οποίος αποτελεί το σημείο έναρξης της παρούσας έκθεσης με την πρότασή του για ένα ταξίδι 80 ημερών γύρω από τη γη και το πρότζεκτ του για ένα πλωτό πανεπιστήμιο σε τρία αεροπλανοφόρα, δήλωσε πριν από μερικά χρόνια - πριν από την κρίση - ότι η Ελλάδα θα είναι το μέλλον. Εάν ένα σύστημα καταρρεύσει, λέει, όπως συμβαίνει τώρα, το μέλλον έρχεται πάντα από την περιφέρεια και στην Ελλάδα υπάρχει πολύ περισσότερη ζωντάνια απ’ ότι στο Βέλγιο. Αυτή η ζωντάνια θα επιτρέψει να δούμε ένα μέλλον.»
Μίλησε ιδιαίτερα κολακευτικά, τέλος, για το έργο της Μπίας Ντάβου, μιας καλλιτέχνιδας διεθνούς βεληνεκούς που ανακάλυψε μέσω της συλλογής του ΕΜΣΤ, και την ευκαιρία να καλωσορίσουν στην Αμβέρσα το έργο της.
Συνεργασία ΕΜΣΤ- documenta 14 το 2017
Ιδιαίτερη μνεία έγινε για τη συνεργασία του ΕΜΣΤ και της documenta που θα φιλοξενήσει μέρος της εκθεσιακής της δραστηριότητας στο Μουσείο από τον Απρίλιο, ενώ έργα του ΕΜΣΤ θα ταξιδέψουν στο Κάσελ.
Η Κοσκινά δήλωσε: «Η documenta 14 και τo ΕΜΣΤ ξεκίνησαν να συζητούν πριν από δύο χρόνια, αφού εκφράστηκε η πρόθεση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της documenta 14, Adam Szymczyk, να πραγματοποιηθεί η 14η διοργάνωση της documenta στην Αθήνα και στο Κάσελ υπό τον τίτλο εργασίας Μαθαίνοντας από την Αθήνα. Πρόσφατα, οι δύο οργανισμοί αποφάσισαν να εντείνουν τη συνεργασία και να διευρύνουν το πεδίο δράσης της, ανταλλάσσοντας πληροφορίες και γνώσεις, ιδέες και και πρακτικές, και ως εκ τούτου άρχισε ουσιαστικά η διαδικασία της μάθησης του ενός από τον άλλον.»
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της documenta 14 Adam Szymczyk δήλωσε: «Προσβλέπουμε σε μια ευρύτερη συνεργασία μεταξύ του ΕΜΣΤ και της documenta 14. Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία συμμετοχής σε μια διαδικασία που θα συνεχιστεί και μετά το πέρας της documenta 14 στην Αθήνα και στο Κάσελ η διαδικασία να μετατραπεί το Μουσείο, τόσο ως χώρος συζήτησης όσο και ως χώρος μιας σημαντικής συλλογής σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς τέχνης, σε έναν τόπο προσβάσιμο και ανοιχτό στην καρδιά της Αθήνας. Όσο κι αν αισθανόμαστε την ευθύνη που εμπεριέχει αυτό το τεράστιο κοινό καθήκον, αισθανόμαστε επίσης ότι δίνεται η ευκαιρία να το κάνουμε να συμβεί.»
Ως προς τον τίτλο εργασίας «Μαθαίνοντας απ’ την Αθήνα» σημείωσε ότι η έμφαση δίνεται στο ότι εργάζονται στην Αθήνα με στόχο η documenta 14 να μην είναι απλά μια έκθεση αλλά μια μεγαλύτερη performative πράξη / πείραμα που θα επηρεάσει την καλλιτεχνική παραγωγή και την αλλαγή του status quo. Ένας τρόπος που θα μπορούσε να συμβάλει σε αυτή την αλλαγή είναι το γεγονός ότι 100 περίπου καλλιτέχνες θα έρθουν στην Αθήνα και θα δουν με νέα ματιά τα όσα συμβαίνουν εδώ. Μας έδωσε ραντεβού τέλος σε ένα περίπου μήνα για μια συνέντευξη Τύπου της documenta όπου θα ανακοινωθούν οι βασικές συνεργασίες και οι χώροι φιλοξενίας της.
Απολογισμός των πεπραγμένων της περιόδου 2015-2016
Από τον Δεκέμβριο του 2014, όταν ανέλαβαν το νέο ΔΣ και η νέα Διεύθυνση στο ΕΜΣΤ, έχουν μεσολαβήσει αρκετοί μήνες κατά τη διάρκεια των οποίων έχει γίνει σημαντικό έργο. Επιθυμία μας είναι, η πρώτη αυτή Συνέντευξη Τύπου να επικεντρωθεί στα όσα θετικά και αισιόδοξα μεσολάβησαν, καθώς περιμέναμε πολύ για να υπάρξει αυτή η δυνατότητα.
