loading...
Αυγενάκης: «Κάθε μέρα με εκβιάζουν...»
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 3:45:00 μ.μ.
Για τα «εκβιαστικά» μέτωπα των ΜΜΕ, με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος κάθε μέρα, μίλησε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, με συνέντευξή του στα Παραπολιτικά.
Αναλυτικά:
«Καταρχάς δεν είναι μόνο το τελευταίο διάστημα. Το πρόβλημα του ποδοσφαίρου και της τοξικότητας που υπάρχει σε κορυφαίο επίπεδο είναι διαχρονικό, απλώς από περίοδο σε περίοδο άλλαζε η συμπεριφορά απέναντι στον Υπουργό, στον εκάστοτε Υπουργό της κάθε κυβέρνησης, ανάλογα την υπακοή που έδειχνε στις δυνάμεις αυτές. Τόσο απλά, τόσο καθαρά. Γι’ αυτό χρειάστηκε να συστηθούμε ξανά, όπως είπα από το βήμα της Βουλής, πριν από περίπου μια βδομάδα, απευθυνόμενος σε όλους τους παράγοντες και κυρίως σε εκείνους που χρησιμοποιούν το ποδόσφαιρο για να αποκτήσουν ισχύ και κοινωνική παρέμβαση και να εξυπηρετήσουν και τις υπόλοιπες επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, με έναν αριθμό μέσων ενημέρωσης στη διάθεσή τους. Χρειάστηκε να ξανασυστηθούμε και να τους θυμίσω ότι η κυβέρνηση είναι πλέον η Νέα Δημοκρατία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη Πρωθυπουργό και όχι τον Αλέξη Τσίπρα και Υφυπουργός Αθλητισμού είναι ο υποφαινόμενος και όχι ο Γιώργος Βασιλειάδης ή ο Σταύρος Κοντονής. Τόσο απλά, τόσο καθαρά και νομίζω ότι αυτοί που πρέπει να καταλάβουν, κατάλαβαν, εξ’ ου και δεν υπήρξε το παραμικρό σχόλιο.Αναλυτικά:
Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι τα πράγματα αλλάζουν, το αντιλαμβάνομαι και εγώ και οι συνεργάτες μου ότι έχουμε μέτωπα πολύ σκληρά, πολύ απαιτητικά, εκβιαστικά, με ένα σύνολο Μέσων Ενημέρωσης που σφυροκοπάει καθημερινά λάσπη, που με ανασχηματίζει κάθε μέρα, κάθε ώρα, που λοιδορεί με περισσή ευκολία, υποτιμά και προσβάλλει! Και φυσικά χωρίς να αναδεικνύει το πραγματικό έργο που γίνεται σε επίπεδο κυβέρνησης για τον αθλητισμό ή χωρίς να ενδιαφέρεται πραγματικά για το ελληνικό ποδόσφαιρο ή για τον ελληνικό αθλητισμό γενικότερα. Και από τη δική μου πλευρά το έχω ξεκαθαρίσει. Όσο είμαι, είμαι Υφυπουργός αθλητισμού και όχι ποδοσφαίρου».
«Τι να κάνουμε, ενοχλούν. Όταν μοιράσαμε για πρώτη φορά με απόλυτη διαφάνεια την κρατική χρηματοδότηση με όρους και με μετρήσιμα στοιχεία και για τις 48 αθλητικές ομοσπονδίες, που ήταν πάγιο αίτημα, όλοι το επικαλούνταν, αλλά κανείς δεν το εφάρμοζε. Εμείς το εφαρμόσαμε.
Όταν είπαμε ότι θα φτιάξουμε ένα Μητρώο για να γνωρίζουμε άπαντες ποια ενεργά και νόμιμα αθλητικά σωματεία έχουμε στην Ελλάδα, τα οποία θα είναι και εκλέκτορες αύριο μεθαύριο στις εκλογές των αθλητικών ομοσπονδιών, μας έλεγαν πως τα είπαν κι άλλοι. Εμείς το στήσαμε και δουλεύει και εξελίσσεται.
Κι εκεί που ακούγαμε ότι στην Ελλάδα έχουμε πάνω από 10.000 ερασιτεχνικά σωματεία, στο ποδόσφαιρο έχουμε 4.500-5.000 σωματεία, όλα αυτά κατέρρευσαν διότι στο Μητρώο το οποίο λειτουργεί και σε λίγο καιρό θα είναι προσβάσιμο σε όλους, χωρίς καμία διάκριση, έχουν εγγραφεί 5.000. Το νοικοκύρεμα και η διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα ενοχλεί κάποιους και το καταλαβαίνω, αλλά δεν με ενδιαφέρουν οι λίγοι, με ενδιαφέρουν οι πολλοί».
«Ακριβώς. Εμείς δεσμευτήκαμε ότι θα ενισχύσουμε τον ερασιτεχνικό αθλητισμό διότι πράγματι υπέστη μία μεγάλη ζημία από την πανδημία. Να ανοίξω μία παρένθεση, ότι η αθλητική οικογένεια είχε ενταχθεί από το πρώτο κύμα στα μέτρα στήριξης, οι εργαζόμενοι, οι απασχολούμενοι στις αθλητικές δραστηριότητες. Ακολούθησε λοιπόν μια ανακοίνωση από τον Πρωθυπουργό ότι θα στηριχθεί και ο ερασιτεχνικός αθλητισμός και τον ευχαριστώ θερμότατα γι’ αυτό και το επόμενο βήμα ήταν να γνωρίζουμε πού θα κατανείμουμε τα χρήματα, εν προκειμένω τα 12 εκατομμύρια που έχουμε εξασφαλίσει και έχουμε ανακοινώσει με τον Υπουργό τον κ. Σταϊκούρα. Δεν είχαμε όμως στη διάθεσή μας, όχι μόνο εμείς αλλά και οι προηγούμενοι Υφυπουργοί αθλητισμού τον ακριβή αριθμό των ενεργών και νόμιμων, ερασιτεχνικών σωματείων.
Οι περισσότερες ομοσπονδίες, αν και τόνιζαν ότι πρέπει να στηριχθεί ο ερασιτεχνικός αθλητισμός, όταν στις αρχές Απρίλη τους πήγε υπηρεσιακό έγγραφο που τους ζητούσε να μας δώσουν τον αριθμό των ερασιτεχνικών σωματείων που είναι ενεργά για να μπορεί να γίνει η σχετική διασταύρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΓΓΑ και να προχωρήσουμε στην προετοιμασία σωστής και έγκαιρης κατανομής της οικονομικής βοήθειας για τα ερασιτεχνικά σωματεία, οι περισσότερες μας σνόμπαραν! ΣΕΓΑΣ, ΕΠΟ, ΕΟΚ, ΚΟΕ, Ιστιοπλοΐα κ.ά. Μάλιστα, ο κ. Σεβαστής από πλευράς ΣΕΓΑΣ, είπε το εξής αμίμητο: ότι δεν μπορούν να τα δώσουν, διότι αποτελούν προσωπικά δεδομένα! Τέτοια αντίληψη έχουν για τον ελληνικό αθλητισμό και την αποστολή την οποία έχουν αναλάβει χρόνια τώρα και υπηρετούν από θέση ευθύνης.
Ο κάθε αθλητής, ο κάθε γονέας, ο κάθε χορηγός, ο κάθε δήμος θα ξέρει ότι αυτά είναι τα ενεργά νόμιμα αθλητικά σωματεία, αυτά θα ενισχυθούν οικονομικά από τα προβλήματα της καραντίνας. Βεβαίως όσα άλλα επιθυμούν πέρα από τα περίπου 5.000 να προχωρήσουν στη νομιμοποίηση, να το κάνουν άμεσα. Πρέπει να υπάρξει ένα νοικοκύρεμα και μια διαφάνεια στο αθλητικό οικοδόμημα της χώρας μας.
Και κάτι ακόμη: Με το νομοσχέδιο που βγαίνει σε διαβούλευση σήμερα-αύριο και το οποίο περιγράφει τη νέα διαδικασία αρχαιρεσιών για την εκλογή νέων διοικήσεων στις αθλητικές ομοσπονδίες της χώρας μας, δίνουμε τη δυνατότητα στα ενεργά και νόμιμα ερασιτεχνικά σωματεία να είναι εκλέκτορες. Δίνουμε εξουσία στα πραγματικά και ενεργά σωματεία και όχι σε όποια βλέπαμε ξαφνικά σε μια ωραία λίστα, χωρίς κανείς να μπορεί να διασταυρώσει αν είναι (υπαρκτά) αληθινά ή ήταν κάποτε και τώρα δεν είναι. Όλα αυτά θα ανήκουν στο παρελθόν.
Αυτού του τύπου η μεταρρύθμιση στον αθλητισμό ξέρουμε ότι ενοχλεί αρκετούς, αλλά όμως ικανοποιεί πολύ περισσότερους. Εμείς λοιπόν καθαρά και συνειδητά και το λέω με το χέρι στην καρδιά, δουλεύουμε για τους πολλούς, για την αθλητική οικογένεια που δεν έχει τη δύναμη να βάλει ένα Μέσο, μια εφημερίδα να σφυροκοπά, αλλά που όμως χαίρεται, χαμογελά, νιώθει μια ανακούφιση, γράφει στα social media και εκφράζεται στον κύκλο της με ικανοποίηση, όταν βλέπει να δίνεται χώρος και να σιγά σιγά καθαρό οξυγόνο στις διοικήσεις και στον ελληνικό αθλητισμό γενικότερα.
Μια επόμενη δέσμευση είναι να φτιάξουμε το Μητρώο προπονητών και το Μητρώο αθλητών. Θα υπάρξει ένα νοικοκύρεμα, σε συνδυασμό με την πλατφόρμα «Πέλοπας» για την καταγραφή των αθλητικών εγκαταστάσεων της χώρας. Δεν ξέρουμε στην Ελλάδα πόσες αθλητικές εγκαταστάσεις έχουμε. Τόσα χρόνια καλούμαστε να δίνουμε λεφτά για αθλητικές υποδομές για να τις εκσυγχρονίσουμε, αλλά χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς έχουμε. Όμως αυτή την ώρα μετά από πολλή δουλειά και ειδικά την περίοδο της καραντίνας, σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ και τον Δημήτρη Παπαστεργίου, τον πρόεδρο της, φτιάξαμε και ήδη έχει ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα με την επωνυμία «Πέλοπας» για την καταγραφή όλων των εγκαταστάσεων.
Εμείς ως ΓΓΑ έχουμε ολοκληρώσει την καταγραφή όλων των εγκαταστάσεων μας, πλέον οι δήμοι προχωρούν στην καταγραφή (τα στοιχεία παλαιότητας, αδειών, αθλημάτων που εξυπηρετούν, στοιχεία που θα συμπληρώσουν στη συνέχεια και οι περιφέρειες). Έτσι ώστε όταν μιλάμε για εγκαταστάσεις, για χρηματοδότηση ή σχεδιασμό και ανάπτυξη για την όποια κατανομή και του τελευταίου ευρώ, να ξέρουμε πού θα πάει και αν πραγματικά θα καλύψει ανάγκη υπαρκτή, ή θα κάνουμε προχειρότητες και θα μοιράζουμε τα χρήματα του ελληνικού λαού ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάλογα με το πώς κόβουμε απέναντί μας τον τάδε Δήμαρχο ή τον δείνα Περιφερειάρχη και το κάθε παράγοντα. Είναι λάθος αυτό».
https://www.gavros.gr/
Αυγενάκης κατά ΕΠΟ: “Σαμποτάρει μια εθνική προσπάθεια και εκβιάζει την κυβέρνηση”
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 4:03:00 μ.μ.Ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, “επιτέθηκε” από το βήμα της Βουλής στην Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, για την τροπολογία με τα κωλύματα εγγραφής και τους περιορισμούς συμμετοχής σε αθλητικά σωματεία και ενώσεις.
«Το Ηράκλειο “βράζει”. Η πρόθεση της ΕΠΟ να αποσύρει την υποψηφιότητα έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και διαμαρτυριών. Ο φάκελος είναι πληρέστατος και η αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης της UEFA απέστειλε εγγράφως συγχαρητήρια. Η διοίκηση της ΕΠΟ επιχειρεί να σαμποτάρει μία εθνική υπόθεση για ποδοσφαιρικά μικροσυμφέροντα και πιθανό εκβιασμό προς την κυβέρνηση» τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Αθλητισμού και συμπλήρωσε: «Κάποιοι νομίζουν ότι ζούμε σε άλλες εποχές. Έχουν παρέλθει οι εποχές των εκβιασμών και των “μαγαζιών”. Πιστεύουν ότι θα εκβιάσουν μέσω των ΜΜΕ της παραπληροφόρησης την κυβέρνηση. Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση ούτε εκβιάζεται, ούτε γραμμάτια εξαργυρώνει, ούτε χρωστάει πουθενά».
Σε σχέση με την τροπολογία, ο κ. Αυγενάκης τόνισε ότι έχει ως στόχο να θέσει καθαρούς όρους στις εκλογές των αθλητικών ομοσπονδιών και ότι αυξάνει τους πιθανούς υποψηφίους, καταργώντας ή τροποποιώντας μια σειρά κωλύματα, ενώ αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι περιλαμβάνει «φωτογραφικές» διατάξεις. Υπογράμμισε ότι το διάστημα ενός ή δύο μηνών (για πρώην υπαλλήλους ενώσεων ή ομοσπονδιών αντίστοιχα), που απαιτείται πλέον μετά την αποχώρηση από την έμμισθη θέση, ώστε να έχει κάποιος δικαίωμα να είναι υποψήφιος, ακολουθεί τη συνταγματική επιταγή για τα κωλύματα των υποψήφιων βουλευτών.
Σε ό,τι αφορά την επίμαχη διάταξη για το κώλυμα όσων έχουν παραπεμφθεί αμετάκλητα σε δίκη για κακούργημα ή έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα, ο υφυπουργός Αθλητισμού ξεκαθάρισε ότι το κώλυμα συνεχίζει να ισχύει μέχρις ότου υπάρξει αθωωτική δικαστική απόφαση.
Τέλος, ο κ. Αυγενάκης δήλωσε ότι στο αυριανό υπουργικό συμβούλιο θα συζητηθεί το νέο αθλητικό νομοσχέδιο, το οποίο σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλεση και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο προς τη Βουλή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
https://www.newsit.gr/
Αυγενάκης: Νοικοκύρεμα και Διαφάνεια παντού -5.000 σωματεία στο «Μητρώο Αθλητικών Σωματείων»
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 10:05:00 π.μ.
Το ότι 5.000 σωματεία ανταποκρίθηκαν στην προεγγραφή στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, ενώ ακολουθεί αντίστοιχο για τους προπονητές και τους αθλητές, ανακοίνωσε ο υφ. Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Λευτέρη Αυγενάκη:
«Νοικοκύρεμα και Διαφάνεια παντού!
