Η διαπίστωση ότι παρελάσουν ανενόχλητα τα ιδιωτικά αεροσκάφη σε συχνότητα και βαθμό τέτοιο που μπορούμε να συμπεράνουμε ότι …δεν έχουμε τον έλεγχο το ποιος έρχεται , τι μεταφέρει και που πηγαίνει , μας ανησυχεί .
Πριν από κάθε πτήση (VFR ή IFR) στο FIR Αθηνών ως γνωστόν , θα πρέπει να υποβάλλεται σχέδιο Πτήσης, με σκοπό την παροχή: α) Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας β) Εξυπηρέτησης πληροφοριών πτήσης, συνέγερσης και παροχής έρευνας και διάσωσης γ) για λόγους Εθνικής Άμυνας.
Τα Σχέδια Πτήσης πρέπει να κατατίθενται στη αρμόδια μονάδα Εναέριας Κυκλοφορίας 60΄ λεπτά πριν από τον υπολογιζόμενο χρόνο έναρξης τροχοδρόμησης του αεροσκάφους (ΕΟΒΤ) . Κατατεθέν "ΙFR" σχέδιο πτήσης ισχύει για 30΄ λεπτά και "VFR" σχέδιο πτήσης ισχύει για 1 ώρα από την υπολογιζόμενη ώρα έναρξης τροχοδρόμησης (ΕΟΒΤ). Για κάθε πτήση που τερματίζεται μέσα στο FIR Αθηνών θεωρείται απαραίτητο το κλείσιμο του Σχεδίου πτήσης. Για το λόγο αυτό απαιτείται αναφορά άφιξης… από τα μεγάφωνα.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως έγκειται στο ότι ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ή ΔΕΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ την ¨ταυτότητα¨ του υποβαλλόμενου σχεδίου πτήσης , και δεν ζητάμε ποτέ να συν – υποβληθούν εκ των προτέρων καταστάσεις επιβαινόντων ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΆΦΗ και σε αυτά που ναυλώνωνται από ιδιώτες.
Ένα δεύτερο κενό είναι ότι , διαχωρίζουμε της πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών σε extra Chengen και μη , με βάσει κυρίως τα σχέδια πτήσεις , την ¨προέλευση ¨ των οποίων δεν επιβεβαιώνουμε ....σε πραγματικό χρόνο .
Με εξαίρεση λοιπόν τα πέντε αεροδρόμια με την μεγαλύτερη κίνηση σύμφωνα με τα στατιστικά του 2015 - Αθήνας με 18,02 - Ηράκλειο με 6,13 – Θεσσαλονίκη με 5,59 – Ρόδος με 4,57 - Χανιά με 2,75 εκατ. επιβάτες , στα οποία αναγκαστικά υπάρχει αρκετή έως ικανοποιητική φύλαξη και έλεγχος , στα παρακάτω αεροδρόμια εγκαταλειμμένα ή μη , ημιτελής η όχι , β ή γ κατηγορίας κ.α , ουσιαστικά η κατάσταση είναι λιγότερο ή περισσότερο εκτός ελέγχου από την Ελληνική Αστυνομία , η οποία έχει αποκλειστεί σχεδόν από την φύλαξή τους , χωρίς το κενό φύλαξης να έχει αντικατασταθεί ικανοποιητικά ….γιατί ;;
Αυτά είναι:
Στο Ασιμένειο( κοντά στην Ε.Ο Αρδανίου Ορεστιάδας ) - Δημόκριτος ( Αλεξανδρούπολη , κοντά στην Ε.Ο Αλεξανδρούπολης Κήπων ) -Κομοτηνής -Καβάλας – χρυσούπολης- Μέγας αλεξανδρος-Αμυγδαλεώνας -Ελληνικό ( Σεδάι )-Γίδας ( Αλεξάνδρεια )-Λιτόχωρο -Έδεσσας -Κοζάνης-Φλώρινας-Αριστοτέλης ( Καστοριά ) -Ιωάννινα -Λάρισας -Στεφανοβίκειο -Νέα Αγχιάλου -Μαγνησία- Σκιάθος – Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης -Μόλου-Κέρκυρας ( Ιωάννης Καποδίστριας ) -Λαμίας-Πρέβεζας ( Άκτιο ) -Αερολέσχη ( Αγρίνιο ) -Αιτωλοακαρνανία – Αγρίνιο ( υπο-αναστολη)-Κεφαλονιάς -Ζάκυνθος ( Διονύσιος Σολωμός ) -Δήμητρα ( ιδιοκτησία παπαδοπουλου) ¨-Ίκαρος κωπαίδα ( ιδιοκτησίας Απόστολου Μωσκώνη ) -Θήβαι-Τανάγρα-Κοτρόνη – Μαραθώνας -Δεκέλεια – Τατόι-Ελευσίς -Μέγαρα-Ελληνικό -Σκύρου -Λήμνου-Πολιχνίτος -Μυτιλήνη ( Οδυσσέας Ελύτης ) -Χίου-Ολύμποι-Σάμος – Αρίσταρχος -Ικαρίας-Σύρου-Μύκονος -Νάξου-Πάρος -Λέρου-Κάλυμνος-Κω- Ιπποκράτης -Αστυπάλαια -Μήλου-Σαντορίνη- Θήρα -Μαρίτσα – Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος -Άράξου – Πατρα-Ανδραβίδα – Πύργος-Επιτάλιον -Τρίπολις -Αλεξακης ( πόρτο χέλι ) -Τρίοδο ,Καλαμάτα-Καλαμάτας -Σπάρτης-Κυθήρων -Μάλεμε-Τυμπάκι-Καστέλι ( υπό αναστολή )-Σητείας -Καστελόριζου – Μεγίστη
Στην Ελλάδα παρέχεται Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας από προσωπικό της ΥΠΑ στα παρακάτω Πολιτικά αεροδρόμια , γεγονός που καθιστά ¨δύσκολη¨ την αθέατη άφιξη ιδιωτικών αεροσκαφών στα παρακάτω , εκ των ανωτέρω.
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" (ΔΑΑ) LGAV Κρατικός Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης "Δημόκριτος" (ΚΑΑΛΔ) LGAL Κρατικός Αερολιμένας Ζακύνθου "Δ. Σολωμός" (ΚΑΖΑΣ) LGZA Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου "Ν. Καζαντζάκης" (ΚΑΗΚ) LGIR Κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης "Μακεδονία" (ΚΑΘΜ) LGTS Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας "Ι. Καποδίστριας" (ΚΑΚΚ) LGKR Κρατικός Αερολιμένας Κεφαλονιάς (ΚΑΚΦ) LGKF Κρατικός Αερολιμένας Κω "Ιπποκράτης" (ΚΑΚΩΙ) LGKO Κρατικός Αερολιμένας Λήμνου “Ήφαιστος” (ΚΑΛΜΗ) LGLM Κρατικός Αερολιμένας Μυτιλήνης "Οδυσσέας Ελύτης" (ΚΑΜΤΕ) LGMT Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου "Διαγόρας" (ΚΑΡΔ) LGRP Κρατικός Αερολιμένας Σάμου (ΚΑΣΜ) LGSM Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας "Μ. Αλέξανδρος" (ΚΑΚΒΑ) LGKV Κρατικός Αερολιμένας Μυκόνου (ΚΑΜΚ) LGMK Κρατικός Αερολιμένας Σαντορίνης (ΚΑΣΡ) LGSR Κρατικός Αερολιμένας Χίου (ΚΑΧΙ) LGHI Κρατικός Αερολιμένας Ιωαννίνων (ΚΑΩΙ) LGIO Κρατικός Αερολιμένας Σκιάθου (ΚΑΣΚ)
Έλεγχος RADAR παρέχεται ως γνωστόν από τις μονάδες ΕΕΚ: Σε όλες τις ελεγχόμενες από τα ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ περιοχές (αεροδιάδρομοι) Στις ΤΜΑ: • Αθηνών (Προσέγγιση και Πύργος) • Θεσσαλονίκης (Προσέγγιση) • Ηρακλείου (Προσέγγιση) • Ρόδου (Προσέγγιση) • Κέρκυρας (Προσέγγιση)
Η κατάσταση είναι επίσης κάπως ικανοποιητική στα παρακάτω εκ των ανωτέρω για τους ειδικούς λόγους που παραθέτουμε και για αυτούς που θα καταλάβετε :
1. «Μακεδονία» – Θεσσαλονίκη. Σε επέκταση του διαδρόμου ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει και μεγαλύτερα αεροσκάφη.
2.«Μέγας Αλέξανδρος» Καβάλα. Το αεροδρόμιο που βρίσκεται στην Χρυσούπολη του νομού Καβάλας εξυπηρετεί τόσο την Καβάλα όσο και τους γειτονικούς νομούς Δράμας και Ξάνθης. Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται πτήσεις από και προς Ρωσία, Βρετανία και Τσεχία.
