Στη δικαιοσύνη προσέφυγε γνωστός επιχειρηματίας της περιοχής μας, κατά της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς καλείται να καταβάλλει το υπέρογκο ποσό των 600.000 ευρώ ως οφειλή από ρευματοκλοπή που ουδέποτε έκανε!
Ο επιχειρηματίας ο οποίος προσπαθεί να αποδείξει τα … αυτονόητα εδώ και αρκετούς μήνες, προσέφυγε πριν μερικές ημέρες στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου, διά των δικηγόρων του κ.κ. Φώτη Ρωμαίου και Ιωάννη Ρωμαίου, ζητώντας αφενός να αναγνωριστεί ότι ουδέποτε έχει τελέσει «ρευματοκλοπή» σε βάρος της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και αφετέρου ότι δεν οφείλει κανένα χρηματικό ποσό.
Η «περιπέτεια» του συμπολίτη μας ο οποίος διαθέτει πέντε γνωστές επιχειρήσεις στην περιοχή της Δωδεκανήσου απολύτως υγιή και πρότυπο οργανώσεως και λειτουργίας σε πανελλαδικό επίπεδο, αφορά μία εκ αυτών των επιχειρήσεων η οποία βρίσκεται στην πόλη της Ρόδου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αγωγή, από το 1992 που ξεκίνησε τη λειτουργία της η επιχείρηση έως και σήμερα τηρούνται πιστά οι όροι της σύμβασης που έχουν υπογραφεί με την ΔΕΗ και βέβαια εξοφλούνται όλοι οι λογαριασμοί.
Σε ότι αφορά την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενεργείας καταμετράται σε μετρητή ο οποίος βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο του καταστήματος, μέσα σε μεταλλικό κιβώτιο, το οποίο είναι σφραγισμένο με κλειδαριά λουκέτο, τα κλειδιά της οποίας διατηρούν μόνο οι υπάλληλοι της ΔΕΗ και της ΔΕΔΔΗΕ. Επίσης είναι κλειστό με ειδική σφραγίδα της ΔΕΗ η οποία δεν μπορεί να παραβιαστεί από κανένα χωρίς να σπάσει και την σφραγίδα αυτή κάθε φορά που υπάλληλοι (αρχικά της ΔΕΗ και εν συνεχεία της ΔΕΔΔΗΕ) ελέγχουν το μετρητή, την σπάνε στη συνέχεια τοποθετούν νέα στη θέση της.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ο επιχειρηματίας δεν έχει καμία απολύτως πρόσβαση στους μετρητές κατανάλωσης ενέργειας του καταστήματός του και αν το έκανε αυτό, σίγουρα θα γινόταν με εμφανή τρόπο και θα διαπιστώνονταν από τους υπαλλήλους των δύο επιχειρήσεων (ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ).
Όλα δε τα προηγούμενα χρόνια κάθε μήνα οι υπάλληλοι έκαναν έλεγχο στον μετρητή χωρίς ουδέποτε να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα.
Κατηγορείται για «ρευματοκλοπή»
Η ταλαιπωρία του επιχειρηματία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2015 όταν έλαβε το πρώτο έγγραφο από το ΔΕΔΔΗΕ σύμφωνα με το οποίο σε έλεγχο που είχε γίνει τον Ιούνιο του 2015 είχε διαπιστωθεί ότι ο μετρητής ρεύματος του καταστήματος του είχε «πειραχτεί» και δεν καταγράφονταν τα 2/3 της κατανάλωσης. Την ίδια δε ημέρα – ανέφερε το έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ- ο «πειραγμένος» μετρητής αντικαταστάθηκε παρουσία του ιδιοκτήτη του καταστήματος και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ειδική συσκευασία στα γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ. Αναφορικά δε με τη διαφυγούσα ηλεκτρική ενέργεια των 2/3 της κατανάλωσης, αυτή – σύμφωνα με την εταιρεία- αυτή αφορά τη χρονική περίοδο από τις 25 Σεπτεμβρίου 2008 έως την 1η Ιουνίου 2015!