Περίπου 5.000 Σωματεία της χώρας μας ανταποκρίθηκαν ως τώρα στην πρώτη φάση προεγγραφής στο «Μητρώο Αθλητικών Σωματείων», που για πρώτη φορά δημιουργείται σε ειδική πλατφόρμα της ΓΓΑ.
Είναι βέβαιο ότι, σε πείσμα κάποιων λίγων που βολεύονταν στο σκοτάδι, στην αδιαφάνεια και στα δεκάδες σωματεία «σφραγίδες», εμείς επιμένουμε ότι πρέπει να νοικοκυρευτεί το τοπίο, να μπει τάξη, να επικρατήσει διαφάνεια παντού!
Αυτός είναι και ο στόχος που υπηρετούμε. Και το πετυχαίνουμε με τη βοήθεια των πολλών: Παραγόντων, αθλητών, γονέων. Παρά τα αρχικά προβλήματα, παρά τις αυξημένες τεχνικές απαιτήσεις και τη στενότητα χρόνου, οι υπηρεσίες της ΓΓΑ ανταποκρίθηκαν στο απαιτητικό εγχείρημα και τους ευχαριστώ θερμά γι’ αυτό.
Η διαδικασία είναι δυναμική, το Μητρώο συνεχίζει να δέχεται εγγραφές καθημερινά. ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙ όπως κάποιοι ψευδώς διαλαλούν.
Το «Μητρώο Αθλητικών Σωματείων» είναι μέρος των πρωτοβουλιών μας προς όφελος της ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, η οποία εξελίσσεται μέρα με τη μέρα.
Άμεσα παρουσιάζουμε με την ΚΕΔΕ την πλατφόρμα «Πέλοπας», όπου θα καταγραφεί κάθε αθλητική εγκατάσταση στη χώρα. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών υπάγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση ή ανήκουν σε ιδιώτες ή αλλού. Μέσω του «Πέλοπα» θα γνωρίζουμε τι διαθέτουμε, πού, πώς, σε ποια κατάσταση είναι, ώστε να μπορούμε να σχεδιάζουμε στοχευμένα κ αποτελεσματικά.
Θα ακολουθήσει το Μητρώο Προπονητών και
το Μητρώο Αθλητών.
Μ’ αυτή τη φιλοσοφία άλλωστε, της διαφάνειας, δημιουργήθηκε και υλοποιείται το σύστημα αξιολόγησης «ΧΙΛΩΝ», για τις ετήσιες επιχορηγήσεις των Ομοσπονδιών. Για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά κατανεμήθηκαν φέτος τα χρήματα αξιοκρατικά, διάφανα, αντικειμενικά, βάσει δεκάδων ειδικότερων παραμέτρων και κριτηρίων που είχαν γίνει γνωστά και αποδεκτά προ μηνών, στη διαβούλευση με όλες τις Ομοσπονδίες. Ωστόσο κατανοούμε τα αιτήματα κ τις ανακοινώσεις των τελευταίων ημερών για ακόμη περισσότερες παροχές και δουλεύουμε για αυτό.
Με την ίδια φιλοσοφία, ότι ο αθλητισμός πρέπει να παράγει, να προωθεί και να υπηρετεί συνεχώς τις αξίες του, εκπονήθηκε και το πρόγραμμα «ΖΗΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΑ».
Αγκαλιάστηκε τόσο γρήγορα και από τόσους πολλούς.
Οι Ολυμπιονίκες και οι Πρωταθλητές μας, οι «πρεσβευτές» του «ΖΗΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΑ», ανταποκρίθηκαν μαζικά στο κάλεσμα για πρωτοβουλίες. Έτρεξαν να συνεισφέρουν σε γνώσεις και εμπειρίες, να διαδώσουν τα αθλητικά μηνύματα και τα ιδεώδη στη νέα γενιά, να συμμετάσχουν σε δράσεις αλληλεγγύης και καμπάνιες ευαισθητοποίησης. Προσφέρουν, δίνουν πίσω, όλα τα σπουδαία που έγιναν κτήμα τους μέσα από τον αθλητισμό .
Εργαζόμαστε ώστε η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ -γονείς, αθλητές, προπονητές, παράγοντες, χορηγοί - αλλά και όλοι οι πολίτες να παρακινηθούν, να γνωρίζουν, να έχουν πρόσβαση, να μπορούν να επιλέξουν με ασφάλεια, έχοντας όλα τα στοιχεία στη διάθεσή τους.
Τα Σωματεία και οι Ομοσπονδίες άλλωστε δεν είναι ιδιοκτησία κανενός! Τέλος ευχαριστούμε όλους όσοι, με αφορμή την πρώτη φάση του «Μητρώου Αθλητικών Σωματείων», έσπευσαν να συνεισφέρουν με παρατηρήσεις και προτάσεις για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των προϋποθέσεων στη σχέση Πολιτείας και Αθλητικών Σωματείων.
Ακούσαμε πολύ προσεκτικά, λαμβάνουμε υπόψη μας τα πάντα και αρκετές προτάσεις τους θα συμπεριληφθούν στο Νομοσχέδιο που ετοιμάζουμε, με αφορμή τις ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΛΟΓΩΝ στις αθλητικές Ομοσπονδίες της χώρας μας.
Συνεχίζουμε βήμα βήμα».
https://www.iefimerida.gr/
Τους… πετσόκοψε ο Αυγενάκης
ΑΡΘΡΟ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 9:35:00 μ.μ.
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ
Από τη Δευτέρα το σύνολο των αθλητικών εγκαταστάσεων στη χώρα ανοίγει ξανά, ενώ θα επιτραπούν οι ομάδες προπονήσεις. Ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης αναφέρθηκε σε αυτό το σημαντικό βήμα προς την κανονικότητα για τον αθλητισμό, ενώ επανέλαβε ότι οι οδηγίες και τα μέτρα προστασίας πρέπει να τηρούνται αυστηρά.
Γιατί είναι γεγονός ότι καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια για να μην επανεκκινήσει τίποτα στον ελληνικό αθλητισμό και να περάσουμε στο… κίνημα της παύλας σε όλα τα σπορ.
Η ανάρτηση του Λευτέρη Αυγενάκη στα social media:
«Από αύριο το πρωί, σχεδόν όλα τα σωματεία και οι αθλητές της χώρας μας επιστρέφουν στα ανοιχτά και κλειστά γήπεδα. Επανεκκινούμε, ατομικά και συλλογικά, την αθλητική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Αφήνουμε πίσω δύο δύσκολους μήνες. Προσπαθήσαμε όλες και όλοι ξεπερνώντας τον εαυτό μας, συχνά και τις αντοχές μας, απέναντι στον κορωνοϊό. Με επιτυχία.
Συνεχίζουμε να κερδίζουμε μικρές και μεγαλύτερες μάχες. Αλλά δεν εφησυχάζουμε. Δεν επαναπαυόμαστε. Τηρούμε κατά γράμμα τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων τους οποίους κ ευχαριστούμε. Επιστρέφουμε, βήμα βήμα, στην κανονικότητα με πολλά νέα δεδομένα.
Βήμα βήμα, όπως δουλεύουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ στο Υφυπουργείο Αθλητισμού, από την πρώτη στιγμή που ο Πρωθυπουργός μας, Κυριάκος Μητσοτάκης, μου εμπιστεύθηκε αυτόν τον τόσο σημαντικό και πολύ απαιτητικό τομέα της κοινωνικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
Βήμα βήμα, για να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα πολλών ετών. Να κρατήσουμε τα θετικά, να βελτιώσουμε τις αρρυθμίες, να λύσουμε τα προβλήματα…
Είναι εύκολο; Καθόλου…
Για να λύσεις οποιοδήποτε πρόβλημα πρέπει να μένεις ανεπηρέαστος. Ακούς πολλούς και πολλά, κάνεις διάλογο, συνθέτεις, αλλά πάνω απ’ όλα αδιαφορείς για τα συμφέροντα και τις «σειρήνες» που ηχούν ασταμάτητα. Δεν υποκύπτεις στις πιέσεις, ούτε επηρεάζεσαι από τους ευφάνταστους τίτλους ορισμένων ΜΜΕ.
Με αυτή τη φιλοσοφία:
• Νομοθετήσαμε τις διατάξεις για τις θητείες και τα όρια ηλικίας στις Ομοσπονδίες. Δώσαμε το θεωρητικό πλαίσιο για την αναγκαία ανανέωσή τους.
• «Αγκαλιάσαμε» την ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. Αναβαθμίσαμε τον ρόλο των πρωταγωνιστών, των αθλητριών και των αθλητών. ΖΗΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΑ.
• Ενισχύσαμε τις θεσμικές αρχές, με διοικητικά εργαλεία. Διευκολύναμε το έργο της Αστυνομίας και της Δικαιοσύνης, ώστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα τη βία. Ο καθένας μας στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του. Ο ρόλος του Υφυπουργείου Αθλητισμού δεν είναι επί παντός επιστητού, όπως κάποιοι ηθελημένα υποστηρίζουν…
• Κυρώσαμε τη σύμβαση Macolin, για να καταπολεμηθούν οι χειραγωγημένοι αγώνες κι έχουμε δρόμο ακόμα να διανύσουμε για να μπει σε εφαρμογή σωστά και ολοκληρωμένα.
• Αποκαταστήσαμε το κύρος της χώρας διεθνώς στον τομέα του αντι-ντόπινγκ, ολοκληρώνοντας σε ελάχιστες εβδομάδες ένα μεγάλο μέρος των απαιτήσεων για τις οποίες δεσμευτήκαμε απέναντι στον WADA και την αθλητική μας κοινότητα.
Και συνεχίζουμε!
Αφήνουμε πίσω όσους νομίζουν πως μπορούν να δρουν και να αντιδρούν όπως έκαναν επί ΣΥΡΙΖΑ. Έχουν αλλάξει οι εποχές…
Στόχος μας είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες σε κάθε αθλητική δραστηριότητα, ερασιτεχνική και επαγγελματική.
Να εξορθολογήσουμε τις στρεβλώσεις που κατά κοινή ομολογία υπάρχουν.
Να εξυπηρετήσουμε το γενικότερο καλό. Όχι το ειδικό συμφέρον…
Αυτή είναι η εντολή του Πρωθυπουργού μας.
Αυτή είναι η εντολή του ελληνικού λαού, που μας επέλεξε να κυβερνήσουμε.
Σ’ αυτούς, σε όλες και όλους τους πολίτες της χώρας μας, είμαστε υπόλογοι. Στη σιωπηρή, αλλά μεγάλη πλειοψηφία των αθλητών και των φιλάθλων μας.
Είμαστε υπόλογοι στη μεγάλη ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, που περιμένει και άλλες αλλαγές, όπου χρειάζεται και όσο χρειάζεται.
Σ’ αυτή την προσπάθεια, δεν φοβόμαστε το οπαδικό μίσος, τις ιδεοληψίες, τα υπόγεια συμφέροντα που υποκινούν και υπαγορεύουν δημοσιεύματα σε ορισμένα ΜΜΕ, αλλά και σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Που ενθαρρύνουν τις φωνές πόλωσης, μίσους και σύγκρουσης.
Παράδοξο, λόγω εποχής, αλλά αντί να ολοκληρώνεται, αύριο ξεκινά και πάλι, αποφασιστικά, η αθλητική σεζόν.
Με ευχές για υγεία και ενότητα!».
https://www.to10.gr/
Αυτοψία Αυγενάκη στο ΟΑΚΑ για την εφαρμογή των μέτρων σταδιακής επανεκκίνησης του αθλητισμού
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 10:50:00 μ.μ.
Αυτοψία στο ΟΑΚΑ, για την τήρηση των όρων και των προϋποθέσεων των Υγειονομικών Πρωτοκόλλων στην ασφαλή και σταδιακή
επανεκκίνηση της αθλητικής δραστηριότητας στη χώρα, η οποία ξεκίνησε χθες Τρίτη 5 Μαΐου, πραγματοποίησε ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης μαζί με το μέλος της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της ΓΓΑ και πρόεδρο του ΕΣΚΑΝ, Παναγιώτη Σκανδαλάκη.
Τον κ. Αυγενάκη υποδέχθηκαν ο συντονιστής γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ, Κωνσταντίνος Χαλιορής, μέλη της διοίκησης και ο πρόεδρος των εργαζομένων, στην μοναδική εν λειτουργία είσοδο – έξοδο της εγκατάστασης (απαράβατος όρος των Υγειονομικών Πρωτοκόλλων σε
κάθε αθλητική εγκατάσταση ανά την επικράτεια, για τη σταδιακή επανεκκίνηση), όπου και καταγράφονται τα στοιχεία όσων επιτρέπονται να εισέλθουν.
Παρουσίασαν το υγειονομικό υλικό (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά), τα ειδικά φυλλάδια αλλά και τις αφίσες που ετοίμασε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με τους ξεχωριστούς «υγειονομικούς δεκαλόγους» για τους αθλητές, για τους προπονητές και το λοιπό προσωπικό ομάδας, καθώς και για τη διοίκηση και το προσωπικό των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Στη συνέχεια ο υφυπουργός Αθλητισμού κατευθύνθηκε στα προπονητήρια Κ1 και Κ2, όπου ξεκίνησαν προετοιμασία οι αθλητές
στίβου της προΟλυμπιακής ομάδας, οι οποίοι πριν εισέλθουν θερμομετρούνται και συμπληρώνουν το έντυπο «ιατρικού ιστορικού αθλητή».
Ο κ. Αυγενάκης συναντήθηκε με τον πρωταθλητή του μήκους Μίλτο Τεντόγλου, την πρωταθλήτρια του τριπλούν Βούλα Παπαχρήστου και τους προπονητές τους Γιώργο Πομάσκι και Δημήτρη Βασιλικό, αντίστοιχα. Βεβαιώθηκε και από τα λεγόμενά τους ότι όλα έχουν κυλήσει συντεταγμένα και όπως προβλέπεται και τους ευχήθηκε «καλή επιστροφή στο αθλητικό σπίτι τους και καλή επιτυχία».
Ο υφυπουργός Αθλητισμού δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει και όλους τους εργαζομένους στις αθλητικές εγκαταστάσεις, οι οποίες εποπτεύονται από τη ΓΓΑ, για την ανταπόκριση και τη διαρκή εργασία τους, αυτό το δύσκολο δίμηνο της μάχης με τον κορονοϊό, προκειμένου οι αθλητικές υποδομές να συντηρηθούν και να διατηρηθούν σε κατάσταση ετοιμότητας



https://www.newsbeast.gr/
επανεκκίνηση της αθλητικής δραστηριότητας στη χώρα, η οποία ξεκίνησε χθες Τρίτη 5 Μαΐου, πραγματοποίησε ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης μαζί με το μέλος της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της ΓΓΑ και πρόεδρο του ΕΣΚΑΝ, Παναγιώτη Σκανδαλάκη.