Περιοριζόμενοι στα σημαντικότερα από αυτά, θα αναφερθούμε στην σύνταξη και κατάθεση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, τη μεταφορά των Διοικητικών υπηρεσιών του Μουσείου στο νέο του «σπίτι» τον Μάιο του 2015, την έγκριση των μελετών από το Συμβούλιο Μουσείων τον Μάιο του 2016, την Προσωρινή Παραλαβή του κτηρίου, την ολοκλήρωση της Οριστικής Παραλαβής τον Ιούλιο του 2016 καθώς και την ολοκλήρωση της πράξης «Μελέτη, Κατασκευή και Εξολπισμός του ΕΜΣΤ» στο ΕΣΠΑ μόλις αυτόν τον Σεπτέμβριο. Στον τομέα των οικονομικών και νομικών θα περιοριστούμε να αναφερθούμε στην έκτακτη επιχορήγηση από τo Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ ), ύψους 4.500.000,00 ευρώ, ιδιαίτερα σημαντική για το Μουσείο αφού του επέτρεψε ήδη την εξόφληση παλαιότερων εκκρεμοτήτων και την κάλυψη βασικών αναγκών, ενώ σε νομικό επίπεδο κατά την περίοδο 2015-2016 είχαμε την Παραλαβή του Έργου «Κατασκευή ΕΜΣΤ» προσωρινώς και οριστικώς και την έκδοση της 851/2015 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία απορρίφθηκε στο σύνολό της η αγωγή της εταιρίας «ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε.» κατά της αποφάσεως του ΕΜΣΤ περί εκπτώσεως της «ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε.» και κατάπτωσης των εγγυητικών της επιστολών. Τέλος, στο καταστατικό τομέα των εκδηλώσεων και δράσεων που μετατρέπει ένα χώρο σε Μουσείο, παράλληλα με τα κατασκευαστικά, τα διοικητικά και τα οικονομικά, καταρτίστηκε ένα στρατηγικό σχέδιο και ένα πρόγραμμα για τη σταδιακή λειτουργία του, ώστε μετά από 14 χρόνια, να μπορέσει πλέον να υποδεχτεί το κοινό και τους συνεργάτες του στο ιστορικό κτήριο της πρώην ζυθοποιίας ΦΙΞ.
Προλεγόμενα
Οι δραστηριότητες του ΕΜΣΤ στο πλαίσιο της δοκιμαστικής λειτουργίας του και στη λογική των συνεργειών του με ελληνικά και διεθνή ιδρύματα συναφούς σκοπού, ξεκίνησαν στο νέο του «σπίτι» στις 19 Μαΐου 2016, υπό τον γενικό και ενδεικτικό τίτλο ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ.
Τα ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του 2016. o Στις 1 και 2 Οκτωβρίου 2016 θα παρουσιαστεί στο ΕΜΣΤ, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Dancing Athens, μιας παραγωγής της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, μια «αναδρομική» της πρώιμης δουλειάς της διεθνούς φήμης χορογράφου Trisha Brown. o Στη συνέχεια ακολουθεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα Transforming Future Museums: International Museum Academy (IMA ), το οποίο διοργανώνεται από το British Council με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. o Στις 12 Νοεμβρίου 2016 θα παρουσιαστούν φιλμ μαθητών από σχολεία της Ελλάδος, βασισμένα στο βιβλίο του ΜοΜΑ (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη ), Η Μικρή Σάρλοτ Σκηνοθέτις, του Frank Viva, κατόπιν πρόσκλησης των εκδόσεων ΜΕΛΙΣΣΑ, που ανέλαβαν την ελληνική έκδοση καθώς και την διοργάνωση του διαγωνισμού, με βράβευση των τριών προκρινόμενων φιλμ. o Τα ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ θα ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο του 2016 (17-18/12/2016 ) με την παρουσίαση της περφόρμανς της Ομάδας Σύγχρονου Χορού Πέρσας Σταματοπούλου με τίτλο ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ – Ο δρόμος, που υποστηρίζεται από το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.
Συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ)
Στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας του ΕΜΣΤ με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το ΕΜΣΤ συμμετείχε στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (23 - 25 Σεπτεμβρίου 2016 ). Aπό τις 30 Νοεμβρίου 2016 έως τις 7 Ιανουαρίου 2017 το ΕΜΣΤ θα συμμετάσχει με εμβληματικά έργα της μόνιμης συλλογής του στην έκθεση Genii loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα μαζί με την Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Manege της Αγίας Πετρούπολης, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Έτους Ελλάδας – Ρωσίας. Εξαιρετικά σημαντική για το Μουσείο είναι η ανάληψη του ρόλου του Επιτρόπου της εθνικής εκπροσώπησης στην 57η Διεθνή Έκθεση Τέχνης της Μπιενάλε Βενετίας (13/5- 26/11 2017 ), με την εικαστική εγκατάσταση Εργαστήριο Διλημμάτων του Γιώργου Δρίβα, σε επιμέλεια του κ. Ορέστη Ανδρεαδάκη.
Empty pr(œ )mises Διαδικτυακή έκθεση 7 Οκτωβρίου Empty Pr(oe )mises είναι μια διαδικτυακή έκθεση που διεξάγεται μέσα από μια ηλεκτρονική πλατφόρμα και συνεπιμελούνται η διευθύντρια του ΕΜΣΤ κ. Κατερίνα Κοσκινά και ο επιμελητής Δρ. Lanfranco Aceti, με κεντρικό άξονα την οπτικοποίηση από τους καλλιτέχνες της διαδικασίας σύλληψης και ενδεχομένως υλοποίησης μιας ιδέας, στον εκθεσιακό χώρο του Ισογείου του ΕΜΣΤ. Το πρότζεκτ πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Museum of Contemporary Cuts (MoCC ) και το Leonardo Electronic Almanac – MIT Press και φιλοδοξεί να αποτελέσει την αρχή του στρατηγικού σχεδίου παρουσίας του ΕΜΣΤ στα ψηφιακά επικοινωνιακά μέσα.
Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Το ΕΜΣΤ συνεχίζει τη δραστηριότητά του με τα Εκπαιδευτικά του Προγράμματα και τις εκπαιδευτικές του δράσεις. Στο πλαίσιο των περιοδικών του εκθέσεων θα υποδέχεται σχολικές ομάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Επιπλέον θα συνεχιστούν οι συνεργασίες με ευπαθείς ομάδες καθώς και οι δράσεις εκτός του Μουσείου. Επιπλέον, Το EMΣΤ εγκαινιάζει πιλοτικά ένα καινοτόμο πρόγραμμα εφαρμογής της εικαστικής ψυχοθεραπείας, από τον Ιανουάριο έως το Μάρτιο 2017 με τίτλο Εξερευνώντας τις εικόνες του Μουσείου – Εξερευνώντας την εικόνα μου. Το πρόγραμμα θα σχεδιαστεί και πραγματοποιηθεί από την κ. Αφροδίτη Πανταγούτσου, Ψυχιατρική Εργοθεραπεύτρια, Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια στην Α' Ψυχιατρική Κλινική ΕΚΠΑ, Αιγινήτειο Νοσοκομείο, και την κ. Ελισάβετ Ιωαννίδη, Επιμελήτρια του ΕΜΣΤ και θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την Α’ Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Επέκταση δραστηριοτήτων- ερευνητικές και εκπαιδευτικές δράσεις
To ΕΜΣΤ αναζητά προγράμματα και υποστηρικτές και είναι σε επικοινωνία με σημαντικά Μουσεία και Ιδρύματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με στόχο την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον τομέα της Δια βίου Μάθησης, με την παραγωγή ειδικών εκθέσεων, τη διεξαγωγή συνεδρίων και μαθημάτων και την ενίσχυση της έρευνας. Στις προθέσεις του είναι και η δημιουργία προγραμμάτων δημιουργικής διαμονής (Residencies ) σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Ερευνητικά Ινστιτούτα και Σχολές Καλών Τεχνών και η διοργάνωση κύκλων μαθημάτων για την επιμέλεια εκθέσεων, την ανάπτυξη των κοινωνικών πρακτικών και δράσεων της τέχνης και τη διδασκαλία της σύγχρονης τέχνης σε εκπαιδευτικούς. Οι συνεργασίες και η έναρξη αυτών των δραστηριοτήτων θα ανακοινωθούν το 2017.
Το ΕΜΣΤ βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση χορηγιών και υποστηρικτών για την εξεύρεση τρόπων συνεργασίας και στήριξης του Μουσείου και των δραστηριοτήτων του. Η προσπάθεια για την απορρόφηση μεγάλης και καθοριστικής για την πλήρη λειτουργία του ΕΜΣΤ, δωρεάς από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος προχωρά και θα ολοκληρωθεί με την πλήρωση των προαπαιτούμενων. Με την σημαντική συνδρομή του ΝΕΟΝ (Ίδρυμα Πολιτισμού και Ανάπτυξης Δασκαλόπουλου ) το ΕΜΣΤ εμπλούτισε τη μόνιμη συλλογή του με έργα από σημαντικές εμπορικές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, ενώ συζητούνται και άλλοι τρόποι υποστήριξης, στον εκθεσιακό, τον εκπαιδευτικό και τον ερευνητικό τομέα.
Το ΕΜΣΤ ξεκίνησε με την ΕΡΤ, πέραν από την ανάληψη χορηγίας επικοινωνίας των δράσεών του, μια συνεργασία σε επίπεδο ανταλλαγής τεχνογνωσίας, πρακτικών και δημιουργίας κοινών δράσεων, κυρίως στο τομέα των νέων μέσων. Μόλις ξεκίνησε συνεργασία με την Polyecο Contemporary Art Initiative, για την ανάθεση δημιουργίας νέων έργων για την συλλογή του ΕΜΣΤ καθώς και για την πραγματοποίηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Περισσότερες πληροφορίες για συνεργασίες με στόχο την ενίσχυση του ΕΜΣΤ θα ανακοινωθούν σύντομα. Επιπλέον, γίνεται μια διαρκής προσπάθεια απόκτησης νέων έργων για τη συλλογή του ΕΜΣΤ με δωρεές και μακροχρόνιους δανεισμούς καλλιτεχνών και διαχειριστών της πνευματικής τους ιδιοκτησίας. Το Μουσείο είναι σε δημιουργική συζήτηση με την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ ) για την χάραξη της νέας στρατηγικής και επικοινωνίας του, ενώ πρόσφατα η εταιρεία Button ανέλαβε την αναμόρφωση της ιστοσελίδας του.
Αλέξη, φρόντισε τη νύχτα που θα τσακώνεστε στη Βουλή με τον Κυριάκο για χάρη του Φώτη Μπόμπολα, του Χρήστου Καλογρίτσα, του Σταύρου Ψυχάρη και των υπολοίπων βαρόνων της διαπλοκής, στις αυλές των οποίων όλο σχεδόν το πολιτικό και μηντιακό σύστημα φτερούγισε, μην κάνουν απόβασηοι Τούρκοι σε κάποιο ελληνικό νησί από τα πολλά που αμφισβητούν πλέον.
Πρόσεχε μην κουβαλήσεις εσύ και η αριστερά το στίγμα της εθνικής προδοσίας.
Πρόσεχε μη μεγαλώσουν τα παιδιά σου και τα παιδιά σας με αυτό το στίγμα και με αίμα νεκρών ηρώων τους οποίους θα έχει προδώσει η ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας του τόπου.
Είναι ξεφτίλα να κοκορομαχείτε με τον Μητσοτάκη για την διαπλοκή την ώρα που οι συμπολίτες σου κάθονται στην ουρά για να διακανονίσουν τους λογαριασμούς του νερού.
Εχεις συνειδητοποιήσει ότι τα σύννεφα πυκώνουν πάνω από τη χώρα κι εσείς με τον Μητσοτάκη και τους υπόλοιπους μην πούμε τι κάνετε.
Πρόσεχε μην σου συμβεί κάτι πολύ χειρότερο από αυτό που συνέβη στον Σημίτη και τον Πάγκαλο τις νύχτες των Ιμίων.