Και δεν ήταν μόνο αυτό, όπως αναφέρει στην αγωγή του ο επιχειρηματίας, τον Δεκέμβριο του 2015 έλαβε ένα νέο έγγραφο αυτή τη φορά από τη ΔΕΗ το οποίο τον ενημέρωνε εκ νέου για την παραβίαση του μετρητή όπως είχε διαπιστωθεί από το ΔΕΔΔΗΕ και η οποία όμως παραβίαση είχε ως αποτέλεσμα όχι τη μη καταγραφή των 2/3 της κατανάλωσης, αλλά το σύνολο της καταναλωθείσας ενέργειας.
Την ίδια δε χρονική περίοδο ο επιχειρηματίας έλαβε και έναν «έκτακτο» λογαριασμό «διόρθωσης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος», ο οποίος είχε εκδοθεί στις 20 Νοεμβρίου 2015, με αναγραφόμενη κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας «0 kWh» και συνολικό ποσό πληρωμής 601.182,00 €, εκ του οποίου το ποσό των 534.077,48 € είχε αιτιολογία «διάφορες χρεώσεις/πιστώσεις» και το ποσό των 57.192,52 € αποτελούσε τον αναλογούντα σ’ αυτό Φ.Π.Α. χωρίς καμία ανάλυση του τρόπου υπολογισμού ούτε οποιαδήποτε αναφορά σε τι αφορούσαν, καθότι όπως αναγραφόταν στο εν λόγω έγγραφο, «αναλυτικές χρεώσεις εμφανίζονται μόνο σε εκκαθαριστικούς λογαριασμούς».
Ο επιχειρηματίας άμεσα μετά από αυτά προσέφυγε δια των δικηγόρων του κοινοποίησε στις δύο εταιρείες εξώδικη δήλωση- ένσταση- με τις αντιρρήσεις του, με την οποία αμφισβήτησε την οποιαδήποτε παρέμβασή του στο μετρητή καταναλώσεως ηλεκτρικής ενεργείας και διαμαρτυρήθηκε για τον αναιτιολόγητο και αυθαίρετο προσδιορισμό δήθεν οφειλής του, και ζήτησε να γίνει νέος έλεγχος του μετρητού κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει καμία παραβίαση αυτού και να εξευρεθεί έτσι λύση στο πρόβλημα που είχε ανακύψει.
Η ΔΕΗ με νέο έγγραφο της ενημέρωσε τον επιχειρηματία ότι «αρνείται να επανεξετάσει τα δήθεν «ευρήματα» του από 19-6-2015 «ελέγχου» του συνεργείου της δευτέρας εξ αυτών Δ.Ε.Δ.Δ..Η.Ε. και ότι εκείνη περιορίστηκε στο να τιμολογήσει την «παραβίαση» που «εκτίμησε» η Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.».
Η συνέχεια δόθηκε στην ιστορία αυτή τον Μάρτιο του 2016 όταν η ΔΕΗ «παντελώς αυθαίρετα και παρά τις συμβατικές της δεσμεύσεις από τη μεταξύ μας σύμβαση παροχής ηλεκτρικής ενεργείας» σύμφωνα με τον επιχειρηματία και τα όσα αναφέρει στην αγωγή του, διέκοψε αιφνιδίως την παροχή ρεύματος στο κατάστημά του, αφήνοντας έκθετα όλα τα προϊόντα που εμπορεύεται και αναγκάζοντας τον να λειτουργεί με γεννήτρια εκτάκτου ανάγκης.
Ο επιχειρηματίας προσέφυγε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου ζητώντας την παρέμβασή του, δηλαδή να διατάξει για να γίνει άμεση επανασύνδεση ρεύματος στο κατάστημα σύμφωνα και με την ισχύουσα νομοθεσία.