Τον κ. Αυγενάκη υποδέχθηκαν ο συντονιστής γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ, Κωνσταντίνος Χαλιορής, μέλη της διοίκησης και ο πρόεδρος των εργαζομένων, στην μοναδική εν λειτουργία είσοδο – έξοδο της εγκατάστασης (απαράβατος όρος των Υγειονομικών Πρωτοκόλλων σε
κάθε αθλητική εγκατάσταση ανά την επικράτεια, για τη σταδιακή επανεκκίνηση), όπου και καταγράφονται τα στοιχεία όσων επιτρέπονται να εισέλθουν.
Παρουσίασαν το υγειονομικό υλικό (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά), τα ειδικά φυλλάδια αλλά και τις αφίσες που ετοίμασε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με τους ξεχωριστούς «υγειονομικούς δεκαλόγους» για τους αθλητές, για τους προπονητές και το λοιπό προσωπικό ομάδας, καθώς και για τη διοίκηση και το προσωπικό των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Στη συνέχεια ο υφυπουργός Αθλητισμού κατευθύνθηκε στα προπονητήρια Κ1 και Κ2, όπου ξεκίνησαν προετοιμασία οι αθλητές
στίβου της προΟλυμπιακής ομάδας, οι οποίοι πριν εισέλθουν θερμομετρούνται και συμπληρώνουν το έντυπο «ιατρικού ιστορικού αθλητή».
Ο κ. Αυγενάκης συναντήθηκε με τον πρωταθλητή του μήκους Μίλτο Τεντόγλου, την πρωταθλήτρια του τριπλούν Βούλα Παπαχρήστου και τους προπονητές τους Γιώργο Πομάσκι και Δημήτρη Βασιλικό, αντίστοιχα. Βεβαιώθηκε και από τα λεγόμενά τους ότι όλα έχουν κυλήσει συντεταγμένα και όπως προβλέπεται και τους ευχήθηκε «καλή επιστροφή στο αθλητικό σπίτι τους και καλή επιτυχία».
Ο υφυπουργός Αθλητισμού δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει και όλους τους εργαζομένους στις αθλητικές εγκαταστάσεις, οι οποίες εποπτεύονται από τη ΓΓΑ, για την ανταπόκριση και τη διαρκή εργασία τους, αυτό το δύσκολο δίμηνο της μάχης με τον κορονοϊό, προκειμένου οι αθλητικές υποδομές να συντηρηθούν και να διατηρηθούν σε κατάσταση ετοιμότητας



https://www.newsbeast.gr/
Βήμα-βήμα η επιστροφή του αθλητισμού στη κανονικότητα – Ξεκινούν προπονήσεις στο ποδόσφαιρο, τι θα γίνει στα άλλα αθλήματα
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 6:52:00 μ.μ.
Ο υφυπουργός αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης παρουσίασε το κυβερνητικό σχέδιο για την επανεκκίνηση του αθλητισμού.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης στο ξεκίνημα της ομιλίας του τόνισε: «Για πρώτη φορά η αθλητική οικογένεια ενωμένη εξέπεμψε μηνύματα αλληλεγγύης προς όλη την κοινωνία- άσκηση στο σπίτι-σωστή διατροφή- εθελοντική αιμοδοσία».
Οπως είπε από τις 4 Μαΐου ατομικές προπονήσεις στους αθλητές που έχουν ήδη προκριθεί ή διεκδικούν την πρόκριση.
Την ερχόμενη Τρίτη, 5 Μαΐου θα μπορούν οι ΠΑΕ της super league 1 να ξεκινήσουν προπονήσεις με ολιγομελή τμήματα. Επίσης τόνισε ότι αναμένει και τις αποφάσεις των υπόλοιπων ομοσπονδιών.
Δεν θα επιτραπεί η λειτουργία των υπαίθριων γυμναστηρίων σε δήμους και πλατείες
Σε ότι έχει να κάνει με τις βασικές αρχές υγειονομικών πρωτοκόλλων τόνισε: «Κατάλογος για όσους εισέρχονται στην αθλητική εγκατάσταση
ΜΙΑ είσοδος
δεν κάνουμε χειραψίες
εναγκαλισμούς
χρησιμοποιούμε τα δικά μας αθλητικά είδη
ενημερώνουμε σε περίπτωση που έχουμε συμπτώματα
προτιμούμε τη μετακίνηση με δικό μας μέσο
αποφεύγουμε τις τουαλέτες
αν τα ρούχα προπόνησης απολυμαίνονται από την ομάδα τα αφήνουμε σε μια σακούλα.
Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση για την επόμενη ημέρα του ελληνικού αθλητισμού (pdf)
Αναλυτικά η ομιλία του Λευτέρη Αυγενάκη
Ευχαριστούμε τους συμπολίτες μας για την υπεύθυνη και ώριμη στάση που κράτησαν όλο αυτό το διάστημα.
Είμαστε όλοι υπερήφανοι γι’ αυτή την κατάκτηση.
Η πειθαρχία και αυτοσυγκράτηση που επέδειξαν είναι πρωτοφανής.
Όπως συγκινητική είναι η στάση και η προσφορά της αθλητικής οικογένειας όλη αυτή την περίοδο.
Για πρώτη φορά η αθλητική οικογένεια ενωμένη, πέρα και πάνω από διαχωριστικές γραμμές και έξω από το κυνήγι των επιδόσεων, εξέπεμψε μηνύματα αισιοδοξίας και αλληλεγγύης προς όλη την κοινωνία.
Αγκάλιασε το μήνυμα “Μένουμε Σπίτι”, και προώθησε στο πλαίσιο του προγράμματος “Ζήσε Αθλητικά”, δράσεις για την προαγωγή της υγείας μέσα από την άσκηση στο σπίτι, την σωστή διατροφή και βέβαια την εθελοντική αιμοδοσία που πραγματοποιούμε στις αθλητικές μας εγκαταστάσεις σε όλη την Ελλάδα.
Προχωρήσαμε και ένα βήμα παραπέρα.
Μεγάλα ονόματα του αθλητισμού παρέχουν ακόμη και σήμερα σε δημοπρασίες,
προσωπικά ενθύμια από τις μεγάλες επιτυχίες τους για να ενισχύσουν τον λογαριασμό του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Επαγγελματίες αθλητές, Προπονητές, Ομοσπονδίες, Αθλητικές Ενώσεις, Σωματεία, ΠΑΕ και ΚΑΕ με δράσεις και δωρεές στηρίζουν την κοινωνία και το δημόσιο σύστημα υγείας.
Τους ευχαριστούμε όλους θερμά, διότι επιβεβαίωσαν τις διαχρονικές αξίες του αθλητισμού.
Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω ξεχωριστά τους εργαζόμενους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και τις διοικήσεις των εποπτευόμενων φορέων.
Αγαπητοί Συμπολίτες,
Με αίσθημα ευθύνης, σήμερα, Πολιτεία και πολίτες οφείλουμε να συνεχίσουμε τη μάχη χωρίς εφησυχασμό.
Σήμερα, εισερχόμαστε σε μία νέα πραγματικότητα.
Ο κορωνοϊός δεν έφυγε.
Τον αντιμετωπίζουμε με ωριμότητα, προσοχή, υπευθυνότητα και ατομική ευθύνη.
Για το λόγο αυτό συστήσαμε Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή Αθλητισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ,
η οποία επιτροπή εκπονεί δυναμικά Υγειονομικά Πρωτόκολλα, τα οποία θα επικαιροποιούνται ανάλογα
με τις εξελίξεις, τη διεθνή εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα
για την ασφαλή λειτουργία και την τήρηση των κανόνων υγιεινής στην επανεκκίνηση του αθλητισμού.
Σήμερα, ανακοινώνουμε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ τις βασικές αρχές των υγειονομικών πρωτοκόλλων
και τον προγραμματισμό των προσεχών εβδομάδων για την σταδιακή και ασφαλή επανεκκίνηση της αθλητικής δραστηριότητας:
Τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα Προπόνησης για
* Αθλητές,
* Προπονητές και
* προσωπικό ομάδων, αλλά και για
* διοικητικό και τεχνικό προσωπικό Αθλητικής Εγκατάστασης,
ενδεικτικά, έχουν ως εξής:
1. Τηρούμε κατάλογο για όσους εισέρχονται στην αθλητική εγκατάσταση. Διαμορφώνουμε μια είσοδο.
2. Διεξάγουμε έλεγχο των εισερχομένων στους αθλητικούς χώρους μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου με το πρόσφατο ιστορικό τους. Πέραν των αθλητών, όλοι οι υπόλοιποι φοράνε μάσκες.
3. Κρατάμε απόσταση δύο μέτρων από κάθε άλλο άτομο.
Δεν κάνουμε χειραψίες ή εναγκαλισμούς.
Αποφεύγουμε να αγγίζουμε το πρόσωπό μας.
4. Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τα δικά μας αθλητικά είδη, τα οποία πλένουμε στο σπίτι μας.
5. Προτιμάμε τη μεταφορά προς και από τον αθλητικό χώρο με το δικό μας μέσο μεταφοράς.
6. Ενημερώνουμε άμεσα σε περίπτωση που έχουμε συμπτώματα πυρετού, βήχα, δύσπνοιας και υπέρμετρης κόπωσης ή έχει κάποιος από την οικογένειά μας.
7. Αν έρθουμε, στη διάρκεια της προπόνησης, σε επαφή με άλλο άτομο, αρχικά πλένουμε τα χέρια μας διεξοδικά ή χρησιμοποιούμε αντισηπτικό και στη συνέχεια ξεπλένουμε το πρόσωπο μας με άφθονο νερό.
Όσον αφορά στη χρήση οργάνων απολυμαίνονται, μετά τη χρήση ανά αθλητή.
8. Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά δικά μας μπουκάλια με νερό, κατά προτίμηση εμφιαλωμένο.
9. Τα αποδυτήρια, τα ντους, το κλειστό γυμναστήριο και τα κυλικεία της εγκατάστασης παραμένουν κλειστά. Αποφεύγουμε τις τουαλέτες.
10. Αν τα ρούχα προπόνησης απολυμαίνονται από την ομάδα, τα βάζουμε σε μια υδατοδιαπερατή τσάντα και τα αφήνουμε στη μέριμνα του συλλόγου.
Όπως, είπα, η άρση των περιοριστικών μέτρων και η επανεκκίνηση της αθλητικής δραστηριότητας θα γίνεται σταδιακά.
Η περίοδος αυτή είναι πιλοτική και όσα ανακοινώσουμε σήμερα θα ισχύουν από την προσεχή Τρίτη, 5 Μαΐου, έως και σχεδόν τα μέσα του μήνα όπου και θα επανέλθουμε.
Αρχικά, θα επιτραπούν όλες οι ατομικές προπονήσεις στους αθλητές και στις αθλήτριες που έχουν ήδη προκριθεί ή δεκδικούν την πρόκριση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σύμφωνα με την εισήγηση της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής.
Θα επιτραπούν, ακόμη, για αθλητές ηλικιών Εφήβων – Νεανίδων και μεγαλύτερες,
ΜΟΝΟ προπονήσεις σε ανοιχτούς χώρους και ΜΟΝΟ για ατομικά αθλήματα χαμηλής επικινδυνότητας, όπως:
• Τένις
• Ποδηλασία δρόμου
• Γκολφ
• Ιππασία
• Σκοποβολή
• Τοξοβολία
• Κολύμβηση ανοιχτής θαλάσσης
• Ορειβασία – αναρρίχηση (σε ανοικτούς χώρους)
• Τρίαθλο
• Υποβρύχια δραστηριότητα
• Μηχανοκίνητος αθλητισμός
• Αεραθλητισμός
• Χειμερινά αθλήματα,
πάντα υπό τις προϋποθέσεις που ορίζουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και με ιδιαίτερη έμφαση στην ατομική ευθύνη.
Για τα μαχητικά αθλήματα:
• Πάλη,
• ΤάεΚβοΝτο,
• Πυγμαχία,
• Τζούντο,
• Καράτε,
• Ζίου Ζίτσου,
• Παγκράτιο,
• Κικ Μπόξινγκ κ.ά.,
επιτρέπεται προπόνηση ΜΟΝΟ φυσικής κατάστασης (σε ανοικτούς χώρους).
Εννοείται χωρίς επαφή και τηρώντας τις αποστάσεις!
Προπονήσεις αθλημάτων υγρού στίβου σε κολυμβητικές δεξαμενές,
θαλάσσιο σκι και αθλήματα παραλίας, όπως για παράδειγμα μπιτς βόλεϊ
θα επιτραπούν σε επόμενο χρόνο.
Όπως σε μεταγενέστερο χρόνο θα ληφθεί μέριμνα και για τους αθλητές ΑμεΑ.
Κι επειδή ερωτώμαι συχνά για την εξέλιξη των πρωταθλημάτων, των δημοφιλών -κυρίως- αθλημάτων και ειδικά του ποδοσφαίρου, απαντώ:
Ψηφίσαμε διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στις διοργανώτριες αρχές να αποφασίσουν αν θα διακόψουν τα πρωταθλήματα τους ή αν θα τα ολοκληρώσουν σε επόμενο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.
Για τις περιπτώση της πρώτης κατηγορίας ποδοσφαίρου θα επιτραπεί από την προσεχή Τρίτη 5 Μαΐου,
* η προπόνηση ομάδων ποδοσφαίρου των ΠΑΕ, μελών της SL1,
* σε αυστηρώς ολιγομελή τμήματα 6-8 αθλητών,
* πάντοτε σε ανοιχτά γήπεδα,
* με ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα, βασισμένα και στα διεθνή δεδομένα.
Η προπόνηση θα αφορά ΑΥΣΤΗΡΑ
* στην επαναφορά της φυσικής κατάστασης των αθλητών,
* στην ενδυνάμωση και
* στη βελτίωση ατομικής τεχνικής.
Αναμένουμε τις οριστικές αποφάσεις των διοργανωτών στα άλλα ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, βόλεϊ, πόλο, χάντμπολ) προκειμένου να εξεταστεί και γι’ αυτά η δυνατότητα ατομικών προπονήσεων σε μεταγενέστερο χρόνο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η επανεκκίνηση των αθλητικών δραστηριοτήτων (ακόμα και προπονήσεων) θα είναι κεκλεισμένων των θυρών.
Επιπλέον, ειδική μέριμνα θα υπάρξει για τους υποψηφίους μαθητές των Πανελλαδικών που έχουν δηλώσει Σ.Ε.Φ.Α.Α., Στρατιωτικές σχολές και Σχολές Σωμάτων Ασφαλείας,
ώστε στο αμέσως επόμενο στάδιο άρσης των περιορισμών
και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας,
να μπορούν να προπονηθούν επαρκώς για τα αγωνίσματα στα οποία θα εξεταστούν.
Ειδική μέριμνα θα υπάρξει για τους μαθητές-αθλητές.
Για την κατά το δυνατόν ολοκλήρωση τουλάχιστον των πρωταθλημάτων Εφήβων και Νεανίδων όλων των Ομοσπονδιών, που τα αποτελέσματά τους συνυπολογίζονται στη μοριοδότηση όσων συμμετέχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Επίσης, δεν πρόκειται να επιτραπεί η λειτουργία των υπαίθριων γυμναστηρίων που έχουν εγκαταστήσει αρκετοί δήμοι σε πάρκα και πλατείες.