Σύνελθε τουλάχιστο εσύ και ξεστραβώσου πριν φθάσει το τίμημα να είναι εθνικά δυσβάστακτο…
Αν σε κάτι έχει πλεόνασμα αυτή η χώρα είναι σε εργολάβους και στημένους διαγωνισμούς. Η μόνη μέριμνα που υπήρξε μετά τη μεταπολίτευση ήταν να έχουν να ασφαλτοστρώνουν οι εργολάβοι. Δρόμους σε πενταπλάσιες τιμές, αεροδρόμια σε διπλάσιες από τις πραγματικές και όλα αυτά σε διαγωνισμούς που είναι στημένοι.
Του Κώστα Βαξεβάνη
“Εγώ φταίω για τις τιμές”, έλεγε πριν μερικά χρόνια γνωστός εθνικός εργολάβος, “οι πολιτικοί φταίνε που απαιτούν μεγάλες μίζες”. Απλά πράγματα, ξεκάθαρες κουβέντες. Ακόμη και τον καιρό της κρίσης που σταμάτησαν τα πάντα στην Ελλάδα, δρόμοι και έργα συνέχισαν να γίνονται με επιχειρήματα που μπορείτε να βρείτε εύκολα στο διαδίκτυο ως δηλώσεις Χρυσοχοΐδη και άλλων εργοπατέρων. Πρόσφατα , αποκαλύφθηκε πως το καρτέλ των κατασκευαστικών, επί 27 χρόνια έστηνε διαγωνισμούς, ενώ το HOT DOC έχει αποκαλύψει πως 11,5 δισεκατομμύρια από τα 21 του συνόλου του ΕΣΠΑ της χώρας πήγαν σε τρεις μόνο κατασκευαστές.
Πάμε τώρα στο ερώτημα. Πότε έγινε από τη ΝΔ, πολιτικό θέμα για τους διαγωνισμούς και τους εργολάβους; Πότε καταγγέλθηκε ένας διαγωνισμός, η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, το καρτέλ που κατονομάστηκε πρόσφατα σε επίσημα πορίσματα; Πότε ζητήθηκε να ξαναγίνει διαγωνισμός, να καταπέσει διαγωνισμός, να αποπεμφθεί υπερθεματιστής, να γίνει εισαγγελική έρευνα, να αποφανθούν συνταγματολόγοι, νομολόγοι και Ειδικά δικαστήρια;
Μήπως έγινε από το ΠΑΣΟΚ και μου διαφεύγει; Θυμήθηκα τώρα μια υπόθεση με το τρένο που θα γινόταν στο Ρίο-Αντίρριο, για το οποίο πληρώσαμε 12 εκατομμύρια ευρώ. Φορτώθηκε ένα τρένο σε φορτηγά και πήγε στην ιδιαίτερη πατρίδα του ειδικού περί τα δημόσια έργα Υπουργού Χρήστου Βερελή, πριν τις εκλογές. Στρώσανε και μερικές γραμμές , μίλησε ο Υπουργός, ξαναφορτώθηκε το τρένο στα φορτηγά και επέστρεψε στην Αθήνα. Δώσαμε φυσικά τα εκατομμύρια αλλά το τρένο έχει γίνει ανέκδοτο ως «τρένο Βερελή» (κάτι σαν το «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι»).
Το ΠΑΣΟΚ, υπήρξε το αποκούμπι των εργολάβων και το Σημιτικό ΠΑΣΟΚ η οικονομική τους μήτρα, που μοίραζε λεφτά, εκσυγχρονιστικά πάντα και σε πλήρη ανάπτυξη. Η ΝΔ, ανέλαβε την εργολαβία να μην διαταραχθεί πολιτικά η επιλογή ΠΑΣΟΚ και οι εργολαβίες. Ούτε στην εξωτερική πολιτική δεν είχαν ποτέ τέτοια ομοφωνία και συμπόρευση, μόνο στους εργολάβους και τους διαγωνισμούς που τους αναδείκνυαν.
Τι έγινε λοιπόν ξαφνικά και στην Ελλάδα με τόσους στημένους διαγωνισμούς και εργολάβους, ο μόνος διαγωνισμός που πειράζει τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ είναι αυτός για τις τηλεοπτικές άδειες; Με τόσα δισεκατομμύρια που σπαταλήθηκαν μέσα από «διαγωνισμούς» για έργα, τους πειράζει ένας διαγωνισμός που αποφέρει 250 εκατομμύρια, σε βαθμό που είναι έτοιμοι μάλιστα να τον ακυρώσουν και να επιστρέψουν και τα εκατομμύρια; Τι συμβαίνει και ο Κυριάκος ανέλαβε την εργολαβία υπέρ των χαμένων διαγωνιζόμενων, ψάχνοντας για καρτέλ μεταξύ βοσκοτοπιών και ΣΥΡΙΖΑ και υπόσχεται όχι την αναμόρφωση του κράτους αλλά των καναλιών και των καναλαρχών πρωτίστως;
Δίπλα από τον εργολάβο Κυριάκο, ο υπεργολάβος Σταύρος Θεοδωράκης είδε το φως του. Ανακάλυψε τον κακό Καλογρίτσα που διαπλέκεται με την κυβέρνηση στον μόνο κακό διαγωνισμό που είδε ο Σταύρος, αυτόν για τις άδειες. Για την ιστορία και μόνο, ο Σταύρος ανατράφηκε δημοσιογραφικά στα πόδια του Χρήστου Καλογρίτσα. Δούλεψε για πρώτη φορά ως δημοσιογράφος στην «Πρώτη» του Καλογρίτσα, όπου έγραφε και υπέγραφε μία στήλη με τον μάλλον προφητικό τίτλο «Αεριτζής». Στη συνέχεια δούλεψε στο περιοδικό «Επτάμισι» πάλι του Καλογρίτσα και αμέσως μετά έγινε διευθυντής στο ROCK FM, ναι του Καλογρίτσα αλλά και του Καραμπάτσου με τα επίμαχα βοσκοτόπια. Αυτά όλα πριν ο Καλογρίτσας γίνει κακός για το Σταύρο και την παρέα του.
