loading...

Σε λειτουργία το τηλεφωνικό κέντρο 1110 για ιατρική συμβουλευτική και καταγγελία φαινομένων αισχροκέρδειας

























Ξεκίνησε η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου 1110, που αποτέλεσε πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής και του ΙΣΑ. Στον αριθμό αυτό οι πολίτες, χωρίς χρέωση, έχουν τη δυνατότητα να ζητούν ενημέρωση σχετική με τον κορωνοϊό, να καταγγέλλουν φαινόμενα αισχροκέρδειας και να αναφέρουν περιπτώσεις ατόμων που χρήζουν υποστήριξης.

Το βασικό μήνυμα του Κέντρου είναι: «Όχι πανικός. Συνεργασία, πειθαρχία, υπευθυνότητα». Λειτουργεί ως «μαξιλάρι απορρόφησης των κραδασμών», προσφέρει ενημέρωση, ψυχραιμία, οδηγίες και ο πολίτης δεν νιώθει εγκαταλειμμένος ενώ δεν επιβαρύνεται και το δημόσιο σύστημα Υγείας, τονίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι εθελοντές ιατροί που το λειτουργούν.

Με αφορμή τη δράση ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος Πατούλης υπογραμμίζει: «Κανένας πολίτης δεν είναι μόνος. Ενισχύουμε το δίχτυ προστασίας και υποστήριξής τους. Μέσα από τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο 1110, θα ενταθούν στοχευμένα οι έλεγχοι στην αγορά, ενώ παράλληλα θα γίνει χαρτογράφηση των ευπαθών ομάδων που έχουν άμεση ανάγκη φροντίδας. Όλοι μαζί ενωμένοι σαν μία γροθιά δίνουμε αυτή την εθνική μάχη και θα την κερδίσουμε».

Ειδικότερα για τη χρησιμότητα του Κέντρου το οποίο λειτουργεί από το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας με την αρωγή των εταιριών τηλεφωνίας και δεκάδων εθελοντών ιατρών με τον αριθμό 2142142000 και στη συνέχεια (από την Τετάρτη) ως 1110 μιλούν στο ΑΠΕ -ΜΠΕ οι παθολόγος ακτινολόγος Μαρία Παλατσέα και η ψυχίατρος Λίλιαν Μαρκάκη.

«Η πρόσβαση των συμπολιτών μας στις παρεχόμενες υπηρεσίες του Κέντρου από ομάδα εθελοντών ιατρών καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, λειτουργεί ανακουφιστικά ειδικά τώρα που μεγεθύνεται η αρνητική ψυχολογία και ο φόβος από την αλματώδη αύξηση των θυμάτων στη γειτονική Ιταλία. Ο κόσμος πλέον έχει επηρεαστεί σημαντικά από το γενικό κλίμα και ιδιαίτερα οι ανήμποροι συμπολίτες μας, οι οποίοι με τη χρήση του Κέντρου δεν νιώθουν μόνοι. Με τις κατάλληλες οδηγίες ακολουθούν ψύχραιμα τις συμβουλές των ειδικών από τις τέσσερις προσφερόμενες ενότητες (γεν. ιατρική, ψυχολογική στήριξη, καταγγελίες, πληροφορίες)», αναφέρει η κ. Μαρκάκη, υπογραμμίζοντας ότι «χειρότερο από τον κορωνοϊό είναι το μικρόβιο του φόβου».