3. «Ι. Καποδίστριας» - Κέρκυρα. Με τον διάδρομο του να φτάνει στα 2.375 μέτρα είναι είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε διεθνείς αφίξεις στην χώρα. Για την ασφάλειά του ενδιαφέρονται και αλλοδαποί αστυνομικοί .
4. «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» - Χανιά. Το αεροδρόμιο «απογειώθηκε» το 2013 όταν η Ryanair πραγματοποίησε την πρώτη της βάση στην Ελλάδα. Τούτη την περίοδο ολοκληρώνεται προέκταση στις κτιριακές εγκαταστάσεις . Είναι κοντά στην Αμερικανική Βάση.
5. Αεροδρόμιο Σαντορίνης. Μεγάλος αριθμός των ταξιδιωτών εσωτερικού αφορά ξένους τουρίστες που προσεγγίζουν το νησί μέσω του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος. Παρακολουθείτε λόγο διαμετακόμισης επιβατών .
6. Αεροδρόμιο Μυκόνου. Το 2014 και 2015 εξυπηρέτησε κατά μ.ο σχεδόν 500 χιλ. επιβάτες από το εξωτερικό και πάνω από 280 χιλ. σε πτήσεις εσωτερικού.
7. Αεροδρόμιο Ακτίου. Απέκτησε εποχική σύνδεση με την Αθήνα καθώς πραγματοποιούνται σε αυτό διεθνείς πτήσεις charter . Παρακολουθείτε λόγο διαμετακόμισης επιβατών και για άλλους λόγους .
8. «Άννα Πολλάτου» - Κεφαλλονιά. Το 2015 , ταξίδεψαν 59 χιλ. επιβάτες εσωτερικού και 420 χιλ. επιβάτες εξωτερικού. Η Αστυνομική παρουσία είναι ικανοποιητική και καλύπτει πολλές παραμέτρους
9. «Διονύσιος Σολωμός» - Ζάκυνθος. Μπορεί να δεχτεί διεθνείς πτήσεις. Βρίσκεται στην περιοχή του Λαχανά και οι κτιριακές του εγκαταστάσεις ξεπερνούν τα 13 χιλ. τ.μ. ( δεν ενδείκνυται περεταίρω αναφορά )
10. «Διαγόρας» - Ρόδος. Αντικατέστησε το ξεπερασμένο για πολιτική χρήση αεροδρόμιο που βρισκόταν μερικά χιλιόμετρα πιο ανατολικά στην περιοχή των Μαριτσών. Για την ασφάλειά του ενδιαφέρονται και αλλοδαποί αστυνομικοί
11. «Οδυσσέας Ελύτης» - Μυτιλήνη. Ξεκίνησε την λειτουργία του το 1948 ,πέρυσι ταξίδευσαν από και προς το εξωτερικό περίπου 150.000 άτομα ενώ στις πτήσεις εσωτερικού από και προς την Μυτιλήνη οι ταξιδιώτες ξεπέρασαν τις 305.000. Υπάρχουν πολλά επίπεδα αστυνόμευσης .
12. «Ιπποκράτης» - Κω. Ο αερολιμένας βρίσκεται 27 χιλιόμετρα από την πόλη της Κω στην περιοχή Αντιμάχεια και λειτουργεί από το 1964.Ελεγχόμενη κατάσταση , λόγω γεωγραφικής θέσης
13. «Αρίσταρχος ο Σάμιος» - Σάμος. Ο αερολιμένας βρίσκεται 14 χιλιόμετρα από την πόλη της Σάμου στο Δήμο Πυθαγορείου και λειτουργεί από το 1963.Υπάρχουν πολλά επίπεδα αστυνόμευσης .
14. «Α. Παπαδιαμάντης» - Σκιάθος. Το πλέον διάσημο ελληνικό αεροδρόμιο στο Youtube χάρη. Το 2014 ταξίδευσαν από αυτό περίπου 300.000 επιβάτες εξωτερικού ενώ στο εσωτερικό οι 758 πτήσεις μετέφεραν πάνω από 30.000 επιβάτες. Ελεγχόμενη κατάσταση , λόγω γεωγραφικής θέσης .
Σε όλα τα υπόλοιπα Αεροδρόμια , Αεροδιαδρόμους κτλ , η ¨αθέατη¨ προσέγγιση ιδιωτικών αεροσκαφών , είναι απολύτως εφικτή και η μεταφορά προσώπων και πραγμάτων , ανεξέλεγκτη
Αυτό θέλουμε ; Να είμαστε ξέφραγο Αμπέλι ;
ΟΜΑΔΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