loading...

Εκλογικός νόμος: Ψηφίστηκε, αλλά χωρίς να πιάσει τους «200», στην Επιτροπή της Βουλής


Ποια στάση τήρησαν όλα τα κόμματα - Ρόλο ρυθμιστή επιχειρεί να παίξει η ΧΑ

Με ευρεία πλειοψηφία, αλλά χωρίς να πιάνει τον στόχο των 200 βουλευτών, ολοκληρώθηκε η ψήφιση του εκλογικού νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό προγραμματισμό, το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην Ολομέλεια την ερχόμενη Τρίτη 19 Ιουλίου και θα ψηφιστεί την επομένη, στις 20.

Την ίδια ώρα, πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και από το υπουργείο Εσωτερικών, αναφέρουν ότι αλλαγές ως προς την κατάργηση του μπόνους δεν θα υπάρξουν, ενώ αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν τροποποιήσεις στο όριο εισόδου στη Βουλή και ίσως στην διευκόλυνση των Ελλήνων του εξωτερικού, ώστε να ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους.

Αναλυτικά, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ ψήφισαν «ναι» σε όλα τα άρθρα. Η ΝΔ καταψήφισε το σύνολο του νομοσχεδίου. Να σημειωθεί ότι η αξιωματική αντιπολίτευση κατέθεσε, με τη μορφή τροπολογίας, παλαιότερη πρόταση νόμου για την ψήφο στους ομογενείς, τη διευκόλυνση των Ελλήνων του εξωτερικού για να ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους και την τριχοτόμηση της Β' Αθήνας.

Η Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκε για την τελική στάση που θα κρατήσει στην Ολομέλεια, επιχειρώντας να λειτουργήσει ως ρυθμιστής.

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη ξεκαθάρισε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο ως έχει, ωστόσο δήλωσε ότι αναμένει την απάντηση της κυβέρνησης αναφορικά με τις προτάσεις που έχει καταθέσει, γι' αυτό και επιφυλάσσεται για την τελική στάση που θα κρατήσει στην Ολομέλεια. 

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση που κατέθεσε ο κ. Κώστας Σκανδαλίδης προβλέπει, μεταξύ άλλων: σπάσιμο εκλογικών περιφερειών, διατήρηση του ορίου εισόδου στη Βουλή στο 3%, ψήφο στους ομογενείς και τους 17άρηδες και μπόνους, εφόσον το πρώτο κόμμα πιάσει συγκεκριμένο ποσοστό (39%-42%).

Το ΚΚΕ δήλωσε ότι υπερψηφίζει όλα τα άρθρα εκτός από το τρίτο, που διατηρεί το όριο 3% για την είσοδο στη Βουλή.

Το Ποτάμι, αν και δήλωσε ότι καταψηφίζει τα άρθρα με τη σημερινή τους μορφή, υπογράμμισε ότι η στάση του στην Ολομέλεια θα εξαρτηθεί από ενδεχόμενες αλλαγές που θα καταθέσει η κυβέρνηση. Υπενθυμίζεται ότι το κόμμα έχει καταθέσει τρεις τροπολογίες για την ψήφο στους ομογενείς, την ψήφο στους 17άρηδες και την πριμοδότηση του πρώτου κόμματος με μία έδρα ανά 2% ποσοστού.

Τέλος, η Ενωση Κεντρώων ψήφισε όλα τα άρθρα, εκτός από το πρώτο, που επιφυλάχθηκε, εξηγώντας ότι το δικαίωμα ψήφου πρέπει να περιοριστεί στους 17άρηδες και όχι στους 16άρηδες.

Πλέον, με τους συσχετισμούς δυνάμεων να έχουν σχεδόν διαμορφωθεί και εφόσον η κυβέρνηση δεν καταθέσει αλλαγές εως την ψήφιση του νομοσχεδίου, η πλειοψηφία στα άρθρα 2 και 5, που αφορούν την κατάργηση του μπόνους και τον χρόνο έναρξης ισχύος, λαμβάνουν 167 θετικές ψήφους.

Σε αυτές προστίθενται τα «ναι» του κ. Νίκου Νικολόπουλου και του κ. Θανάση Θεοχαρόπουλου, ενώ, αν υπερψηφίσουν και οι 18 βουλευτές της Χρυσής Αυγής, ο αριθμός θα ανέβει στους 197.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο άρθρο του νομοσχεδίου, που προβλέπει δικαίωμα ψήφου από τα 17 έτη, απαιτεί 151 θετικές ψήφους για να ισχύει άμεσα, ενώ η κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών απαιτεί ψήφιση από τουλάχιστον 200 βουλευτές, για να ισχύσει από τις ερχόμενες εθνικές εκλογές.

http://www.protothema.gr/

on 10:41:00 μ.μ.. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 σχόλια for Εκλογικός νόμος: Ψηφίστηκε, αλλά χωρίς να πιάσει τους «200», στην Επιτροπή της Βουλής

Leave comment

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.

Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.

Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.

Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.

Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...

Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

 aw2  aw2

ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.

<b>ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.</b>
loading...

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Provided by Free Blogger template.