Πράγματι ο αρμόδιος εισαγγελέας το έπραξε όμως η εταιρεία αγνόησε την εντολή αυτή και έτσι ο επιχειρηματίας προσέφυγε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα.
Ο ίδιος αναφέρει ότι, ενώπιον του δικαστηρίου η εταιρεία προσκόμισε διά των υπαλλήλων της μετρητή αγνώστου ταυτότητας και χωρίς να φαίνεται ο αριθμός του προκειμένου να διαπιστωθεί ότι ήταν αυτός που αφαιρέθηκε από το κατάστημα του επιχειρηματία, αλλά και ούτε φαινόταν η «κόλλα» που τον είχε αλλοιώσει.
Τελικά το δικαστήριο αποφάσισε να γίνει σύνδεση του καταστήματος εφόσον ο επιχειρηματίας καταβάλλει προηγουμένως το ποσό των 40.000 ευρώ, όπως και έγινε την αμέσως επόμενη μέρα.
Όμως ούτε και τότε η ΔΕΗ έδωσε ρεύμα στο κατάστημα καθώς όπως ενημέρωσε ο υπάλληλος με τον οποίο επικοινώνησε ο επιχειρηματίας, για την σύνδεση θα έπρεπε προηγουμένως να καταβάλλει το ποσό των 30.860 ευρώ.
Όταν δε ρώτησε ο επιχειρηματίας για ποιό λόγο του ζητούσαν το ποσό αυτό καθώς και τι ακριβώς αφορούσε, ο αρμόδιος υπάλληλος της Δ.Ε.Η. τον πληροφόρησε ότι επρόκειτο για «κάποιους» τόκους υπερημερίας, οι οποίοι αφορούσαν στην οφειλή που ρυθμίστηκε με την προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου.
Ο επιχειρηματίας πλήρωσε τελικά και αυτά τα χρήματα και η σύνδεση έγινε, όμως η υπόθεση δεν έχει τελειώσει αφού πλέον δια των δικηγόρων του κ.κ. Φώτη Ρωμαίου και Ιωάννη Ρωμαίου, ο συμπολίτης μας προσέφυγε αυτή τη φορά στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου ζητώντας να του αναγνωριστεί ότι ουδέποτε έχει τελέσει «ρευματοκλοπή» σε βάρος της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και ότι δεν οφείλει κανένα χρηματικό ποσό (δηλαδή τις 601.182,00 €)
Όλως δε επικουρικώς ζητά:
• Να αναγνωριστεί ότι εφόσον υπάρχει οφειλή αυτή δεν μπορεί να περιλαμβάνει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 2-3 ετών
• Να αναγνωριστεί ότι οι δύο εταιρείες ηλεκτροδότησης παρανόμως ζητούν να τους καταβάλλει ο επιχειρηματίας το ποσό των 601.182 ευρώ στο οποίο μάλιστα περιλαμβάνονται τόκοι υπερημερίας καθώς και τέλη ΕΤΜΕΑΡ και ΑΠΕ
• Να υποχρεωθεί η ΔΕΗ να καταβάλλει το ποσό των 100.896 ευρώ που ήδη έχει καταβάλλει ο επιχειρηματίας για την υπόθεση αυτή (40.000 ευρώ στο δικαστήριο και τα υπόλοιπα στη ΔΕΗ για την επανασύνδεση)
• Να του καταβληθεί το συνολικό ποσό των 300.000 ευρώ ως ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που έχει υποστεί από την ιστορία αυτή (150.000 ευρώ από τη ΔΕΗ και το αντίστοιχο ποσό και από το ΔΕΔΔΗΕ)
• Να κηρυχθεί η απόφαση του δικαστηρίου προσωρινά εκτελεστή λόγω της τεράστιας οικονομικής ζημίας που έχει υποστεί η επιχείρηση από την υπόθεση αυτή.