Δεν είμαστε σε θέση να δώσουμε οποιαδήποτε διαβεβαίωση για αθλητικές διοργανώσεις δήμων ή άλλων φορέων όπως μαραθωνίους, μαζικό αθλητισμό, ούτε και για λειτουργία κάμπ και κατασκηνώσεων.
Αγαπητοί συμπολίτες μου,
Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της κοινωνικής δραστηριότητας.
Είναι απαραίτητο να στηριχθεί για να συνεχίσει να επιτελεί τον σπουδαίο ρόλο του στην κοινωνία. Αποτελεί άλλωστε προτεραιότητα και του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Προχωράμε ταχύτατα στη δημιουργία Μητρώου Αθλητικών Φορέων, ώστε να αποτυπώσουμε το ερασιτεχνικό αθλητικό περιβάλλον και να ανταποκριθούμε πιο αποτελεσματικά στις πραγματικές ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας.
Την ίδια ώρα, οι διοικήσεις των Αθλητικών Κέντρων σε όλη τη χώρα, που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε γενναίες οικονομικές διευκολύνσεις,
για τη στήριξη των αθλητικών ερασιτεχνικών σωματείων και των χιλιάδων αθλητών μας.
Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουν να πράξουν το ίδιο και οι αντίστοιχες διοικήσεις των αθλητικών εγκαταστάσεων που ανήκουν στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Είναι βέβαιο ότι η κρίση της πανδημίας που βιώνουμε δημιούργησε ευκαιρίες.
Καλλιεργήθηκε ακόμα περισσότερο η κουλτούρα της ατομικής άθλησης, της βελτίωσης της φυσικής κατάστασης και της στροφής σε ένα πιο υγιεινό μοντέλο ζωής.
Το γεγονός αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα.
Συνεχίζουμε στην κατεύθυνση της προαγωγής της υγείας μας και σας καλώ να αναζητήσουμε μορφές εναλλακτικού αθλητισμού και να ανακαλύψουμε τη χαρά αυτών των δραστηριοτήτων αλλά και την αστείρευτη ομορφιά της χώρας μας.
Μάλιστα, στη φάση μετάβασης του αθλητισμού στην ψηφιακή εποχή, δημιουργούμε την «Ψηφιακή Αθλητική Κάρτα».
Σε ότι αφορά στα Προγράμματα Άθλησης για Όλους, εξετάζεται το θέμα της παράτασης των συμβάσεων των γυμναστών.
Ωστόσο, το ερώτημα πολλών για την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων και τη χρήση όλων και από όλους των χώρων άθλησης, δεν γίνεται να απαντηθεί σήμερα.
Η κατάσταση θα εξετάζεται διαρκώς και θα αναπροσαρμόζονται οι αποφάσεις, πάντοτε βάσει των γνωμοδοτήσεων και των συμβουλών των ειδικών επιστημόνων τους οποίους και ευχαριστούμε.
Ολοκληρώνοντας, υπενθυμίζω:
Τηρούμε απαρέγκλιτα τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Δίνουμε έμφαση στην ατομική υγιεινή και την ατομική ευθύνη.
Προστατεύουμε την κοινωνία και την αθλητική οικογένεια.
Μένουμε ασφαλείς, αθλούμαστε υπεύθυνα.
Για να κατακτήσουμε νέες κορυφές.
https://eleftherostypos.gr/
Ο Λευτέρης Αυγενάκης στο ξεκίνημα της ομιλίας του τόνισε: «Για πρώτη φορά η αθλητική οικογένεια ενωμένη εξέπεμψε μηνύματα αλληλεγγύης προς όλη την κοινωνία- άσκηση στο σπίτι-σωστή διατροφή- εθελοντική αιμοδοσία».
Οπως είπε από τις 4 Μαΐου ατομικές προπονήσεις στους αθλητές που έχουν ήδη προκριθεί ή διεκδικούν την πρόκριση.
Την ερχόμενη Τρίτη, 5 Μαΐου θα μπορούν οι ΠΑΕ της super league 1 να ξεκινήσουν προπονήσεις με ολιγομελή τμήματα. Επίσης τόνισε ότι αναμένει και τις αποφάσεις των υπόλοιπων ομοσπονδιών.
Δεν θα επιτραπεί η λειτουργία των υπαίθριων γυμναστηρίων σε δήμους και πλατείες
Σε ότι έχει να κάνει με τις βασικές αρχές υγειονομικών πρωτοκόλλων τόνισε: «Κατάλογος για όσους εισέρχονται στην αθλητική εγκατάσταση
ΜΙΑ είσοδος
δεν κάνουμε χειραψίες
εναγκαλισμούς
χρησιμοποιούμε τα δικά μας αθλητικά είδη
ενημερώνουμε σε περίπτωση που έχουμε συμπτώματα
προτιμούμε τη μετακίνηση με δικό μας μέσο
αποφεύγουμε τις τουαλέτες
αν τα ρούχα προπόνησης απολυμαίνονται από την ομάδα τα αφήνουμε σε μια σακούλα.
Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση για την επόμενη ημέρα του ελληνικού αθλητισμού (pdf)
Αναλυτικά η ομιλία του Λευτέρη Αυγενάκη
Ευχαριστούμε τους συμπολίτες μας για την υπεύθυνη και ώριμη στάση που κράτησαν όλο αυτό το διάστημα.
Είμαστε όλοι υπερήφανοι γι’ αυτή την κατάκτηση.
Η πειθαρχία και αυτοσυγκράτηση που επέδειξαν είναι πρωτοφανής.
Όπως συγκινητική είναι η στάση και η προσφορά της αθλητικής οικογένειας όλη αυτή την περίοδο.
Για πρώτη φορά η αθλητική οικογένεια ενωμένη, πέρα και πάνω από διαχωριστικές γραμμές και έξω από το κυνήγι των επιδόσεων, εξέπεμψε μηνύματα αισιοδοξίας και αλληλεγγύης προς όλη την κοινωνία.
Αγκάλιασε το μήνυμα “Μένουμε Σπίτι”, και προώθησε στο πλαίσιο του προγράμματος “Ζήσε Αθλητικά”, δράσεις για την προαγωγή της υγείας μέσα από την άσκηση στο σπίτι, την σωστή διατροφή και βέβαια την εθελοντική αιμοδοσία που πραγματοποιούμε στις αθλητικές μας εγκαταστάσεις σε όλη την Ελλάδα.
Προχωρήσαμε και ένα βήμα παραπέρα.
Μεγάλα ονόματα του αθλητισμού παρέχουν ακόμη και σήμερα σε δημοπρασίες,
προσωπικά ενθύμια από τις μεγάλες επιτυχίες τους για να ενισχύσουν τον λογαριασμό του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Επαγγελματίες αθλητές, Προπονητές, Ομοσπονδίες, Αθλητικές Ενώσεις, Σωματεία, ΠΑΕ και ΚΑΕ με δράσεις και δωρεές στηρίζουν την κοινωνία και το δημόσιο σύστημα υγείας.
Τους ευχαριστούμε όλους θερμά, διότι επιβεβαίωσαν τις διαχρονικές αξίες του αθλητισμού.
Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω ξεχωριστά τους εργαζόμενους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και τις διοικήσεις των εποπτευόμενων φορέων.
Αγαπητοί Συμπολίτες,
Με αίσθημα ευθύνης, σήμερα, Πολιτεία και πολίτες οφείλουμε να συνεχίσουμε τη μάχη χωρίς εφησυχασμό.
Σήμερα, εισερχόμαστε σε μία νέα πραγματικότητα.
Ο κορωνοϊός δεν έφυγε.
Τον αντιμετωπίζουμε με ωριμότητα, προσοχή, υπευθυνότητα και ατομική ευθύνη.
Για το λόγο αυτό συστήσαμε Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή Αθλητισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ,
η οποία επιτροπή εκπονεί δυναμικά Υγειονομικά Πρωτόκολλα, τα οποία θα επικαιροποιούνται ανάλογα
με τις εξελίξεις, τη διεθνή εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα
για την ασφαλή λειτουργία και την τήρηση των κανόνων υγιεινής στην επανεκκίνηση του αθλητισμού.
Σήμερα, ανακοινώνουμε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ τις βασικές αρχές των υγειονομικών πρωτοκόλλων
και τον προγραμματισμό των προσεχών εβδομάδων για την σταδιακή και ασφαλή επανεκκίνηση της αθλητικής δραστηριότητας:
Τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα Προπόνησης για
* Αθλητές,
* Προπονητές και
* προσωπικό ομάδων, αλλά και για
* διοικητικό και τεχνικό προσωπικό Αθλητικής Εγκατάστασης,
ενδεικτικά, έχουν ως εξής:
1. Τηρούμε κατάλογο για όσους εισέρχονται στην αθλητική εγκατάσταση. Διαμορφώνουμε μια είσοδο.
2. Διεξάγουμε έλεγχο των εισερχομένων στους αθλητικούς χώρους μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου με το πρόσφατο ιστορικό τους. Πέραν των αθλητών, όλοι οι υπόλοιποι φοράνε μάσκες.
3. Κρατάμε απόσταση δύο μέτρων από κάθε άλλο άτομο.
Δεν κάνουμε χειραψίες ή εναγκαλισμούς.
Αποφεύγουμε να αγγίζουμε το πρόσωπό μας.
4. Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τα δικά μας αθλητικά είδη, τα οποία πλένουμε στο σπίτι μας.
5. Προτιμάμε τη μεταφορά προς και από τον αθλητικό χώρο με το δικό μας μέσο μεταφοράς.
6. Ενημερώνουμε άμεσα σε περίπτωση που έχουμε συμπτώματα πυρετού, βήχα, δύσπνοιας και υπέρμετρης κόπωσης ή έχει κάποιος από την οικογένειά μας.
7. Αν έρθουμε, στη διάρκεια της προπόνησης, σε επαφή με άλλο άτομο, αρχικά πλένουμε τα χέρια μας διεξοδικά ή χρησιμοποιούμε αντισηπτικό και στη συνέχεια ξεπλένουμε το πρόσωπο μας με άφθονο νερό.
Όσον αφορά στη χρήση οργάνων απολυμαίνονται, μετά τη χρήση ανά αθλητή.
8. Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά δικά μας μπουκάλια με νερό, κατά προτίμηση εμφιαλωμένο.
9. Τα αποδυτήρια, τα ντους, το κλειστό γυμναστήριο και τα κυλικεία της εγκατάστασης παραμένουν κλειστά. Αποφεύγουμε τις τουαλέτες.
10. Αν τα ρούχα προπόνησης απολυμαίνονται από την ομάδα, τα βάζουμε σε μια υδατοδιαπερατή τσάντα και τα αφήνουμε στη μέριμνα του συλλόγου.
Όπως, είπα, η άρση των περιοριστικών μέτρων και η επανεκκίνηση της αθλητικής δραστηριότητας θα γίνεται σταδιακά.
Η περίοδος αυτή είναι πιλοτική και όσα ανακοινώσουμε σήμερα θα ισχύουν από την προσεχή Τρίτη, 5 Μαΐου, έως και σχεδόν τα μέσα του μήνα όπου και θα επανέλθουμε.
Αρχικά, θα επιτραπούν όλες οι ατομικές προπονήσεις στους αθλητές και στις αθλήτριες που έχουν ήδη προκριθεί ή δεκδικούν την πρόκριση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σύμφωνα με την εισήγηση της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής.
Θα επιτραπούν, ακόμη, για αθλητές ηλικιών Εφήβων – Νεανίδων και μεγαλύτερες,
ΜΟΝΟ προπονήσεις σε ανοιχτούς χώρους και ΜΟΝΟ για ατομικά αθλήματα χαμηλής επικινδυνότητας, όπως:
• Τένις
• Ποδηλασία δρόμου
• Γκολφ
• Ιππασία
• Σκοποβολή
• Τοξοβολία
• Κολύμβηση ανοιχτής θαλάσσης
• Ορειβασία – αναρρίχηση (σε ανοικτούς χώρους)
• Τρίαθλο
• Υποβρύχια δραστηριότητα
• Μηχανοκίνητος αθλητισμός
• Αεραθλητισμός
• Χειμερινά αθλήματα,
πάντα υπό τις προϋποθέσεις που ορίζουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και με ιδιαίτερη έμφαση στην ατομική ευθύνη.
Για τα μαχητικά αθλήματα:
• Πάλη,
• ΤάεΚβοΝτο,
• Πυγμαχία,
• Τζούντο,
• Καράτε,
• Ζίου Ζίτσου,
• Παγκράτιο,
• Κικ Μπόξινγκ κ.ά.,
επιτρέπεται προπόνηση ΜΟΝΟ φυσικής κατάστασης (σε ανοικτούς χώρους).
Εννοείται χωρίς επαφή και τηρώντας τις αποστάσεις!
Προπονήσεις αθλημάτων υγρού στίβου σε κολυμβητικές δεξαμενές,
θαλάσσιο σκι και αθλήματα παραλίας, όπως για παράδειγμα μπιτς βόλεϊ
θα επιτραπούν σε επόμενο χρόνο.
Όπως σε μεταγενέστερο χρόνο θα ληφθεί μέριμνα και για τους αθλητές ΑμεΑ.
Κι επειδή ερωτώμαι συχνά για την εξέλιξη των πρωταθλημάτων, των δημοφιλών -κυρίως- αθλημάτων και ειδικά του ποδοσφαίρου, απαντώ:
Ψηφίσαμε διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στις διοργανώτριες αρχές να αποφασίσουν αν θα διακόψουν τα πρωταθλήματα τους ή αν θα τα ολοκληρώσουν σε επόμενο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.
Για τις περιπτώση της πρώτης κατηγορίας ποδοσφαίρου θα επιτραπεί από την προσεχή Τρίτη 5 Μαΐου,
* η προπόνηση ομάδων ποδοσφαίρου των ΠΑΕ, μελών της SL1,
* σε αυστηρώς ολιγομελή τμήματα 6-8 αθλητών,
* πάντοτε σε ανοιχτά γήπεδα,
* με ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα, βασισμένα και στα διεθνή δεδομένα.
Η προπόνηση θα αφορά ΑΥΣΤΗΡΑ
* στην επαναφορά της φυσικής κατάστασης των αθλητών,
* στην ενδυνάμωση και
* στη βελτίωση ατομικής τεχνικής.
Αναμένουμε τις οριστικές αποφάσεις των διοργανωτών στα άλλα ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, βόλεϊ, πόλο, χάντμπολ) προκειμένου να εξεταστεί και γι’ αυτά η δυνατότητα ατομικών προπονήσεων σε μεταγενέστερο χρόνο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η επανεκκίνηση των αθλητικών δραστηριοτήτων (ακόμα και προπονήσεων) θα είναι κεκλεισμένων των θυρών.