Τι έχει λοιπόν αυτός ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες και είναι ο μόνος που ενοχλεί τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι, ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους, που αποδεδειγμένα ήταν στημένοι και παράνομοι; Είναι ο διαγωνισμός που εκθέτει και ακυρώνει τη σχέση και τη συναλλαγή τους με το μιντιακό σύστημα. Τη βάση δηλαδή της ύπαρξής τους που εδώ και δεκαετίες έχει αντικαταστήσει την πολιτική και την ηθική με μια επετηρίδα ανάδειξης των δικών τους παιδιών. Της διαπλοκής.
Υπό αυτό τον κίνδυνο είναι έτοιμοι να πουν και πως ο διαγωνισμός είναι παράνομος και πως η ελευθερία του λόγου πλήττεται και πως ο Καλογρίτσας έχει δολοφονήσει τον Κένεντυ και πως ο νέος υπερθεματιστής Σαββίδης (ναι έρχεται η σειρά του) τρώει παιδάκια. Αυτή και αν είναι εργολαβία.
ΥΓ: Ζω για τη στιγμή που ο Κυριάκος, στην πολιτική του καριέρα, θα εκφωνήσει τη φράση «η αμαρτωλή SIEMENS και οι στημένοι διαγωνισμοί της».
Μια άκρως προκλητική ραδιοφωνική συνέντευξη παραχώρησε σήμερα το πρωί το μέλος της ειδικής εκπαιδευτικής επιτροπής για το μάθημα των θρησκευτικών Μάριος Μπέγζος, υποστηρίζοντας ότι η κορυφή της Ιεραρχίας ήταν ενήμερη για τις αλλαγές στα Θρησκευτικά, ενώ έφτασε στο σημείο να αναρωτηθεί ποιά γυαλιά φόρεσε ο Αρχιεπίσκοπος όταν διάβασε τα κείμενα των προτάσεων.
Λάδι στη φωτιά που… σιγοκαίει έριξε ο Μάριος Μπέγζος δηλώνοντας «Όσα εξέφρασε ο κύριος Φίλης είχαν συμφωνηθεί, είχαν συζητηθεί και στην Ιερά Σύνοδο ενώπιον 12 ιεραρχών, ήμουν αυτόπτης μάρτυρας», ενώ παράλληλα εκτίμησε ότι «υπάρχει χρόνος να μπει το θέμα στο ψυγείο» και οι δύο πλευρές να κάνουν… ανακωχή…
Από τα πυρά του κ. Μπέγζου στη ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Alpha 9,89 δεν ξέφυγε ούτε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, καθώς μεταξύ άλλων διερωτήθηκε: «ο Mακαριώτατος τα είδε τα κείμενα ή του τα μετέφεραν; Ποια «γυαλιά» φόρεσε όταν τα διάβασε; Ακούσαμε γενικόλογες κρίσεις και απορρίψεις. Τα θρησκευτικά δεν είναι κατήχηση ούτε θεολογία. Αλλιώς εννοείται ότι θεωρούμε προσηλυτισμό μέσα από το μάθημα, που είναι και αντισυνταγματικό. Συγχωρείται ο ίδιος (ο κος Ιερώνυμος) από την άγνοια που έχει για το μάθημα. Με ενόχλησε που αναφέρθηκε στο τρίπτυχο πατρίς –θρησκεία- οικογένεια και αντικατέστησε την οικογένεια με τον λαό».
Ο κύριος Μπέγζος, εξήγησε ότι «ο κος Φίλης ανέθεσε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να συγκροτήσει μια επιτροπή για το μάθημα των θρησκευτικών. Η πρόταση είχε γίνει αποδεκτή, τα μέλη να πάνε στον ίδιο τον Ιερώνυμο και έγινε αυτή η συνάντηση και του είπαμε να γίνει και 2η συνάντηση της Εκκλησίας με το υπουργικό συμβούλιο και έγινε.
Ο Αρχιεπίσκοπος έθεσε 3 σημεία που έγιναν δεκτά. Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος, να μην μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας και επίσης ο ορθόδοξος χαρακτήρας που έγινε αποδεκτός αλλά σε μια κοινωνία δεν μπορούμε να διδάσκουμε μονομερώς, γιατί είναι σαν να κάνουμε προσηλυτισμό. Έγιναν αποδεκτά όλα αυτά. Είμαι και εγώ μέλος της επιτροπής. Δεν υπήρξε λόγος αντίδρασης γι’ αυτό το τρίπτυχο περιεχόμενο».
Επιπλέον, σε ειδική αναφορά για το πρόσωπο του Μακαριωτάτου σημείωσε: «ο Αρχιεπίσκοπος πρέπει να μη ρίχνει λάδι στη φωτιά σε δηλώσεις που γίνονται. Προσπαθεί με πολύ καλή θέληση να εκφράσει ως κεφαλή της Εκκλησίας και να συμπυκνώσει ένα γενικότερο αίσθημα, που είναι αρνητικό και να γίνουν και από την πλευρά της κυβέρνησης βήματα ώστε να μπορέσει να ισορροπήσει την κατάσταση έχοντας την τελευταία λέξη. Η ιεραρχία έχει ισχύ, είναι ό,τι η Βουλή για τους Έλληνες. Είναι διπλή η δική μου αντίδραση στις δηλώσεις του. Είναι «ξένο» το οξύ ύφος του, που είναι «ξένο» προς τον ίδιο. Έλαβε πολλά πυκνά, έντονα μηνύματα από ιεράρχες και κληρικούς και ως επικεφαλής ποιμένας εκφράζει τη φωνή αυτής της διαμαρτυρίας χωρίς να σημαίνει ότι το συμμερίζεται αυτό και γι’ αυτό θα φέρει το θέμα στο σύνολο των ιεραρχών την επόμενη βδομάδα».
