loading...

Τροφές που ενισχύουν τον εγκέφαλο























Ο εγκέφαλος θεωρείται ως το πιο περίπλοκο όργανο στο σώμα για τις διάφορες λειτουργίες που εκτελεί. Ο ακριβής τρόπος με τον οποίο λειτουργεί για την εκτέλεση αυτών των διαδικασιών δεν είναι ακόμα πλήρως κατανοητός.

Ωστόσο, όταν ο εγκέφαλος δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να έχουμε προβλήματα συγκέντρωσης, μνήμης, λήψης αποφάσεων, συλλογιστικής και αισθητηριακής αντίληψης. Παίζει επίσης κεντρικό ρόλο στις συναισθηματικές καταστάσεις, στον ύπνο και σε άλλες διαδικασίες ζωής.

Το να διατηρήσουμε τον εγκέφαλο υγιή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους ίδιους παράγοντες που συμβάλλουν και στο να διατηρήσουμε το σώμα υγιές. Η καλή διατροφή, η τακτική άσκηση, ο επαρκής ύπνος και τα χαμηλά επίπεδα στρες είναι βασικοί παράγοντες για τη γενική υγεία του εγκεφάλου και του υπόλοιπου σώματος. Ωστόσο, ορισμένες τροφές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για τη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Είναι σημαντικό να εντοπιστούν τυχόν ασθένειες που σχετίζονται με τον εγκέφαλο, οι οποίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν συμπτώματα όπως κακή μνήμη, μειωμένη συγκέντρωση, δυσκολία στη λήψη αποφάσεων ή ακόμα και σύγχυση.

Οι παρακάτω τροφές, από μόνες τους, σαφώς και δεν επαρκούν για τη θεραπεία ή την πρόληψη αυτών των καταστάσεων. Σίγουρα, όμως, συμβάλλουν με θετικό τρόπο.

Πρωινό γεύμα

Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Έρευνες δείχνουν ότι η παράλειψη του πρωινού μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα συγκέντρωσης των μαθητών. Ο καφές μόνο δεν θα φτάνει. Μια θρεπτική αρχή της ημέρας δίνει σε ολόκληρο το σώμα την ώθηση που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει μια μέρα σωματικής και πνευματικής δραστηριότητας. Επιλέξτε τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, αλλά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Καφές

Η καφεΐνη είναι ένα διεγερτικό που μπορεί να σας δώσει την “ώθηση” που χρειάζεται ο εγκέφαλός σας για να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά. Ωστόσο, τα αποτελέσματα είναι βραχύβια και μπορεί να οδηγήσουν σε “κατάπτωση” εάν εξαρτηθείτε από αυτό. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μερικά χάπια για την τόνωση της συγκέντρωσης και για να σας κρατούν ξύπνιους περιέχουν καφεΐνη.

Γλυκά

Είναι δύσκολο να σκεφτόμαστε τα γλυκά και την ζάχαρη ως κάτι καλό για την υγεία, αλλά με σωστή και συνετή κατανάλωση βοηθούν τον εγκέφαλο. Ένα μικρό γλυκό κάθε τόσο μπορεί να συμβάλει στην τόνωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Ο εγκέφαλος να είναι ένας από τους πιο ευαίσθητους στην γλυκόζη ιστούς και η αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα μπορεί να επιφέρει μεγαλύτερη διαύγεια σκέψης και λήψης αποφάσεων.

Θαλασσινά

Τα ψάρια είναι μια γνωστή εγκεφαλική τροφή και αυτό συχνά συνδέεται με την περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης παθήσεων που οδηγούν σε ψυχική παρακμή, ειδικά καθώς ένα άτομο μεγαλώνει. Δυστυχώς, η σύγχρονη διατροφή δεν περιέχει πολλά ψάρια, ενώ οι ειδικοί προτείνουν η κατανάλωση ψαριών να γίνεται σε τουλάχιστον τρία κύρια γεύματα την εβδομάδα.

Μούρα

Υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια για τα μούρα λόγω της αντιοξειδωτικής τους δράσης. Τα βάκκινα έχουν γίνει γνωστά για άλλα πράγματα και όχι τόσο για την συμβολή τους στην καλή εγκεφαλική λειτουργία, αλλά τα πολλά αντιοξειδωτικά που περιέχουν πετυχαίνουν (και) αυτό ακριβώς. Τα αντιοξειδωτικά είναι οι ουσίες που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τους ιστούς. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα βάκκινα μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της ψυχικής παρακμής που σχετίζεται με την ηλικία και των συναφών εγκεφαλικών παθήσεων, όπως η νόσος του Alzheimer.

Αβοκάντο

Δεν είναι όλα τα λίπη κακά και τα αβοκάντο είναι μια φυσική πηγή τροφής που είναι υψηλή σε ορισμένα καλά λιπαρά. Το αβοκάντο περιέχει μονοακόρεστα λίπη, όπως το ελαϊκό οξύ, που είναι επωφελές για την υγεία του εγκεφάλου. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα κεκορεσμένα λίπη μέσα σε αυτό, οπότε και τα αβοκάντο, όπως κάθε τροφή, πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Η βιταμίνη Ε στο αβοκάντο είναι επίσης γνωστό ότι είναι ένα καλό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τον εγκεφαλικό ιστό από τη βλάβη των ελεύθερων ριζών.

Καρύδια

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε που είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Τα καρύδια είναι επίσης γεμάτα με πρωτεΐνες που παρέχουν μια παρατεταμένη πηγή ενέργειας και είναι ιδανικά ως σνακ ή ως συνοδευτική γαρνιτούρα σε ένα γεύμα.

Σπόροι

Μαζί με τα καρύδια, οι σπόροι θεωρούνται ως ένα ακόμα υγιεινό σνακ. Οι ηλιόσποροι, οι σπόροι κολοκύθας και ο λιναρόσπορος είναι μερικές από τις προτιμώμενες επιλογές. Εκτός από την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη Ε, οι σπόροι είναι επίσης πλούσιοι σε ψευδάργυρο και άλλα μικροθρεπτικά συστατικά, τα οποία είναι εξίσου σημαντικά για τη γενική αλλά και την εγκεφαλική υγεία. Σαφώς και δεν μπορούν να αποτελέσουν ένα πλήρες γεύμα, αλλά ακόμη και μια μικρή ποσότητα μπορεί να είναι ευεργετική.

http://www.healthhype.com

http://www.iatropedia.gr/

on 11:55:00 π.μ.. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 σχόλια for Τροφές που ενισχύουν τον εγκέφαλο

Leave comment

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.

Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.

Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.

Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.

Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...

Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.

<b>ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.</b>
loading...

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Provided by Free Blogger template.