Η κ. Παλατσέα ενημερώνει το ΑΠΕ- ΜΠΕ ότι στο 1110 απευθύνονται για πληροφόρηση και πολλά άτομα νεαρής ηλικίας 18-19 ετών καθώς «ο φόβος δεν εκδηλώνεται μόνο στους ηλικιωμένους ή στους ανήκοντες σε ευπαθείς ομάδες». Ωστόσο η κατάσταση «δεν πρέπει να ξεφύγει από τα όρια» επισημαίνει, προτρέποντας την όσο μεγαλύτερη διάχυση του μηνύματος «Μένουμε σπίτι». Ο μόνος λόγος για να πάμε νοσοκομείο είναι όταν υπάρχει υψηλός πυρετός και δύσπνοια, αναφέρει, ενώ χαρακτηρίζει «πρωταρχικό μέλημα», την επικοινωνία με τον θεράποντα γιατρό. Στην περίπτωση συμπτωμάτων πυρετού 37,4 και άνω, ξηρού βήχα, δύσπνοιας ή καταβολής συστήνεται αυστηρή καραντίνα εντός του σπιτιού επιμελής απολύμανση και ιδιαίτερη προσοχή από όλη την οικογένεια. Υπογραμμίζει σε όλους τους τόνους να μην πηγαίνουν οι πολίτες στα νοσοκομεία διότι αφενός εκεί θα εκτεθούν σε μεγαλύτερους κινδύνους αφετέρου θα καταρρεύσει το σύστημα.

Συνολικά τα στοιχεία της λειτουργίας του Κέντρου κατά τις τέσσερις πρώτες ημέρες λειτουργίας του (έως το μεσημέρι της Παρασκευής), όπως μας ανακοίνωσε η Μ. Παλατσέα είναι: 10.058 κλήσεις εκ των οποίων απαντήθηκαν οι 7.016 (70%). Οι περισσότερες σε ποσοστό 61% προερχόντουσαν από γυναίκες. Το 85% ήταν από δήμους της Αττικής και 3% από της Θεσσαλονίκης. Το 57% ζητούσε ιατρικές οδηγίες σχετικά με τον κορωνοϊό, το 7% επιθυμούσε ψυχολογική υποστήριξη, το 34% αναφέρθηκε σε αιτήματα κοινωνικής παρέμβασης (τρόφιμα, φάρμακα κ.ά.) και το 2 % των πολιτών κατήγγειλε φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Σημειώνεται ότι το τελευταίο ζήτημα, μας ενημέρωσε η γιατρός, προστέθηκε, χθες στις υπηρεσίες του Κέντρου όπου ασχολούνται καθημερινά περίπου 100 εθελοντές συνάδελφοί της εκ των οποίων οι 40 με φυσική παρουσία.

Αναφορικά με την απάντηση του ποσοστού 70% των κλήσεων η κ. Παλατσέα διευκρινίζει ότι σε κανονική ροή απαντάται το 95% των κλήσεων.

Ωστόσο, παρατηρεί η ίδια, από το «εγχείρημα» αυτό αναδεικνύονται και άλλοι παράμετροι. Όπως η αναγκαιότητα εντοπισμού και χαρτογράφησης των ανήμπορων συμπολιτών μας για τους οποίους η Περιφέρεια και ο ΙΣΑ «θα μεριμνήσει στη συνέχεια» όπως και τα φαινόμενα αισχροκέρδειας τα οποία καταγγέλλονται συνεχώς (έως και 400% επάνω από τις τιμές που ίσχυαν προ επιδημίας)».

Τέλος αναφορικά με την ιδέα υλοποίησης του τηλ. Κέντρου, η κ. Παλατσέα την αποδίδει στην «δεμένη ομάδα» του κοινωνικού ιατρείου (απέναντι από τα γραφεία του ΙΣΑ στους Αμπελόκηπους) που ιδρύθηκε με παρότρυνση του κ. Πατούλη προ ετών προσφέροντας δωρεάν ιατρική φροντίδα. Αναφέρει δε ότι προέκυψε μετά τη σύσκεψη της Περιφέρειας με τον ΕΟΔΥ ως αναγκαιότητα να «ενισχυθεί η νοσοκομειακή ιατρική κοινότητα η οποία έχει υπερβεί ήδη τα όρια αντοχής της αλλά και οι πολίτες σε αυτή την πρωτόγνωρη και τρομακτική κατάσταση που βιώνουμε όλοι».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


https://www.kathimerini.gr/     

on 1:11:00 μ.μ.. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 σχόλια for Σε λειτουργία το τηλεφωνικό κέντρο 1110 για ιατρική συμβουλευτική και καταγγελία φαινομένων αισχροκέρδειας

Leave comment

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.

Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.

Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.

Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.

Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...

Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

 aw2  aw2

ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.

<b>ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.</b>
loading...

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Provided by Free Blogger template.