Ο καθηγητής Συγκριτικής Φιλοσοφίας της Θρησκείας υποστήριξε πως«όταν εκφέρει κάποιος συντηρητικό λόγο έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει αρεστός και θαυμαστός» τονίζοντας ότι «δεν μπορεί να έχουμε από τη μια γέφυρες και από την άλλη τείχη».
Εξήγησε ότι «τα θρησκευτικά είναι ένα από τα 3 μαθήματα που δικαίως αναστατώνουν την κοινωνία μας κάθε φορά που θίγονται. Τα άλλα δύο είναι η ιστορία και τα νέα ελληνικά. Ο Έλληνας είναι φορτισμένος με πολύ δυνατές ιστορικές εμπειρίες και η Ελλάδα έχει πρωτοτυπήσει για τόσα χρόνια στο γλωσσικό κομμάτι. Είναι μέσα σ’ αυτή τη γενικότερη δίνη. Η ιδιαιτερότητά τους είναι ότι έχουν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα του ανθρώπου. Ζούμε σε μια χώρα εμποτισμένη από την Ορθοδοξία, που αλλάζει και από μονοθρησκευτική γίνεται πια πολύ-θρησκευτική. Τώρα το 10% των κατοίκων της χώρας είναι αλλόθρησκοι και μάλιστα Μουσουλμάνοι. Η κοινωνία μας έχει χρέος να απο-φανατίσει τα παιδιά από τη θρησκεία και δεν μιλάω για τα ελληνόπουλα.
Το Άγιο Όρος είναι το «Θιβέτ της Ελλάδας». Υπάρχουν βέβαια και οι υπερβολές. Έχουμε όρια μεταξύ δημοκρατίας και θεοκρατίας. Στο Ιράν έχουμε θεοκρατία και η κρατούσα θρησκεία λέει στην πολιτεία τί θα κάνει Στην Ευρώπη έχουμε δημοκρατία.
Γίνεται μπέρδεμα του παπά με τον δάσκαλο. Πηγαίνουμε 50 χρόνια πίσω. Οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τί προτείνουν. Θα καταντάμε να μαθαίνουν τα ελληνόπουλα λιγότερα από τους άλλους λαούς, θα έχει μεγάλο κόστος αυτό. Η εκκλησία εκφράζει την κοινωνία μας. Βρίσκεται η κοινωνία σε σύγχυση και μιζέρια και ανικανότητα να δει τον εαυτό της καθαρά. Εντός Ορθοδοξίας θα γίνει η αποβολή της Ορθοδοξίας και της Εκκλησίας από τα σχολεία. Είναι η τελευταία ευκαιρία ο ορθόδοξος θεολόγος δια των θρησκευτικών να διδάξει».
Ο κος Μπέγζος εκτίμησε ότι «ευτυχώς υπάρχει περιθώριο χρόνου να αποκατασταθούν τα πράγματα και η ιεραρχία να αποκαταστήσει τη στάση της και το υπουργείο να βάλει το θέμα «στο ψυγείο». Ο υπουργός Παιδείας είπε τη λέξη «ψυγείο», εγώ θα έλεγα «ανακωχή». Δηλαδή να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί και του χρόνου να το δούμε. Το πρόγραμμα αφορά στα θρησκευτικά από την 3η δημοτικού μέχρι την 3η λυκείου.. Το πρόγραμμα αυτό πηγαίνει στον ηλεκτρονικό λόγο και δίνει υλικό στον καθηγητή για το μάθημα…50 χρόνια μάθημα σωστό θρησκευτικών, ποιο χαρακτήρα θρησκευτικό έδωσε στα παιδιά; Να δοκιμάσουμε κάτι άλλο και εφόσον το εφαρμόσουμε, ας έρθουμε να το κρίνουμε».
«Υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ των δύο ανδρών» δηλώνει η αρχιεπισκοπή. Το παρασκήνιο της επικοινωνίας τους, που μαθεύτηκε μόλις σήμερα Πέμπτη
«Ουδεμία συνάντηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ αρχιεπισκόπου και πρωθυπουργού» δήλωσε την Πέμπτη ο διευθυντής Τύπου του αρχιεπισκόπου Χάρης Κονιδάρης, διαψεύδοντας δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για μυστική συνάντηση των δύο ανδρών το βράδυ της Τρίτης, σε ιδιαίτερα προχωρημένη ώρα, για το μάθημα των θρησκευτικών και λίγες ώρα πριν τη συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία.
Ο κ. Κονιδάρης επιβεβαίωσε πάντως ότι «αμέσως μετά την παραλαβή της επιστολής του αρχιεπισκόπου, την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου, υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ των δύο ανδρών», κάτι που έγινε την Πέμπτη γνωστό.