Επιπλέον, ειδική μέριμνα θα υπάρξει για τους υποψηφίους μαθητές των Πανελλαδικών που έχουν δηλώσει Σ.Ε.Φ.Α.Α., Στρατιωτικές σχολές και Σχολές Σωμάτων Ασφαλείας,
ώστε στο αμέσως επόμενο στάδιο άρσης των περιορισμών
και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας,
να μπορούν να προπονηθούν επαρκώς για τα αγωνίσματα στα οποία θα εξεταστούν.
Ειδική μέριμνα θα υπάρξει για τους μαθητές-αθλητές.
Για την κατά το δυνατόν ολοκλήρωση τουλάχιστον των πρωταθλημάτων Εφήβων και Νεανίδων όλων των Ομοσπονδιών, που τα αποτελέσματά τους συνυπολογίζονται στη μοριοδότηση όσων συμμετέχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Επίσης, δεν πρόκειται να επιτραπεί η λειτουργία των υπαίθριων γυμναστηρίων που έχουν εγκαταστήσει αρκετοί δήμοι σε πάρκα και πλατείες.
Δεν είμαστε σε θέση να δώσουμε οποιαδήποτε διαβεβαίωση για αθλητικές διοργανώσεις δήμων ή άλλων φορέων όπως μαραθωνίους, μαζικό αθλητισμό, ούτε και για λειτουργία κάμπ και κατασκηνώσεων.
Αγαπητοί συμπολίτες μου,
Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της κοινωνικής δραστηριότητας.
Είναι απαραίτητο να στηριχθεί για να συνεχίσει να επιτελεί τον σπουδαίο ρόλο του στην κοινωνία. Αποτελεί άλλωστε προτεραιότητα και του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Προχωράμε ταχύτατα στη δημιουργία Μητρώου Αθλητικών Φορέων, ώστε να αποτυπώσουμε το ερασιτεχνικό αθλητικό περιβάλλον και να ανταποκριθούμε πιο αποτελεσματικά στις πραγματικές ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας.
Την ίδια ώρα, οι διοικήσεις των Αθλητικών Κέντρων σε όλη τη χώρα, που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε γενναίες οικονομικές διευκολύνσεις,
για τη στήριξη των αθλητικών ερασιτεχνικών σωματείων και των χιλιάδων αθλητών μας.
Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουν να πράξουν το ίδιο και οι αντίστοιχες διοικήσεις των αθλητικών εγκαταστάσεων που ανήκουν στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Είναι βέβαιο ότι η κρίση της πανδημίας που βιώνουμε δημιούργησε ευκαιρίες.
Καλλιεργήθηκε ακόμα περισσότερο η κουλτούρα της ατομικής άθλησης, της βελτίωσης της φυσικής κατάστασης και της στροφής σε ένα πιο υγιεινό μοντέλο ζωής.
Το γεγονός αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα.
Συνεχίζουμε στην κατεύθυνση της προαγωγής της υγείας μας και σας καλώ να αναζητήσουμε μορφές εναλλακτικού αθλητισμού και να ανακαλύψουμε τη χαρά αυτών των δραστηριοτήτων αλλά και την αστείρευτη ομορφιά της χώρας μας.
Μάλιστα, στη φάση μετάβασης του αθλητισμού στην ψηφιακή εποχή, δημιουργούμε την «Ψηφιακή Αθλητική Κάρτα».
Σε ότι αφορά στα Προγράμματα Άθλησης για Όλους, εξετάζεται το θέμα της παράτασης των συμβάσεων των γυμναστών.
Ωστόσο, το ερώτημα πολλών για την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων και τη χρήση όλων και από όλους των χώρων άθλησης, δεν γίνεται να απαντηθεί σήμερα.
Η κατάσταση θα εξετάζεται διαρκώς και θα αναπροσαρμόζονται οι αποφάσεις, πάντοτε βάσει των γνωμοδοτήσεων και των συμβουλών των ειδικών επιστημόνων τους οποίους και ευχαριστούμε.
Ολοκληρώνοντας, υπενθυμίζω:
Τηρούμε απαρέγκλιτα τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Δίνουμε έμφαση στην ατομική υγιεινή και την ατομική ευθύνη.
Προστατεύουμε την κοινωνία και την αθλητική οικογένεια.
Μένουμε ασφαλείς, αθλούμαστε υπεύθυνα.
Για να κατακτήσουμε νέες κορυφές.
https://eleftherostypos.gr/
«Πράσινο φως» μέσω τροπολογίας από Αυγενάκη για πρόωρη λήξη πρωταθλημάτων
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 8:12:00 μ.μ.
ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Τη δυνατότητα σε Ομοσπονδίες και Ενώσεις να τροποποιήσουν με αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου ή της εκτελεστικής επιτροπής τις προκηρύξεις των πρωταθλημάτων τους για την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο δίνει τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
Όπως είχε προαναγγείλει ο υφυπουργός, η διάταξη αυτή προβλέπει ότι επιτρέπεται η κατ' εξαίρεση τροποποίηση, με άμεση ισχύ, των κανονισμών διάρθρωσης, οργάνωσης και διεξαγωγής όλων των πρωταθλημάτων, ομαδικών και ατομικών αθλημάτων, σε επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό επίπεδο, καθώς και των σχετικών προκηρύξεων.
Οι τροποποιήσεις που θα αποφασιστούν από τα αρμόδια όργανα της κάθε ομοσπονδίας ή διοργανώτριας αρχής δεν απαιτείται να επικυρωθούν από Γενική Συνέλευση. Σημειώνεται ότι η διάταξη αυτή ισχύει αποκλειστικά για την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο.
Μεταξύ άλλων στην αιτιολογική έκθεση αναφέρει: "Επιτρέπεται, ειδικά για την αγωνιστική περίοδο 2019-2020, κατ’ εξαίρεση και κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης ρύθμισης, η τροποποίηση, με άμεση ισχύ, των κανονισμών διάρθρωσης, οργάνωσης και διεξαγωγής των πρωταθλημάτων όλων των αθλημάτων (ομαδικών, ατομικών, ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού) καθώς και των σχετικών με τα πρωταθλήματα αυτά προκηρύξεων, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το ζήτημα της ολοκλήρωσης, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, των εκκρεμών αθλητικών διοργανώσεων όλων των αθλημάτων, που έχουν προσωρινά ανασταλεί, σε εφαρμογή των έκτακτων προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης και της διασποράς του νέου κορωνοϊού Covid-19», αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.
Η ανωτέρω ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να επιτραπεί η λήψη αποφάσεων από τις διοργανώτριες αρχές για την τύχη των εκκρεμών πρωταθλημάτων όλων των αθλημάτων κατά την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο, που έχουν διακοπεί λόγω των μέτρων, που έχουν ληφθεί, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Covid-19".
Πηγή: iefimerida.gr -
Αυγενάκης: Τον Μάιο ξεκινούν προπονήσεις
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 4:35:00 μ.μ.
Μέσα στον Μάιο αναμένεται να ξεκινήσουν προπονήσεις οι ομάδες, σύμφωνα με δήλωση στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA του υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη.
«Θα περιμένουμε τις συμβουλές των ειδικών και με βάση τις οδηγίες τους θα ξεκινήσουμε σταδιακά, όπως θα γίνει και με όλη την κοινωνία και την αγορά, το άνοιγμα των αθλητικών εγκαταστάσεων, έτσι ώστε να μπορέσουν αρχικά οι κορυφαίοι αθλητές μας που έχουν διακριθεί ή περιμένουν να διακριθούν για τους Ολυμπαικούς Αγώνες να μπουν σιγά σιγά στους χώρους προπόνησης» δήλωσε.
Αναφορικά με την ολοκλήρωση των διοργανώσεων, ο κ. Αυγενάκης σχολίασε: «Δεν έχουμε κανένα λόγο να αρνηθούμε, άλλωστε θα περάσουμε και μια διάταξη τις επόμενες ημέρες με την οποία θα μπορεί καθαρά και νόμιμα να αποφασίσει κάθε ομοσπονδία, σε συνεργασία με τη Λίγκα και με το σύνδεσμο επαγγελματιών παικτών της, αν θα συνεχίσουν ή θα σταματήσουν το πρωτάθλημά τους».
Ο υφυπουργός επισήμανε το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο θα περιέλθουν οι σύλλογοι αν δεν ξαναρχίσουν οι διοργανώσες, ενώ ανέφερε ότι για τις ομάδες ποδοσφαίρου θα χρειαστούν 2-3 εβδομάδες προετοιμασίας πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα.
https://www.naftemporiki.gr/
«Θα περιμένουμε τις συμβουλές των ειδικών και με βάση τις οδηγίες τους θα ξεκινήσουμε σταδιακά, όπως θα γίνει και με όλη την κοινωνία και την αγορά, το άνοιγμα των αθλητικών εγκαταστάσεων, έτσι ώστε να μπορέσουν αρχικά οι κορυφαίοι αθλητές μας που έχουν διακριθεί ή περιμένουν να διακριθούν για τους Ολυμπαικούς Αγώνες να μπουν σιγά σιγά στους χώρους προπόνησης» δήλωσε.
Αναφορικά με την ολοκλήρωση των διοργανώσεων, ο κ. Αυγενάκης σχολίασε: «Δεν έχουμε κανένα λόγο να αρνηθούμε, άλλωστε θα περάσουμε και μια διάταξη τις επόμενες ημέρες με την οποία θα μπορεί καθαρά και νόμιμα να αποφασίσει κάθε ομοσπονδία, σε συνεργασία με τη Λίγκα και με το σύνδεσμο επαγγελματιών παικτών της, αν θα συνεχίσουν ή θα σταματήσουν το πρωτάθλημά τους».
Ο υφυπουργός επισήμανε το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο θα περιέλθουν οι σύλλογοι αν δεν ξαναρχίσουν οι διοργανώσες, ενώ ανέφερε ότι για τις ομάδες ποδοσφαίρου θα χρειαστούν 2-3 εβδομάδες προετοιμασίας πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα.
https://www.naftemporiki.gr/
Συμφωνία Αυγενάκη - Βρούτση για 599 θέσεις εργασίας στον αθλητισμό (εικόνα)
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 4:22:00 μ.μ.
Μετά από συνεργασία του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννη Βρούτση, προκηρύσσονται άμεσα 599 «αθλητικές» θέσεις, σχεδόν το 2% στο πλαίσιο του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας (οκτάμηνης σύμβασης) του ΟΑΕΔ, πρόγραμμα που ενεργοποιείται μέσα στον Απρίλιο για 36.500 ανέργους, ηλικίας 18-67 ετών, σε Ο.Τ.Α. και ΝΠΔΔ.
Οι 350 θέσεις εξ αυτών, στηρίζοντας εμπράκτως και για πρώτη φορά τόσο εμφατικά τους γυμναστές, θα αφορούν σε αποφοίτους Φυσικής Αγωγής για 147 Δήμους σε όλη την Ελλάδα. Γυμναστές, οι οποίοι θα ενισχύσουν τον ερασιτεχνικό, μαζικό, αθλητισμό.
Οι υπόλοιπες 249 θέσεις θα αφορούν σε διάφορες ειδικότητες (Πολιτικοί Μηχανικοί Δομικών Έργων, Ηλεκτρολόγοι και Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Λογιστές, Νοσηλευτές, Υδραυλικοί, Ναυαγοσώστες Πισίνας, Εργοδηγοί, Κηπουροί, Φύλακες, Αποθηκάριοι κ.λπ) και θα απορροφηθούν στις αθλητικές υποδομές της χώρας που εποπτεύονται από τη ΓΓΑ, καλύπτοντας επείγουσες ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Αναλυτικά, ανά αθλητική εγκατάσταση θα κατανεμηθούν ως εξής:
· 27 θέσεις στα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα Θεσσαλονίκης
· 27 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ηρακλείου
· 27 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Λάρισας
· 25 θέσεις στο Ολυμπιακό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης»
· 22 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά
· 18 θέσεις στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
· 15 θέσεις στο Παμπελοποννησιακό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Πατρών
· 14 θέσεις στο Καυτανζόγλειο Εθνικό Στάδιο Θεσσαλονίκης
· 13 θέσεις στο Πανηπειρωτικό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ιωαννίνων
· 13 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων
· 12 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Κέρκυρας
· 11 θέσεις στο Παπαχαραλάμπειο Εθνικό Στάδιο Ναυπάκτου
· 08 θέσεις στο Πανθρακικό Εθνικό Στάδιο Κομοτηνής
· 08 θέσεις στο Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου
· 06 θέσεις Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας
· 03 θέσεις Εθνικό Σκοπευτήριο Βύρωνα
Ο Λευτέρης Αυγενάκης, εν όψει της προκήρυξης για την κάλυψη των 599 «αθλητικών» θέσεων, δήλωσε:
«Θέλω να ευχαριστώ θερμά τον συνάδελφο Γιάννη Βρούτση για την άριστη συνεργασία, που καταλήγει σε σπουδαία ενίσχυση της αθλητικής κοινότητας της χώρας.
Στόχος μας και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, τέθηκε εξ αρχής η στήριξη του ερασιτεχνικού και μαζικού αθλητισμού κι αυτό αποδείχθηκε ακόμα μια φορά τις τελευταίες ημέρες με την ένταξη όλης της αθλητικής οικογένειας στα Μέτρα Στήριξης, στην κοινωνική ομπρέλα αντιμετώπισης των συνεπειών από τον κορωνοϊό.
Μπορεί όλοι μας στη χώρα να δίνουμε καθημερινά τον έντονο αγώνα κόντρα στη φονική πανδημία, αλλά παράλληλα εκμεταλλευόμαστε κάθε διαθέσιμη ώρα, αξιοποιούμε τον χρόνο, προκειμένου να υλοποιηθούν δράσεις, οι οποίες μετά τη λαίλαπα θα βοηθήσουν ακόμα περισσότερο στην αναγκαία επανεκκίνηση».

https://www.lykavitos.gr/
Οι 350 θέσεις εξ αυτών, στηρίζοντας εμπράκτως και για πρώτη φορά τόσο εμφατικά τους γυμναστές, θα αφορούν σε αποφοίτους Φυσικής Αγωγής για 147 Δήμους σε όλη την Ελλάδα. Γυμναστές, οι οποίοι θα ενισχύσουν τον ερασιτεχνικό, μαζικό, αθλητισμό.
