Νομοτέλεια: Mετά το Brexit, το… Tsiprexit!
Του Θοδωρή Γιάνναρου
Μια ιστορική μέρα για τη Μεγάλη Βρετανία και την Ευρώπη ξημέρωσε χθες. Η Βρετανία θα είναι, σε λίγο, οριστικά εκτός Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Πρόκειται για πολύ μεγάλη απώλεια, για μια τεράστια απώλεια που κλυδωνίζει όλο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.
Είναι ένα σοκ που, πραγματικά, κανείς δεν ανέμενε, ούτε καν οι μπρόκερς στοιχημάτων ανά τον κόσμο! Οι Άγγλοι πολίτες αποφάσισαν ένα επικίνδυνο άλμα σε βαθύ γκρεμό. Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα και για την περαιτέρω σχέση της Ε.Ε. με τη Βρετανία, και το Ευρωκοινοβούλιο θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ώστε να γίνει μια διαχείριση αυτής της κρίσης, με το αναγκαστικό διαζύγιο να επέρχεται όσο πιο ομαλά γίνεται.
Δεν είναι μόνη της η Βρετανία που αποφάσισε να υποφέρει… Δίπλα και μαζί της θα υποφέρει και ολόκληρη η υπόλοιπη Ευρώπη. Σε καμία περίπτωση οι Ευρωπαίοι πολίτες δεν θα πρέπει να υποτιμήσουν την τεράστια προσφορά της Μεγάλης Βρετανίας στο «ευρωπαϊκό οικοδόμημα», από την αρχή της ύπαρξής του. Ο πρωθυπουργός της, David Cameron, με την απόφασή του για τη διεξαγωγή αυτού του δημοψηφίσματος, για τους δικούς του περίεργους και -για τους περισσότερους αναλυτές- ακατανόητους πολιτικούς λόγους, έβαλε ουσιαστικά αυτογκόλ… Έχασε και την μπάλα και το παιχνίδι, παρ’ όλο που ουσιαστικά έπαιζε μόνος του, χωρίς αντίπαλο. Και ουσιαστικά εκτέλεσε και τον εαυτό του και τους συμπατριώτες του, επιφέροντας συγχρόνως βαρύτατα πλήγματα στην Ένωση.
Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί πως όλοι οι λαϊκιστές έχουν την ίδια περίπου συμπεριφορά, τις ίδιες εμμονές και -γιατί όχι;- τα ίδια βίτσια! Μεταμορφώνουν δυσκολεξήγητες και πολυσύνθετες καταστάσεις σε φθηνά συνθήματα παρασέρνοντας τον όχλο, που ακολουθεί την εστία του μεγαλύτερου θορύβου σε αυτοκτονικές, για τον ίδιο, αποφάσεις, όπως, δυστυχώς, είναι η έξοδος της Βρετανίας από την Ε.Ε. ή και, απόλυτα καταστροφικές, όπως θα ήταν αν η Ελλάδα, ακολουθώντας τις εσκεμμένες αυταπάτες του Αλέξη Τσίπρα και των επιτελών του, αποχωρούσε από την Ευρωζώνη, ή ίσως και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα πιο ισχυρό και αδίστακτο, όπως τα διαπλεκόμενα και εγκατεστημένα, σε στέρεες βάσεις, ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα που διογκώθηκαν εντός των κρατών-μελών και τα οποία, σε καμία περίπτωση, δεν επιθυμούν τους περιοριστικούς κανονισμούς και τις οδηγίες μιας κοινής πολιτικής, σαν αυτή που, ομολογουμένως, με σχετική επιτυχία, ασκούσε και συνεχίζει να ασκεί η Ε.Ε.
Μετά το Brexit, χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ την ισχυρή και δομημένη αντεπίθεση των προοδευτικών δυνάμεων για να σταματήσει η επέλαση των εθνικιστών με την κακή έννοια, των ψευτοαριστερών απατεώνων, των αναρχοαυτόνομων, καθώς και του κάθε πολιτικού «κρετίνου” – όλων εκείνων δηλαδή που ονειρεύονται το χάος για να έχουν λόγο ύπαρξης και πεδία δράσης.
Χρειαζόμαστε μια μεγάλη συμμαχία για να ξαναβρεί η Ευρώπη τις αξίες της. Αυτές τις μέρες αποδείχθηκε ότι ο αλαζονικός και υπερφίαλος λόγος των τεχνοκρατών εξοργίζει τους πολίτες. Χρειαζόμαστε ένα νέο όραμα, όχι για λιγότερη Ευρώπη αλλά για μια Ευρώπη πιο ανθρώπινη, κοινωνική, όπου η πολιτική θα ξαναπάρει τα ηνία από τους τεχνοκράτες και οι πολίτες θα μπορούν να αναπνεύσουν και πάλι. Αλλά σίγουρα όχι αυτό που πανικόβλητος προσπαθεί να ψελλίσει ο Έλληνας πρωθυπουργός, μη πείθοντας, πλέον, κανέναν. Έχει πολλά προβλήματα το ευρωπαϊκό εγχείρημα. Είναι απόλυτα γκρίζο, όπως όλα τα υπόλοιπα προϊόντα των κάθε λογής πολιτικών συμβιβασμών και εκβιαστικών συμφωνιών, αλλά είναι το μόνο που διαθέτουμε, προς το παρόν, για να μετριαστούν οι αρνητικές επιδράσεις, οι αναπόφευκτες αναταράξεις και οι επώδυνες παρενέργειες μιας δυστυχώς αναγκαίας παγκοσμιοποίησης που, εδώ και κάποια χρόνια, έχει ξεκινήσει και καταπίνει ό,τι αδύναμο βρίσκει μπροστά της.
Όμως, ένα είναι και παραμένει για όλους εκείνους που επιθυμούν μια ενωμένη Ευρώπη το σημείο πάνω στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος. Και αυτό είναι το πιθανό ντόμινο που θα μπορούσε ν’ ακολουθήσει! Ήδη σε διάφορες χώρες, όπως η Γαλλία και η Ολλανδία, πολιτικά κόμματα ζητούν αντίστοιχο δημοψήφισμα. Αξίζει, λοιπόν, να παλέψουμε για το κοινό μας μέλλον, με πρώτη μας κίνηση να εξαφανίσουμε τον οποιονδήποτε, ντόπιο ή ξένο «ΣυΡιΖα”, και κάθε αντίστοιχο δήθεν πολιτικό συνονθύλευμα, από τον ευρωπαϊκό πολιτικό ορίζοντα!CAPITAL
*Ο κ. Θεόδωρος Γιάνναρος είναι Μοριακός Βιολόγος, τ. Διοικητής του Νοσοκομείου «Ελπίς”, & Μέλος του «Τομέα Υγείας” της Νέας Δημοκρατίας