Την επομένη, έγινε η συνάντηση του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με τον υπουργό Εθνικής Αμύνης Πάνο Καμμένο. Υπενθυμίζεται ότι στην επιστολή του προς τον Αλέξη Τσίπρα, ο αρχιεπίσκοπος ασκεί σφοδρή κριτική προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη και την ρητορική που έχει ακολουθήσει το τελευταίο διάστημα, ενώ στη συνέχεια αναλύει και σχολιάζει το νέο πρόγραμμα σπουδών στα θρησκευτικά. Το παρασκήνιο της επικοινωνίας
Την Τρίτη το βράδυ φτάνει στο Μέγαρο Μαξίμου η επιστολή του κ. Ιερωνύμου και από το περιεχόμενό της δηλαδή από τη δυσφορία για τον Νίκο Φίλη, αλλά και τις διαφωνίες για το μάθημα των θρησκευτικών μετά από λίγο ο πρωθυπουργός και πριν μεταβεί στη Βουλή το επόμενο πρωί και πριν ολοκληρώσει το κομμάτι της ομιλίας του για τα θρησκευτικά τηλεφωνεί στον κ. Ιερώνυμο προκειμένου να ξεκαθαρίσει όσο είναι δυνατόν το τοπίο.
Αυτό που ήθελε να δείξει ο κ. Τσίπρας είναι πως από τη μια η κυβέρνηση στηρίζει τον υπουργό Παιδείας στο θέμα των Θρησκευτικών, όμως διατηρεί δίαυλο επικοινωνίας με την Εκκλησία η οποία έχει στηρίξει σε κρίσιμα ζητήματα, όπως το προσφυγικό ή το σύμφωνο συμβίωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, έγινε μια προσπάθεια από την πλευρά του κ. Τσίπρα σε αυτό το τηλεφώνημα που κράτησε κάποια λεπτά να πέσουν οι τόνοι και να τονίσει στον αρχιεπίσκοπο πως η εκκλησία θα συμμετέχει στον διάλογο ο οποίος θα ανοίξει.
Το νέο ραντεβού ανάμεσα στις δυο πλευρές έχει μείνει ακόμα ανοιχτό από τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας από τις 4 Οκτωβρίου και μετά.
«Θέλουμε τα 911 χιλιόμετρα των συνόρων μας με τη Συρία να κλείσουν, θα τα έχουν σφραγίσει εντελώς μέχρι την άνοιξη του 2017, είπε ο κ. Ισίκ, μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου στη μεθοριακή πόλη Καρκαμίς.
Με τείχος μήκους 911 χιλιομέτρων θα σφραγίσει η Τουρκία τα σύνορά της με τη Συρία μέχρι την άνοιξη του 2017, όπως ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Φικρί Ισίκ.
«Θέλουμε τα 911 χιλιόμετρα των συνόρων μας με τη Συρία να κλείσουν, θα τα έχουν σφραγίσει εντελώς μέχρι την άνοιξη του 2017, είπε ο κ. Ισίκ, μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου στη μεθοριακή πόλη Καρκαμίς.
Στόχος της ανέγερσης του τείχους είναι να σταματήσει η παράτυπη μετανάστευση από τη Συρία στην Τουρκία, η οποία ήδη φιλοξενεί σχεδόν 3 εκατομμύρια Σύρους πρόσφυγες.
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Αγρια επίθεση με τέσσερα θύματα στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης. Κουκουλοφόροι άνοιξαν πυρ έξω από γυμναστήριο και τραυμάτισαν τέσσερις.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η επίθεση έγινε έξω από γυμναστήριο της περιοχής από δύο άτομα που επέβαιναν σε μοτοσικλέτα και είχαν καλυμμένα τα πρόσωπά τους.
Οι τρεις πυροβολήθηκαν στα πόδια ενώ ο τέταρτος φέρει τραύμα στην κοιλιακή χώρα.
Ένας Ελληνικός Δήμο στην ΕΕ με δόλιες συναλλαγές και οικονομικές πράξεις χωρίς εγγραφές, είναι ο μοναδικός αληθινός «Πολιτισμός» που μπορεί να επιδείξει ο Δήμος της Ρόδου, δεν φείδεται ντροπής και λαμβάνει μέρος ως υποψήφια Πόλη της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021.
Τουλάχιστον ένας νεκρός και περισσότεροι από 100 τραυματίες - Αρμόδιες υπηρεσίες διενεργούν έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας - Συγκλονιστικές μαρτυρίες διασωθέντων
Συγκλονιστικές είναι οι εικόνες που «ταξιδεύουν» από το σιδηροδρομικό σταθμό Χόμποκεν του Νιου Τζέρσεϊ όπου στις 08:30 (τοπική ώρα) αμαξοστοιχία προσέκρουσε στην αποβάθρα του τερματικού σταθμού σκορπώντας το θάνατο τουλάχιστον έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας περισσότερους από 100.
Αρχικά οι επίσημες πληροφορίες έκαναν λόγο για τουλάχιστον τρεις νεκρούς, ωστόσο λίγες ώρες αργότερα ο αριθμός αναθεωρήθηκε.
Οι φωτογραφίες που έχουν αναρτηθεί στους τόπους κοινωνικής δικτύωσης από επιβάτες που διεσώθησαν αποτυπώνουν την έκταση της καταστροφικής «εισβολής» του τρένου στην αποβάθρα του Χόμποκεν.
Μεταλλικά τμήματα, σπασμένα γυαλιά, η στέγη του ιστορικού σταθμού που έχει καταρρεύσει και πανικόβλητοι άνθρωποι καταγράφονται στις εικόνες.
Από τους 100 τραυματίες, τρεις νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση, ενώ άγνωστος παραμένει ο αριθμός εκείνων που η κατάστασή τους κρίνεται κρίσιμη. Την ίδια στιγμή, ανάμεσα στους ανθρώπους που έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο Χόμποκεν συγκαταλέγεται και ένας ανήλικος.
Σύμφωνα με το δίκτυο Fox News ανάμεσα στους τρεις νεκρούς συγκαταλέγεται και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, ωστόσο το δίκτυο NBC αναφέρει πως βρίσκεται εν ζωή και έχει μεταφερθεί σε νοσοκομείο.