Οι υπόλοιπες 249 θέσεις θα αφορούν σε διάφορες ειδικότητες (Πολιτικοί Μηχανικοί Δομικών Έργων, Ηλεκτρολόγοι και Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Λογιστές, Νοσηλευτές, Υδραυλικοί, Ναυαγοσώστες Πισίνας, Εργοδηγοί, Κηπουροί, Φύλακες, Αποθηκάριοι κ.λπ) και θα απορροφηθούν στις αθλητικές υποδομές της χώρας που εποπτεύονται από τη ΓΓΑ, καλύπτοντας επείγουσες ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Αναλυτικά, ανά αθλητική εγκατάσταση θα κατανεμηθούν ως εξής:
· 27 θέσεις στα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα Θεσσαλονίκης
· 27 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ηρακλείου
· 27 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Λάρισας
· 25 θέσεις στο Ολυμπιακό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης»
· 22 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά
· 18 θέσεις στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
· 15 θέσεις στο Παμπελοποννησιακό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Πατρών
· 14 θέσεις στο Καυτανζόγλειο Εθνικό Στάδιο Θεσσαλονίκης
· 13 θέσεις στο Πανηπειρωτικό Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ιωαννίνων
· 13 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων
· 12 θέσεις στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Κέρκυρας
· 11 θέσεις στο Παπαχαραλάμπειο Εθνικό Στάδιο Ναυπάκτου
· 08 θέσεις στο Πανθρακικό Εθνικό Στάδιο Κομοτηνής
· 08 θέσεις στο Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου
· 06 θέσεις Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας
· 03 θέσεις Εθνικό Σκοπευτήριο Βύρωνα
Ο Λευτέρης Αυγενάκης, εν όψει της προκήρυξης για την κάλυψη των 599 «αθλητικών» θέσεων, δήλωσε:
«Θέλω να ευχαριστώ θερμά τον συνάδελφο Γιάννη Βρούτση για την άριστη συνεργασία, που καταλήγει σε σπουδαία ενίσχυση της αθλητικής κοινότητας της χώρας.
Στόχος μας και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, τέθηκε εξ αρχής η στήριξη του ερασιτεχνικού και μαζικού αθλητισμού κι αυτό αποδείχθηκε ακόμα μια φορά τις τελευταίες ημέρες με την ένταξη όλης της αθλητικής οικογένειας στα Μέτρα Στήριξης, στην κοινωνική ομπρέλα αντιμετώπισης των συνεπειών από τον κορωνοϊό.
Μπορεί όλοι μας στη χώρα να δίνουμε καθημερινά τον έντονο αγώνα κόντρα στη φονική πανδημία, αλλά παράλληλα εκμεταλλευόμαστε κάθε διαθέσιμη ώρα, αξιοποιούμε τον χρόνο, προκειμένου να υλοποιηθούν δράσεις, οι οποίες μετά τη λαίλαπα θα βοηθήσουν ακόμα περισσότερο στην αναγκαία επανεκκίνηση».

https://www.lykavitos.gr/
Αυγενάκης: Υπάρχουν δυνάμεις που αντιδρούν και έχουν στυλωμένα τα πόδια
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 5:12:00 μ.μ.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Αθλητισμού είναι ανοιχτό σε αλλαγές αν προκύψει κάποιο λάθος, μιλώντας για δυνάμεις οι οποίες έχουν στυλωμένα πόδια για τον αθλητικό νόμο.
«Ήρθαμε για να εξελίξουμε, αλλά κυρίως να εναρμονιστούμε με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο»... Με αυτήν την φράση, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, αποτυπώνει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τις προθέσεις του.
Στο περιθώριο της ετήσιας εκδήλωσης για την «αθλητική ημέρα του Κατάρ», ο υφυπουργός, ανέλυσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τους στόχους και τα σχέδια της κυβέρνησης για την στήριξη των αθλητών που θα συμμετάσχουν σε Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο και την «επένδυση» στον μαζικό αθλητισμό. Ο Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέρθηκε στη συνεργασία Ελλάδας-Κατάρ και φυσικά σε όλες τις ενέργειες που έχει κάνει η κυβέρνηση για να βοηθήσει τον ερασιτεχνικό αθλητισμό.
Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, ευχήθηκε να ακουστεί πολλές φορές ο Εθνικός Ύμνος, στο Τόκιο, ενώ αναφερόμενος στις αντιδράσεις για τον αθλητικό νόμο, τόνισε πως θα νικήσει η λογική: «Υπάρχουν δυνάμεις οι οποίες αντιδρούν. Επιμένουν να έχουν στυλωμένα τα πόδια και να δείχνουν το παρελθόν και τη στασιμότητα. Πιστεύω ότι θα κερδίσει και κερδίζει κάθε μέρα η λογική, η πρόοδος και η εξέλιξη».
Αναλυτικά η συνέντευξη του Λευτέρη Αυγενάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η συνεργασία της Ελλάδας με το Κατάρ προσφέρει πολλές προοπτικές στον ελληνικό αθλητισμό. Μπορεί αυτή η συνεργασία της Ελλάδας -με την Ιστορία που διαθέτει- και του Κατάρ με την οικονομική ανάπτυξη που έχει να υπάρξει μια ανταποδοτική συνεργασία;
«Ο αθλητισμός ενώνει λαούς. Δημιουργεί σχέσεις φιλίας, αλληλέγγυας και συνεργασίας. Ακριβώς αυτό συμβαίνει και με το Κατάρ. Μια συνεργασία που βεβαίως έχει ξεκινήσει χρόνια, αλλά το τελευταίο διάστημα έχει δυναμωθεί. Εξαιτίας του ενεργότατου πρέσβη στην Ελλάδα, αλλά και της κυβέρνησης τους, που έχει σαν στόχο να ανοιχτεί στην Ευρώπη. Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις, ανοίγει γέφυρες, χτίζει σχέσεις φιλίας και είμαστε βέβαιοι ότι και μέσω του αθλητισμού θα καταφέρουμε να φέρουμε πιο κοντά τους λαούς μας. Ηδη είναι σε εξέλιξη ένα μνημόνια συνεργασίας, το οποίο πρόκειται να υπογράψουμε στο επόμενο διάστημα. Στη συνέχεια θα αναπτύξουμε μια σειρά συνεργασιών, είτε στο εργαστήριο αντιντόπινγκ, είτε με το αθλητικό νοσοκομείο, είτε με την ομοσπονδία ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Έχουμε πολλά να κάνουμε μαζί και πρέπει να επενδύσουμε στον αθλητισμό και στον αθλητικό τουρισμό που εκ των πραγμάτων μας ενδιαφέρει και τους ενδιαφέρει».
Ο επαγγελματικός αθλητισμός απορροφά την καθημερινότητά σας, μέσω των πολλών προβλημάτων. Πρέπει η Ελλάδα να επενδύσει στον μαζικό αθλητισμό;
«Είναι προτεραιότητά μας και το κάνουμε πράξη. Για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, εισακούστηκε ένα αίτημα των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ήδη από 1/1 υπάρχει ένα φοροκίνητρο έτσι ώστε να συνδέσουμε την αγορά, τον ιδιωτικό τομέα, με τα αθλητικά σωματεία. Δίνοντας μια έκπτωση στις χορηγίες που καταβάλουν οι ιδιώτες σε ερασιτεχνικά σωματεία. Επίσης μια καμπάνια, που ελπίζω θα ξεκινήσει στις επόμενες 2-3 εβδομάδες, με σκοπό την στήριξη των αθλητών ενόψει Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων. Οπου κι εκεί θα απευθυνθούμε σε όλη την κοινωνία κι εκεί ένα μέρος των χρημάτων θα πηγαίνει αυτομάτως στα σωματεία από όπου προέρχονται οι αθλητές που θα μας εκπροσωπήσουν στο Τόκιο. Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας, ώστε να στηρίξουμε τον ερασιτεχνικό και μαζικό αθλητισμό. Καλούμε ωστόσο, όλα τα σωματεία, όλα τα στελέχη της αθλητικής οικογένειας της χώρας μας να συνδράμουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαβούλευση του νέου αθλητικού νόμου Δεν τα ξέρουμε όλα. Είναι δεδομένο ότι πρέπει να κάνουμε κάτι πιο ευρύ, πιο λειτουργικό, πιο αποτελεσματικό και με προοπτική το μέλλον για τον αθλητισμό στη χώρα μας. Γι αυτό η συνεργασία με όλους τους παράγοντες της αθλητικής οικογένειας της χώρας είναι απαραίτητη».
Η Ελλάδα μπαίνει στην τελική ευθεία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Πολιτεία, εν μέσω των οικονομικών προβλημάτων, πως μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια των αθλητών;
«Ηδη έχουμε ξεκαθαρίσει ότι για εμάς προτεραιότητα είναι οι αθλητές. Την επόμενη βδομάδα παρουσιάζουμε το πρόγραμμα "Χίλων", όπου με απόλυτη διαφάνεια θα παρουσιάσουμε την κατανομή της κρατικής επιχορήγησης σε όλες τις αθλητικές ομοσπονδίες για το ε΄τος που διανύουμε. Θα τρέξουμε την καμπάνια που σας ανέλυσα λίγο πριν για τους αθλητές μας. Συνάμα ενισχύουμε με φορολογικές πρωτοβουλίες τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, αλλά και μειώνοντας στο ήμισυ τον φόρο για τα επαγγελματικά συμβόλαια αθλητών. Ενισχύουμε τη ρευστότητα των ομάδων και ανοίγουμε πόρτες για αθλητές που δίσταζαν ή αδυνατούσαν να μπουν στον επαγγελματικό χώρο, επειδή ήταν δυσβάσταχτος. Ακόμα παραμένει ο φόρος υψηλός, κατά την άποψή μου, αλλά από το 45% πήγαμε στο 22%. Αυτή ήταν μια γενναία μείωση ως ένδειξη ενίσχυσης στη χώρα μας. Είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε την εικόνα στον αθλητισμό στη χώρα μας και σε συνεργασία με όλους τους παράγοντες αθλητισμού, είμαστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε».
Τι θα θέλατε να ευχηθείτε στους αθλητές που θα συμμετάσχουν στο Τόκιο;
«Να ευχηθούμε μέσα από την καρδιά μας να ζήσουμε πολλές συγκινήσεις και να δούμε πολλούς Ελληνες αθλητές να ανεβαίνουν στο βάθρο των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο Εθνικός ύμνος θέλουμε να ακουστεί πολλές φορές στο Τόκιο και οι αθλητές μας να επιστρέψουν περήφανοι και νικητές. Νικητής είναι αυτός που συμμετέχει δίνει την ψυχή του, αλλά και καταφέρνει να πάρει μια διάκριση και να επιστρέψει με ένα μετάλλιο»
Από την ημέρα που αναλάβατε, έχετε προχωρήσει σε πολλές και ριζικές αλλαγές. Το είδαμε και με τις θητείες, αλλά και τις θέσεις σας στο ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Θεωρείτε ότι ο κόσμος έχει ανάγκη αυτές τις αλλαγές; Και ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε;
«Ήρθαμε να εξελίξουμε, αλλά κυρίως να εναρμονιστούμε με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Έχουμε εξαιρετικά καλό αθλητικό δυναμικό στη χώρα μας. Έχουμε εξαιρετικά καλούς αθλητές. Έχουμε γερασμένες υποδομές. Έχουμε Δήμους, Περιφέρειες, ομοσπονδίες που λειτουργούν σχεδόν ασυντόνιστα μεταξύ τους.
Προσπαθούμε να εκσυχρονίσουμε καταρχήν το νομοθετικό πλαίσιο, τη λειτουργία των ομοσπονδιών και βεβαίως να συντονίσουμε όλες αυτές τις δυνάμεις που δραστηριοποιούνται με καλές προθέσεις γύρω από τον αθλητισμό. Δεν είναι εύκολο, αλλά ελπίζουμε με τη βοήθεια και τη συνδρομή όλων των φορέων θα τα καταφέρουμε. Υπάρχουν δυνάμεις οι οποίες αντιδρούν. Επιμένουν να έχουν στυλωμένα τα πόδια και να δείχνουν το παρελθόν και τη στασιμότητα.
Πιστεύω ότι θα κερδίσει και κερδίζει κάθε μέρα η λογική, η πρόοδος και η εξέλιξη. Δεν έχουμε κανένα λόγο να συγκρουόμαστε με κανέναν. Σεβόμαστε του καθενός την άποψη ακόμα κι αν είναι διαφορετική από τη δική μας. Στο τέλος η δημοκρατία θα δείξει τον δρόμο. Οι πολλοί τελικά αποφασίζουν. Αν έχει γίνει κάποιο λάθος εδώ είμαστε για να αλλάξουμε, να διορθώσουμε και να λύσουμε τα προβλήματα. Δεν είμαστε αλάνθαστοι, αλλά σίγουρα έχουμε μια καλή πρόθεση. Αυτό είναι τελείως ξεκάθαρο, δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε. Όλα πάνω στο τραπέζι, με συγκεκριμένο πλάνο, καθαρές προθέσεις και στόχο το καλύτερο για τον αθλητισμό στη χώρα μας.»
https://www.newsbeast.gr/
«Ήρθαμε για να εξελίξουμε, αλλά κυρίως να εναρμονιστούμε με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο»... Με αυτήν την φράση, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, αποτυπώνει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τις προθέσεις του.
Στο περιθώριο της ετήσιας εκδήλωσης για την «αθλητική ημέρα του Κατάρ», ο υφυπουργός, ανέλυσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τους στόχους και τα σχέδια της κυβέρνησης για την στήριξη των αθλητών που θα συμμετάσχουν σε Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο και την «επένδυση» στον μαζικό αθλητισμό. Ο Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέρθηκε στη συνεργασία Ελλάδας-Κατάρ και φυσικά σε όλες τις ενέργειες που έχει κάνει η κυβέρνηση για να βοηθήσει τον ερασιτεχνικό αθλητισμό.
Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, ευχήθηκε να ακουστεί πολλές φορές ο Εθνικός Ύμνος, στο Τόκιο, ενώ αναφερόμενος στις αντιδράσεις για τον αθλητικό νόμο, τόνισε πως θα νικήσει η λογική: «Υπάρχουν δυνάμεις οι οποίες αντιδρούν. Επιμένουν να έχουν στυλωμένα τα πόδια και να δείχνουν το παρελθόν και τη στασιμότητα. Πιστεύω ότι θα κερδίσει και κερδίζει κάθε μέρα η λογική, η πρόοδος και η εξέλιξη».
Αναλυτικά η συνέντευξη του Λευτέρη Αυγενάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η συνεργασία της Ελλάδας με το Κατάρ προσφέρει πολλές προοπτικές στον ελληνικό αθλητισμό. Μπορεί αυτή η συνεργασία της Ελλάδας -με την Ιστορία που διαθέτει- και του Κατάρ με την οικονομική ανάπτυξη που έχει να υπάρξει μια ανταποδοτική συνεργασία;
«Ο αθλητισμός ενώνει λαούς. Δημιουργεί σχέσεις φιλίας, αλληλέγγυας και συνεργασίας. Ακριβώς αυτό συμβαίνει και με το Κατάρ. Μια συνεργασία που βεβαίως έχει ξεκινήσει χρόνια, αλλά το τελευταίο διάστημα έχει δυναμωθεί. Εξαιτίας του ενεργότατου πρέσβη στην Ελλάδα, αλλά και της κυβέρνησης τους, που έχει σαν στόχο να ανοιχτεί στην Ευρώπη. Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις, ανοίγει γέφυρες, χτίζει σχέσεις φιλίας και είμαστε βέβαιοι ότι και μέσω του αθλητισμού θα καταφέρουμε να φέρουμε πιο κοντά τους λαούς μας. Ηδη είναι σε εξέλιξη ένα μνημόνια συνεργασίας, το οποίο πρόκειται να υπογράψουμε στο επόμενο διάστημα. Στη συνέχεια θα αναπτύξουμε μια σειρά συνεργασιών, είτε στο εργαστήριο αντιντόπινγκ, είτε με το αθλητικό νοσοκομείο, είτε με την ομοσπονδία ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Έχουμε πολλά να κάνουμε μαζί και πρέπει να επενδύσουμε στον αθλητισμό και στον αθλητικό τουρισμό που εκ των πραγμάτων μας ενδιαφέρει και τους ενδιαφέρει».
