loading...

Μεγάλη προσοχή! Tι μας ταΐζουν τα Lidl; Αυτά τα προιόντα πετάνε από τα ράφια τους...





























Οι καταναλωτές παχαίνουν ολοένα περισσότερο σε...

πολλές χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης. «Έχουμε σοβαρό πρόβλημα παχυσαρκίας στη χώρα», λέει χαρακτηριστικά αναφερόμενος στους Γερμανούς ο Γκέριτ Χάινεμαν, ειδικός σε θέματα εμπορίου από την Τεχνική Σχολή της Κάτω Ρηνανίας (Niederrhein). Είναι γεγονός ότι στη Γερμανία απαντώνται πολύ συχνά ασθένειες όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, ενώ η σύνδεσή τους με τις διατροφικές συνήθειες είναι πλέον γνωστή. Σύμφωνα με τον ειδικό, μεγάλο μερίδιο ευθύνης ως προς αυτό έχει η βιομηχανία τροφίμων. Κι όμως, τελευταία παρατηρείται μια τάση ευαισθητοποίησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ στη Γερμανία αναφορικά με το θέμα της ζάχαρης.

Έτσι πολλές εξ αυτών προσπαθούν να μειώσουν τις δοσολογίες ζάχαρης (αλλά και αλατιού) στις σειρές τροφίμων που οι ίδιες επιμελούνται. Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Ξεκινώντας από τα δημητριακά H αλυσίδα Lidl έχει ήδη εκπονήσει ένα συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο. Μέχρι το 2025 επιδιώκει να μειώσει στη δική της σειρά προϊόντων τα ποσοστά ζάχαρης, όπως και του αλατιού, κατά 20%. Μάλιστα το όλο εγχείρημα ξεκίνησε ήδη σε γνωστή σειρά δημητριακών του Lidl, όπου η περιεκτικότητα σε σάκχαρα έχει ήδη πέσει στα 23,9/100 γραμμάρια. «Η εταιρεία Lild μπαίνει δυναμικά στην όλη δημόσια συζήτηση» αναφέρει ο Όλιβερ Χουιτσίνγκα από τη MKO Foodwatch. «Οι άλλες μεγάλες αλυσίδες δυσκολεύονται προς το παρόν να θέσουν έναν τόσο συγκεκριμένο στόχο», συμπληρώνει ο ίδιος. Η μείωση της ζάχαρης και του αλατιού σε συσκευασμένα τρόφιμα κατά 20% είναι σε κάθε περίπτωση ένας φιλόδοξος στόχος.

Από την πλευρά του και το Aldi Nord θέτει ως προτεραιότητα την ισορροπημένη διατροφή των καταναλωτών, όπως ανέφερε σε πρόσφατη ανακοίνωσή του. Και το Aldi Süd επιθυμεί να κρατήσει τα ποσοστά ζάχαρης στα δικά του προϊόντα σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, ενώ σε ορισμένα προϊόντα όπως ψωμί, μούσλι ή κρέμες ήδη ακολουθούνται βελτιωμένες συνταγές με λιγότερη ζάχαρη. Η αλυσίδα Real επιθυμεί μέχρι το 2017 να «προβεί σε ελέγχους και βελτιώσεις» των προϊόντων που ίδια λανσάρει. Όσο για την αλυσίδα Rewe, και εκεί επιχειρούνται αντίστοιχες βελτιωτικές παρεμβάσεις στις δικές της σειρές τροφίμων. Προτεραιότητα βέβαια είναι να μην αλλοιωθεί η γεύση, την οποία τα έχουν συνηθίσει οι καταναλωτές σε συγκεκριμένα προϊόντα της αλυσίδας. Βέβαια η εταιρεία Rewe ακόμη εμφανίζεται πιο διστακτική και δεν προβαίνει σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις ποσοστών μείωσης της ζάχαρης όπως τα σουπερμάρκετ Lidl. Με τη στρατηγική της μείωσης της ζάχαρης σε πολλά προϊόντα τους οι γερμανικές αλυσίδες, λίγο-πολύ, επιθυμούν να εναρμονιστούν με τις σχετικές συστάσεις που εξέδωσε το γερμανικό υπουργείο Διατροφής και Γεωργίας με στόχο την προάσπιση της δημόσιας υγείας και ειδικότερα την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και του διαβήτη.

Ωστόσο μέχρι στιγμής τα ποσοστά της μείωσης της ζάχαρης δεν ορίζονται ρητά με νόμο, αλλά ο καθορισμός τους εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια κάθε εταιρείας. Πάντως σύμφωνα με τη Foodwatch αυτός είναι «ο λάθος δρόμος». Όπως εκτιμά ο Όλιβερ Χουιτσίνγκα τόσο σοβαρά θέματα δημόσιας υγείας δεν μπορούν να αφήνονται στην ελεύθερη εκτίμηση των εταιρειών. Ένα μέτρο που θα μπορούσε να επιφέρει θετικά αποτελέσματα είναι π.χ. η επιβολή πρόσθετου φόρου ζάχαρης για ειδικές κατηγορίες προϊόντων όπως τα αναψυκτικά. Σε κάθε περίπτωση σημαντικό ρόλο παίζει και η ενημέρωση των ίδιων των καταναλωτών αλλά και η σταδιακή αλλαγή της τοποθέτησης προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ, τα οποία θα πρέπει να προτάσσουν τα υγιεινά προϊόντα. Η τάση αλλαγής που καταγράφεται σε πολλές γερμανικές αλυσίδες είναι ένα καλό πρώτο δείγμα, ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλος δρόμος.

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/

on 9:57:00 μ.μ.. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 σχόλια for Μεγάλη προσοχή! Tι μας ταΐζουν τα Lidl; Αυτά τα προιόντα πετάνε από τα ράφια τους...

Leave comment

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.

Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.

Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.

Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.

Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...

Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

 aw2  aw2

ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.

<b>ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.</b>
loading...

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Provided by Free Blogger template.