Η αρμόδια υπηρεσία μεταφορών της περιοχής, δήλωσε πως πολλοί επιβάτες εγκλωβίστηκαν ότι σημειώθηκαν ζημιές στο σιδηροδρομικό σταθμό και ότι μέρος της στέγης κατέρρευσε.
«Το τρένο μου μόλις “εισέβαλε” στο σταθμό Χόμποκεν», έγραψε ένας επιβάτης στο Twitter.
«Είμαι τυχερή που είμαι ζωντανή. Είμαστε στο δεύτερο βαγόνι του τρένου που προσέκρουσε στο Χόμποκεν», ανήρτησε στη συνέχεια μία γυναίκα.
«Απλώς δεν σταμάτησε», δήλωσε ο παρουσιαστής του δικτύου WFAN, Τζον Μίνκο, ο οποίος βρέθηκε στο σημείο την ώρα του περιστατικού. «Πέρασε τα προστατευτικά κιγκλιδώματα και μπήκε στην αίθουσα υποδοχής», εξήγησε ο Μίνκο.
«Το τρένο πετούσε στον αέρα», δήλωσε εργαζόμενος του σταθμού, ο οποίος περιέγραψε πως ακούστηκε σαν έκρηξη βόμβας όταν η αμαξοστοιχία έπεσε στην αποβάθρα.
Αμερικανικά δίκτυα επιβεβαιώνουν την περιγραφή του παρουσιαστή, καθώς όπως αναφέρουν το τρένο «εισέβαλε» στην αίθουσα αναμονής με αυξημένη ταχύτητα με τους μηχανοδηγούς να μην μπορούν να σταματήσουν την πορεία του.
Ο Μπαγιές Σαχ που επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι της αμαξοστοιχίας δήλωσε στο δίκτυο NBC: «Διήρκησε μόνο λίγα δευτερόλεπτα αλλά έμοιαζε σαν μία αιωνιότητα. Είδα μία γυναίκα εγκλωβισμένη κάτω από το τσιμέντο. Πολλοί άνθρωποι ήταν αιμόφυρτοι, ένας άνδρας έκλαιγε».
Ο Σαχ πρόσθεσε πως οι επιβάτες στο δεύτερο βαγόνι έσπασαν τα παράθυρα έκτακτης ανάγκης για να βγουν και συμπλήρωσε πως το τρένο είχε περάσει προηγουμένως από τον σταθμό Σεκόκους και μετέφερε πολλούς ανθρώπους, κυρίως το πρώτο και το δεύτερο βαγόνι.
Τα δρομολόγια των τρένων και του μετρό στο Χόμποκεν έχουν διακοπεί και εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών δήλωσε στο δίκτυο NBC ότι συγκεντρώνει πληροφορίες για το περιστατικό.
Στο σημείο έχουν σπεύσει σωστικά συνεργεία, άνδρες της πυροσβεστικής και αστυνομικές δυνάμεις που εξετάζουν τις συνθήκες του εκτροχιασμού ώστε να καταλήξουν στα αίτια του ατυχήματος.
Οι διασώστες έχουν στήσει μία αυτοσχέδια κλινική στον εξωτερικό χώρο του σταθμού, στην οποία έχουν μεταφερθεί οι σοβαρά τραυματίες.
Ο σταθμός έχει εκκενωθεί και υπάρχουν αναφορές ότι τα σωστικά συνεργεία εξακολουθούν να απεγκλωβίζουν επιβάτες από τα βαγόνια της αμαξοστοιχίας, ενώ έχει σημειωθεί και μερική κατάρρευση της στέγης του σιδηροδρομικού σταθμού.
«Ήταν σαν μια τεράστια έκρηξη. Το φως έσβησε. Βρισκόμουν σε θέση δίπλα στο παράθυρο και μπορούσα να δω έξω όσα συνέβαιναν και τότε η οροφή κατέρρευσε στο πρώτο βαγόνι», δήλωσε μία γυναίκα που επέβαινε στο τρένο.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες διενεργούν έρευνα για να διαπιστώσουν για ποιο λόγο το τρένο δεν σταμάτησε.
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Χόμποκεν εξυπηρετεί καθημερινά 15.000 επιβάτες και αποτελεί τον τερματικό σταθμό για πολλές σιδηροδρομικές γραμμές.
«Πολλοί άνθρωποι προσπαθούσαν να σπάσουν τα παράθυρα για να βγουν έξω και τους είπαμε να σταματήσουν γιατί υπήρχε κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Το πρώτο βαγόνι ήταν κατεστραμμένο ολοκληρωτικά και προσπαθήσαμε να απεγκλωβίσουμε επιβάτες. Είδα σοβαρά τραυματίες. Δεν είχαν τις αισθήσεις τους, αλλά ήταν σοβαρά τραυματισμένοι. Ο μηχανοδηγός βρίσκεται μπροστά στο πρώτο βαγόνι και η κατάστασή του δεν είναι γνωστή», δήλωσε μέλος των σωστικών συνεργείων στο δίκτυο CBS.
«Ακούστηκε σαν βόμβα. Δεν ακούστηκε θόρυβος από φρένα. Ήταν σοκαριστικό γιατί οι άνθρωποι αρχικά πάγωσαν και κοιτούσαν. Μόνο έπειτα από λίγο έτρεξαν να βοηθήσουν τους εγκλωβισμένους. Είδα μία γυναίκα ακίνητη στο έδαφος. Ο κόσμος έκλαιγε. Είδα τον μηχανοδηγό πεσμένο στη θέση του», δήλωσε μηχανικός που βρέθηκε στο σημείο της τραγωδίας.