Ο επαγγελματικός αθλητισμός απορροφά την καθημερινότητά σας, μέσω των πολλών προβλημάτων. Πρέπει η Ελλάδα να επενδύσει στον μαζικό αθλητισμό;
«Είναι προτεραιότητά μας και το κάνουμε πράξη. Για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, εισακούστηκε ένα αίτημα των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ήδη από 1/1 υπάρχει ένα φοροκίνητρο έτσι ώστε να συνδέσουμε την αγορά, τον ιδιωτικό τομέα, με τα αθλητικά σωματεία. Δίνοντας μια έκπτωση στις χορηγίες που καταβάλουν οι ιδιώτες σε ερασιτεχνικά σωματεία. Επίσης μια καμπάνια, που ελπίζω θα ξεκινήσει στις επόμενες 2-3 εβδομάδες, με σκοπό την στήριξη των αθλητών ενόψει Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων. Οπου κι εκεί θα απευθυνθούμε σε όλη την κοινωνία κι εκεί ένα μέρος των χρημάτων θα πηγαίνει αυτομάτως στα σωματεία από όπου προέρχονται οι αθλητές που θα μας εκπροσωπήσουν στο Τόκιο. Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας, ώστε να στηρίξουμε τον ερασιτεχνικό και μαζικό αθλητισμό. Καλούμε ωστόσο, όλα τα σωματεία, όλα τα στελέχη της αθλητικής οικογένειας της χώρας μας να συνδράμουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαβούλευση του νέου αθλητικού νόμου Δεν τα ξέρουμε όλα. Είναι δεδομένο ότι πρέπει να κάνουμε κάτι πιο ευρύ, πιο λειτουργικό, πιο αποτελεσματικό και με προοπτική το μέλλον για τον αθλητισμό στη χώρα μας. Γι αυτό η συνεργασία με όλους τους παράγοντες της αθλητικής οικογένειας της χώρας είναι απαραίτητη».
Η Ελλάδα μπαίνει στην τελική ευθεία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Πολιτεία, εν μέσω των οικονομικών προβλημάτων, πως μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια των αθλητών;
«Ηδη έχουμε ξεκαθαρίσει ότι για εμάς προτεραιότητα είναι οι αθλητές. Την επόμενη βδομάδα παρουσιάζουμε το πρόγραμμα "Χίλων", όπου με απόλυτη διαφάνεια θα παρουσιάσουμε την κατανομή της κρατικής επιχορήγησης σε όλες τις αθλητικές ομοσπονδίες για το ε΄τος που διανύουμε. Θα τρέξουμε την καμπάνια που σας ανέλυσα λίγο πριν για τους αθλητές μας. Συνάμα ενισχύουμε με φορολογικές πρωτοβουλίες τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, αλλά και μειώνοντας στο ήμισυ τον φόρο για τα επαγγελματικά συμβόλαια αθλητών. Ενισχύουμε τη ρευστότητα των ομάδων και ανοίγουμε πόρτες για αθλητές που δίσταζαν ή αδυνατούσαν να μπουν στον επαγγελματικό χώρο, επειδή ήταν δυσβάσταχτος. Ακόμα παραμένει ο φόρος υψηλός, κατά την άποψή μου, αλλά από το 45% πήγαμε στο 22%. Αυτή ήταν μια γενναία μείωση ως ένδειξη ενίσχυσης στη χώρα μας. Είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε την εικόνα στον αθλητισμό στη χώρα μας και σε συνεργασία με όλους τους παράγοντες αθλητισμού, είμαστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε».
Τι θα θέλατε να ευχηθείτε στους αθλητές που θα συμμετάσχουν στο Τόκιο;
«Να ευχηθούμε μέσα από την καρδιά μας να ζήσουμε πολλές συγκινήσεις και να δούμε πολλούς Ελληνες αθλητές να ανεβαίνουν στο βάθρο των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο Εθνικός ύμνος θέλουμε να ακουστεί πολλές φορές στο Τόκιο και οι αθλητές μας να επιστρέψουν περήφανοι και νικητές. Νικητής είναι αυτός που συμμετέχει δίνει την ψυχή του, αλλά και καταφέρνει να πάρει μια διάκριση και να επιστρέψει με ένα μετάλλιο»
Από την ημέρα που αναλάβατε, έχετε προχωρήσει σε πολλές και ριζικές αλλαγές. Το είδαμε και με τις θητείες, αλλά και τις θέσεις σας στο ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Θεωρείτε ότι ο κόσμος έχει ανάγκη αυτές τις αλλαγές; Και ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε;
«Ήρθαμε να εξελίξουμε, αλλά κυρίως να εναρμονιστούμε με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Έχουμε εξαιρετικά καλό αθλητικό δυναμικό στη χώρα μας. Έχουμε εξαιρετικά καλούς αθλητές. Έχουμε γερασμένες υποδομές. Έχουμε Δήμους, Περιφέρειες, ομοσπονδίες που λειτουργούν σχεδόν ασυντόνιστα μεταξύ τους.
Προσπαθούμε να εκσυχρονίσουμε καταρχήν το νομοθετικό πλαίσιο, τη λειτουργία των ομοσπονδιών και βεβαίως να συντονίσουμε όλες αυτές τις δυνάμεις που δραστηριοποιούνται με καλές προθέσεις γύρω από τον αθλητισμό. Δεν είναι εύκολο, αλλά ελπίζουμε με τη βοήθεια και τη συνδρομή όλων των φορέων θα τα καταφέρουμε. Υπάρχουν δυνάμεις οι οποίες αντιδρούν. Επιμένουν να έχουν στυλωμένα τα πόδια και να δείχνουν το παρελθόν και τη στασιμότητα.
Πιστεύω ότι θα κερδίσει και κερδίζει κάθε μέρα η λογική, η πρόοδος και η εξέλιξη. Δεν έχουμε κανένα λόγο να συγκρουόμαστε με κανέναν. Σεβόμαστε του καθενός την άποψη ακόμα κι αν είναι διαφορετική από τη δική μας. Στο τέλος η δημοκρατία θα δείξει τον δρόμο. Οι πολλοί τελικά αποφασίζουν. Αν έχει γίνει κάποιο λάθος εδώ είμαστε για να αλλάξουμε, να διορθώσουμε και να λύσουμε τα προβλήματα. Δεν είμαστε αλάνθαστοι, αλλά σίγουρα έχουμε μια καλή πρόθεση. Αυτό είναι τελείως ξεκάθαρο, δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε. Όλα πάνω στο τραπέζι, με συγκεκριμένο πλάνο, καθαρές προθέσεις και στόχο το καλύτερο για τον αθλητισμό στη χώρα μας.»
https://www.newsbeast.gr/
Δεν απέκλεισε το ποδοσφαιρικό grexit ο Αυγενάκης αν δεν υπάρχει αποτέλεσμα στη συνάντηση του «Big four»
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 2:16:00 μ.μ.
Ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέρθηκε στη συνάντηση του BIG 4, που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ επισημαίνοντας πως παραμένει ορατός ο κίνδυνος του Grexit για το ελληνικό ποδόσφαιρο.
«Ένα ζήτημα είναι μήπως κι εμείς πρέπει να αποχωρήσουμε. Αν φτάσει αυτή η κατάσταση στο απροχώρητο, είναι πάνω στο τραπέζι να πούμε κι εμείς δεν σηκώνει άλλο, πάμε παρακάτω», τόνισε ο κ. Αυγενάκης, ο οποίος μίλησε ακόμη για την εφαρμογή του VAR, αλλά και για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα.
Αναλυτικά όσα είπε ο υφυπουργός Αθλητισμού
Για τη συνάντηση με τους BIG 4 και αν θα φέρει αποτέλεσμα: «Μετά από αρκετά χρόνια συζήτησης φαίνεται πως αύριο θα γίνει η συνάντηση των τεσσάρων. Εγώ δεν είμαι ούτε παιδαγωγός ούτε αστυνομικός. Κρατάω μικρό καλάθι. Είναι μια συνάντηση που συζητήθηκε αρκετά και δουλεύτηκε αρκετά. Ελπίζουμε ότι θα φέρει ένα πρώτο αποτέλεσμα. Αν με ρωτάτε αν μπορούμε να φέρουμε ένα φοβερό αποτέλεσμα, σας λέω πως είμαι πολύ συγκρατημένος. Η ενότητα και η συνεννόηση δεν παραγγέλεται, αλλά καλλιεργείται. Αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα και τα κενά. Δουλεύουμε ώστε η πρώτη συνάντηση να λειτουργήσει αθροιστικά με κάποιες άλλες ενέργειες. Ελληνικό ποδόσφαιρο δεν είναι μόνο 3-4 ομάδες, έχοντας άμεση ή έμμεση σχέση με τις μεγαλύτερες ομάδες σε οπαδικό κόσμο. Κάποιοι έχουν επίσημη ιδιοκτησιακή σχέση, κάποιοι δεν έχουν. Γι’ αυτό και η συνάντηση αύριο γίνεται εκτός υπουργείου Αθλητισμού, σε ένα κεντρικό ξενοδοχείο. Ο υφυπουργός Αθλητισμού δεν σφυρίζει πέναλτι, ούτε δίνει πρωταθλήματα, όπως νόμιζαν κάποιοι. Αυτή η εντύπωση καλλιεργείτο τα προηγούμενα χρόνια, δικαίως ή αδίκως. Η σημερινή κυβέρνηση δεν θα μπει σε αυτό το παιχνίδι ούτε για αστείο. Με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Η συνάντηση της Τετάρτης έχει να κάνει με την ποιότητα του προϊόντος. Η τοξικότητα μειώνει την ποιότητα και λειτουργεί αποτρεπτικά για το κοινό».
Για το κίνδυνο Grexit: «Ένα ζήτημα είναι μήπως κι εμείς πρέπει να αποχωρήσουμε. Αν φτάσει αυτή η κατάσταση στο απροχώρητο, είναι πάνω στο τραπέζι να πούμε κι εμείς δεν σηκώνει άλλο, πάμε παρακάτω. Τι θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια τέτοια απόφαση; Δεν πρέπει να φτάνουμε εκεί. Εξετάζουμε να καλλιεργήσουμε ένα πεδίο συνεννόησης. Την Πέμπτη το πρωί θα γίνει θεσμική συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους. Το ελληνικό ποδόσφαιρο δεν κρίνεται μόνο από τους τέσσερις. Δεν είναι το όλον, είναι ένα μέρος. Αν καταλήξουμε κάπου την Τετάρτη, θα βοηθήσει αυτό και τη συνάντηση της Πέμπτης».
«Ένα ζήτημα είναι μήπως κι εμείς πρέπει να αποχωρήσουμε. Αν φτάσει αυτή η κατάσταση στο απροχώρητο, είναι πάνω στο τραπέζι να πούμε κι εμείς δεν σηκώνει άλλο, πάμε παρακάτω», τόνισε ο κ. Αυγενάκης, ο οποίος μίλησε ακόμη για την εφαρμογή του VAR, αλλά και για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα.
Αναλυτικά όσα είπε ο υφυπουργός Αθλητισμού
Για τη συνάντηση με τους BIG 4 και αν θα φέρει αποτέλεσμα: «Μετά από αρκετά χρόνια συζήτησης φαίνεται πως αύριο θα γίνει η συνάντηση των τεσσάρων. Εγώ δεν είμαι ούτε παιδαγωγός ούτε αστυνομικός. Κρατάω μικρό καλάθι. Είναι μια συνάντηση που συζητήθηκε αρκετά και δουλεύτηκε αρκετά. Ελπίζουμε ότι θα φέρει ένα πρώτο αποτέλεσμα. Αν με ρωτάτε αν μπορούμε να φέρουμε ένα φοβερό αποτέλεσμα, σας λέω πως είμαι πολύ συγκρατημένος. Η ενότητα και η συνεννόηση δεν παραγγέλεται, αλλά καλλιεργείται. Αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα και τα κενά. Δουλεύουμε ώστε η πρώτη συνάντηση να λειτουργήσει αθροιστικά με κάποιες άλλες ενέργειες. Ελληνικό ποδόσφαιρο δεν είναι μόνο 3-4 ομάδες, έχοντας άμεση ή έμμεση σχέση με τις μεγαλύτερες ομάδες σε οπαδικό κόσμο. Κάποιοι έχουν επίσημη ιδιοκτησιακή σχέση, κάποιοι δεν έχουν. Γι’ αυτό και η συνάντηση αύριο γίνεται εκτός υπουργείου Αθλητισμού, σε ένα κεντρικό ξενοδοχείο. Ο υφυπουργός Αθλητισμού δεν σφυρίζει πέναλτι, ούτε δίνει πρωταθλήματα, όπως νόμιζαν κάποιοι. Αυτή η εντύπωση καλλιεργείτο τα προηγούμενα χρόνια, δικαίως ή αδίκως. Η σημερινή κυβέρνηση δεν θα μπει σε αυτό το παιχνίδι ούτε για αστείο. Με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Η συνάντηση της Τετάρτης έχει να κάνει με την ποιότητα του προϊόντος. Η τοξικότητα μειώνει την ποιότητα και λειτουργεί αποτρεπτικά για το κοινό».
Για το κίνδυνο Grexit: «Ένα ζήτημα είναι μήπως κι εμείς πρέπει να αποχωρήσουμε. Αν φτάσει αυτή η κατάσταση στο απροχώρητο, είναι πάνω στο τραπέζι να πούμε κι εμείς δεν σηκώνει άλλο, πάμε παρακάτω. Τι θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια τέτοια απόφαση; Δεν πρέπει να φτάνουμε εκεί. Εξετάζουμε να καλλιεργήσουμε ένα πεδίο συνεννόησης. Την Πέμπτη το πρωί θα γίνει θεσμική συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους. Το ελληνικό ποδόσφαιρο δεν κρίνεται μόνο από τους τέσσερις. Δεν είναι το όλον, είναι ένα μέρος. Αν καταλήξουμε κάπου την Τετάρτη, θα βοηθήσει αυτό και τη συνάντηση της Πέμπτης».
Για τις εμπρηστικές τοποθετήσεις των ομάδων: «Βεβαίως και δεν βοηθούν οι ανακοινώσεις».
Για το αν θα τελειώσει το πρωτάθλημα: «Γιατί να μην τελειώσει; Η επιδίωξή μας με τα συναρμόδια Υπουργεία είναι να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα. Είναι στόχος, επιδίωξη και ευχή μας και κάνουμε δουλειά γι’ αυτό. Είναι υποχρέωσή μας. Μιλώ με τους πάντες, δεν κάνω καμία διάκριση».
Για την καθιέρωση του VAR: «Έχουμε κάνει μια σειρά ενεργειών, όπως η καθιέρωση του VAR που είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο. Ξεκίνησε σωστά; Όχι. Υπεύθυνοι είναι αυτοί που ανέλαβαν να το εγκαταστήσουν και να εποπτεύσουν και να παρακολουθήσουν την λειτουργία του. Το κακό ξεκίνημα έδωσε αφορμή σε δικαστές να ρίξουν νερό στο μύλο. Όμως θέση μας όμως είναι ότι το VAR πρέπει να υπάρχει».
Για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα: «Το Υπουργείο Αθλητισμού δεν κάνει τα πάντα. Για παράδειγμα η βία στα γήπεδα αφορά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Δικαιοσύνης κλπ. Ο καθένας θα πρέπει να έχει το κομμάτι της ευθύνης που του αναλογεί. Χαίρομαι για τη συνεργασία που έχουμε με τα άλλα υπουργεία. Σύντομα θα φέρουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο, όπου θα έχουν ευθύνη και οι ομάδες, η ΕΠΟ και η Λίγκα, μαζί με τα υπουργεία. Γίνεται καταγραφή των λεσχών, κάποιες από τις οποίες δεν έχουν άδεια λειτουργίας και λειτουργούν κάποιες κάτω από την προστασία των ΠΑΕ. Αναγνωρίζουμε μόνο δώδεκα, κάποιες έχουν ήδη σφραγιστεί. Θα βάλουμε τάξη σε αυτό το χάος».
Για τις μετακινήσεις των οπαδών: «Είναι αυτονόητη υποχρέωσή μας οι κερκίδες να έχουν όλες τις αποχρώσεις. Όταν απαγορεύεις κάτι που γίνεται σε όλο τον κόσμο, δημιουργείς μαύρες τρύπες και γκρίζες ζώνες. Εμείς θέλουμε να δώσουμε φως. Σταματήσαμε το θέμα με τις απαγορεύσεις οργανωμένων οπαδών. Ουδέποτε πήραμε τέτοια απόφαση για μεμονωμένους φιλάθλους».
Για το αν το πρωτάθλημα είναι «καθαρό»: «Προβλήματα υπάρχουν. Έχουμε πολλά θέματα που θα ανοίξουν αύριο. Δεν είμαι σε θέση να προκαταλάβω ή να προβλέψω τι θα γίνει στη συνάντηση. Δεν θα λυθούν τα πάντα, αλλά αν έχουμε κάποιες συμφωνίες θα είμαστε ευχαριστημένοι. Πάντως κρατώ μικρό καλάθι».
Για τον περιορισμό στις θητείες στις διοικήσεις των ομοσπονδιών: «Καμιά 20αρια χρόνια συζητείτο το θέμα της ανανέωσης των θητειών στις ομοσπονδίες. Αυτό έγινε από τη σημερινή κυβέρνηση, με έναν καθαρό και δημοκρατικό τρόπο. Μπορεί να μην άρεσε σε κάποιους, αλλά το κάναμε. Θα υπάρχει ανανέωση, το είπαμε και το κάναμε».
Για τους επερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες: «Το έτος που διανύουμε είναι ολυμπιακή χρονιά. Θέλουμε να ευχηθούμε σε όλους τους αθλητές μας καλή επιτυχία. Είμαστε σίγουροι πως ο εθνικός ύμνος θα ηχήσει αρκετές φορές στο Τόκιο. Έχουμε ένα εξαιρετικό δυναμικό και θα νιώσουμε περήφανοι ως μήτρα του αθλητισμού. Θα αρχίσει σύντομα μια καμπάνια για να μπορεί ο κάθε Έλληνας να στηρίξει και οικονομικά αν τι επιθυμεί έναν αθλητή και να ζήσει από κοντά την εμπειρία, την αγωνία του και το δρόμο του μέχρι και τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
https://www.eleftherostypos.gr/
Αυγενάκης: "Προτεραιότητα οι αθλητές και οι ανάγκες τους"
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 3:55:00 μ.μ.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης, μίλησε στη συζήτηση στη Βουλή επί του Προϋπολογισμού του 2020 και αναφέρθηκε σε κομβικα ζητήματα που αφορούν τον τομέα του αθλητισμού.
Σημεία από την τοποθέτηση του Υφυπουργού κ. Λευτέρη Αυγενάκη:
Ο μαζικός αθλητισμός αποτελεί προτεραιότητά μας και οι πολιτικές μας εστιάζουν στην ενίσχυση του θεσμού. Φέτος, για πρώτη φορά τα Προγράμματα Άθλησης για Όλους ξεκίνησαν έγκαιρα. Για πρώτη φορά τα προγράμματα υλοποιούνται από τον Οκτώβριο και όχι μετά τα Χριστούγεννα, που ξεκινούσαν τις προηγούμενες χρονιές.
Υλοποιούμε 5.000 προγράμματα, όπου απασχολούνται 1.200 πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής και συμμετέχουν 100.000 συμπολίτες μας. Και βέβαια δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στο δρομικό αθλητισμό που με ιδιαίτερη ικανοποίηση βλέπουμε να διεισδύει σε όλη την κοινωνία.
Ολοκληρώνουμε τη διαδικασία για υλοποίηση την περίοδο 2020-2021 του νέου πλαισίου υλοποίησης προγραμμάτων άθλησης για όλους, το οποίο καλύπτει τις αθλητικές ανάγκες περισσότερων πολιτών, ενισχύοντας τη διαφάνεια, την αξιοκρατία, την αποτελεσματικότητα και την αξιολόγηση.
Έχουμε ξεκινήσει την εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης των αθλητικών ομοσπονδιών με αξιοκρατία και διαφάνεια. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη διαφάνεια και σεβόμενοι τα χρήματα των φορολογουμένων, πραγματοποιούμε ελέγχους για τη χρηστή διαχείριση των χρημάτων, αλλά και την απόδοση επιχορηγήσεων στους εποπτευόμενους φορείς μας στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων και δεδομένων μέσω του πρωτοποριακού συστήματος αξιολόγησης Χίλων, που ανακοινώσαμε πριν λίγο καιρό και που φέτος θα λειτουργήσει για πρώτη φορά.
Αναπτύσσουμε το Πρόγραμμα Στήριξης Προ-ολυμπιακής Προσπάθειας («υιοθεσίας») αθλητών και αθλητριών, η οποία έχει στόχο να εμπνέει και να ευαισθητοποιεί εταιρίες, σωματεία, φορείς έως και τον απλό φίλαθλο, προκειμένου ο καθένας/καθεμία με τον τρόπο του να βοηθήσει στην προετοιμασία αθλητών και αθλητριών, στο δρόμο διεκδίκησης της πρόκρισής τους για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο, όπου μέχρι σήμερα 23 αθλητές έχουν εξασφαλίσει την συμμετοχή τους.
Υλοποιούμε πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό, τη συντήρηση και την ενεργειακή αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών, που θα συμβάλλει σημαντικά στη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας των υποδομών αυτών, όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Συνεχίζουμε και επεκτείνουμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» και -μέχρι στιγμής-, σε περίοδο μόλις 4 μηνών, έχουμε εντάξει επιπλέον 50 έργα, προϋπολογισμού 35 εκ. ευρώ περίπου και συνεχίζεται.
Σε ό,τι αφορά την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2019, αξίζει να επισημάνω ότι υλοποιείται με απόλυτη ευλάβεια και με υψηλά επίπεδα απορροφητικότητας για όλα τα προγράμματα που τρέχουμε.
Αξίζει να σημειωθεί πως μεγάλος μας στόχος είναι να απορροφήσουμε ακόμη περισσότερα ποσά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το 2020 προς όφελος των αθλητικών υποδομών. Μόνο από τον Ιούλιο του 2019 όπου αναλάβαμε, μέχρι σήμερα απορροφήσαμε 1,8 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ.
Παράλληλα, έχουμε καλύψει στο σύνολό του τον Προϋπολογισμό για τα Προγράμματα Αθλητισμού για όλους σε συνεργασία με τους Δήμους, ενώ έχουμε αποδώσει τα χρήματα στις ομοσπονδίες αθλημάτων και ιδιαίτερα στις Ομοσπονδίες Ολυμπιακών αθλημάτων για την προετοιμασία τους ενόψει της ολυμπιακής χρονιάς που έρχεται.
Επιπλέον, ενισχύουμε την εργασία στο χώρο του αθλητισμού και αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα υποστελέχωσης, σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο σε εποπτευόμενα πρόσωπα της ΓΓΑ μέσα από πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη με τον ΟΑΕΔ για την απασχόληση 239 ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων στα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα και 350 γυμναστών σε όλη την Ελλάδα στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Θέλω να εξάρω τη συνεργασία που είχαμε με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρα και τον Υφυπ. κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο το προηγούμενο διάστημα για δύο πολύ σημαντικές διατάξεις που έγιναν νόμος του κράτους: Τη διάταξη για τη μείωση της φορολογίας των συμβολαίων αθλητών από 45% σε 22% και την αύξηση του ποσοστού έκπτωσης φόρου δωρεών για τα αθλητικά ερασιτεχνικά σωματεία.
Συνδέουμε έτσι την κοινωνία, τις τοπικές αλλά και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις με τα ερασιτεχνικά σωματεία και προσφέρουμε τη δυνατότητα βοήθειας από την ιδιωτική πρωτοβουλία που χρειάζονται.
Η διάταξη για την έκπτωση του φόρου των δωρεών κατά 20% δίνει ώθηση, κίνητρο και ενισχύει στην πράξη τον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Φέρνει τα δεκάδες χιλιάδες σωματεία και των 48 αθλητικών ομοσπονδιών ακόμη πιο κοντά στους πολίτες, αλλά τους δίνει και τη δυνατότητα να λειτουργούν σε συνθήκες οικονομικής βιωσιμότητας, χωρίς να εξαρτώνται αποκλειστικά από την κρατική χρηματοδότηση».
https://www.sport24.gr/
Ο Λευτέρης Αυγενάκης Υφυπουργός Αθλητισμού
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΡΟΗ 10:01:00 μ.μ.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης, πρώτος σε ψήφους βουλευτής Ηρακλείου, είναι ο νέος Υφυπουργός Αθλητισμού.
Αυτός είναι ο Λευτέρης Αυγενάκης
Δείτε το βιογραφικό του νέου Υφυπουργού Αθλητισμού
Ο Λευτέρης Αυγενάκης γεννήθηκε στις 18 Ιουλίου του 1972.
Είναι παντρεμένος με την εκπαιδευτικό Λένα Μπανιά, με την οποία έχουν ένα γιο.
Σπούδασε Τοπογράφος Mηχανικός στο ΤΕΙ Αθηνών. Μετεκπαιδεύτηκε στη Διαχείριση και Τεχνολογία Περιβάλλοντος και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Παγκόσμια Πολιτική Οικονομία και τις Διεθνείς Σχέσεις του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Εργάστηκε ως Εργοδηγός Δημοσίων Έργων και Τραπεζικό στέλεχος στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα.
Το Μάρτιο του 2001 ίδρυσε την εταιρεία «Επιχειρείν Ε.Ε., Σύμβουλοι Επιχειρήσεων και Τεχνικών Μελετών», με έδρα το Ηράκλειο, την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα.
Πολιτεύτηκε για πρώτη φορά στο νομό Ηρακλείου με την Νέα Δημοκρατία τον Μάρτιο του 2004.
Τον Σεπτέμβριο του 2007, στις εθνικές εκλογές, εξελέγη 2ος βουλευτής στο νομό Ηρακλείου, ενώ στις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009 ήταν 1ος σε σταυρούς στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας στο νομό Ηρακλείου.
Στις εθνικές εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012 επανεξελέγη βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία στο νομό Ηρακλείου, όπως και σε αυτές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Το Μάρτιο 2015 εξελέγη Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας.
Κατά την Κοινοβουλευτική του θητεία υπήρξε μέλος της διαρκούς επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και Κοινωνικών Υποθέσεων, μέλος της μόνιμης επιτροπής Τεχνολογίας και Έρευνας της Ειδική Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών και για μακρά περίοδο της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.
Κατά το παρελθόν, ήταν μέλος του Κ. Σ. της Εθνικής Σπουδαστικής Ένωσης Ελλάδας (ΕΣΕΕ) για δύο περιόδους.
Επίσης, έχει διατελέσει Πρόεδρος της Φοιτητικής Ένωσης Κρητών Αττικής, μέλος του Δ.Σ. της Παγκρήτιας Ένωσης Αθηνών, ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Παγκρήτιας Νεολαίας και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Παγκόσμιου Συμβουλίου Κρητικών Νεολαιών.
Το 2007 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Πολιτικά Θέματα» (εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα), ενώ 2010 προχώρησε στην ηλεκτρονική έκδοση του βιβλίου του (e-book) με τίτλο «Δημόσια Διοίκηση ώρα μηδέν - Και ο Θεός φοβάται το Ελληνικό Κράτος».
Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνει το νέο του βιβλίο με τίτλο «Δημόσια Διοίκηση, 5 χρόνια μετά – Κοινή Λογική».
Με απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στις 13 Ιανουαρίου 2016, τοποθετήθηκε αναπληρωτής Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, με βασικό στόχο την ανασύνταξη του κόμματος και ορίζεται σύνδεσμος του Κόμματος με την Κοινοβουλευτική Ομάδα.
Τον Απρίλιο 2016 εξελέγη Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ.
novasports.gr
-
Γράφει ο Γεώργιος Ευαγγελάτος (Ψυχίατρος-ψυχαναλυτής) Ο Άγιος Αντώνιος περιγράφει άριστ...
-
Τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας που από το απόγευμα της Πέμπτης – όταν και έφτασε η καγκελάριος της Γερμανίας στην Αθήν...
-
«Σαράντα έξι χρόνια από την τουρκική εισβολή, η πληγή της Κύπρου εξακολουθεί να αιμορραγεί. Αλλά και τον ουρανό ...
-
Συναγερμός έχει σημάνει σε κονσερβοποιία στα Γιαννιτσά, μιας και εντοπίστηκαν δεκάδες κρούσματα του κορονοϊού. Σ...
-
Μεγάλη φωτιά ξέσπασε, μετά τα μεσάνυχτα στη δομή της Μόριας, με αποτέλεσμα ο χώρος να εκκενωθεί από τους χιλιάδ...
-
Την Τρίτη θα συνεχισθεί η δίκη για τα θύματα από τις πλημμύρες στη Μάνδρα - Απούσα η πρώην περιφερειάρχης Αττική...
ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.
loading...









