loading...

Καρύδια: 3 κουταλιές την ημέρα προστατεύουν από τον διαβήτη
























Λίγες κουταλιές καρύδια την ημέρα μπορεί να μειώνουν σημαντικά τις πιθανότητες ανάπτυξης τύπου 2 διαβήτη, σύμφωνα με νέα ευρήματα.


Η ανάλυση στοιχείων από χιλιάδες εθελοντές έδειξε πως τα καρύδια μειώνουν σχεδόν κατά το ήμισυ τις πιθανότητες εκδηλώσεως της νόσου.

Ο τύπου 2 διαβήτης είναι η συχνότερη μορφή σακχαρώδους διαβήτη. Υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύει το 95% των κρουσμάτων του και σχετίζεται με την παχυσαρκία.

Η νέα μελέτη πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες (UCLA).

Όπως γράφουν στην ιατρική επιθεώρηση Diabetes Metabolism Research and Reviews, εξέτασαν στοιχεία από 34.121 εθελοντές, ηλικίας 18-85 ετών.

Οι εθελοντές είχαν συμπληρώσει αναλυτικά ερωτηματολόγια διατροφής και υγείας, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη.

Είχαν επίσης υποβληθεί σε μέτρηση της γλυκόζης νηστείας (το σάκχαρο το πρωί, με άδειο στομάχι) και της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης.

Η γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη (συμβολίζεται HbA1c) είναι μία ουσία στο αίμα που αντικατοπτρίζει τη διακύμανση του σακχάρου τους τελευταίους 2-3 μήνες.

Τα ευρήματα
Όσοι εθελοντές ανέφεραν πως έτρωγαν καρύδια, είχαν μειωμένες πιθανότητες να πάσχουν από τύπου 2 διαβήτη, ανεξάρτητα από το αν ήσαν παχύσαρκοι ή όχι. Ο κίνδυνος αυτός ήταν επίσης ανεξάρτητος από άλλους παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας.

Σε σύγκριση με όσους δεν έτρωγαν καρύδια, όσοι έτρωγαν 3 κουταλιές της σούπας την ημέρα είχαν 47% λιγότερες πιθανότητες να πάσχουν από διαβήτη.

Οι ειδικοί συνιστούν να τρώμε καθημερινά 4 κουταλιές της σούπας καρύδια και άλλους (ανάλατους) ξηρούς καρπούς για να διαφυλάξουμε την υγεία μας.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Dr. Lenore Arab δήλωσε: «Η ισχυρή συσχέτιση που βρήκαμε ανάμεσα στην κατανάλωση καρυδιών και τη μειωμένη συχνότητα του τύπου 2 διαβήτη, είναι μία ακόμα αιτία για να προσθέσουμε τα καρύδια στην ημερήσια διατροφή μας.

»Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι τα καρύδια μπορεί να είναι ωφέλιμα για τη νοητική λειτουργία και την υγεία της καρδιάς».

Ωφέλιμα λιπαρά
Οι ευεργετικές επιδράσεις των καρυδιών και των άλλων ξηρών καρπών μπορεί να οφείλονται στα λιπαρά που περιέχουν, λένε οι ειδικοί.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (περιέχουν 13 γραμμάρια ανά 28,5 γραμμάρια καρπού), εκ των οποίων τα 2,5 γρ. είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ένα από τα πιο υγιεινά είδη λίπους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μελέτη προσδίδει στα καρύδια αντιδιαβητικές ιδιότητες. Ανάλογα ευρήματα είχε, λ.χ., 10ετής μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2013 στην ιατρική επιθεώρηση The Journal of Nutrition.

Σε εκείνη τη μελέτη είχαν συμμετάσχει περισσότεροι από 130.000 γυναίκες. Όσες έτρωγαν 56 γραμμάρια καρύδια την εβδομάδα είχαν 33% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν διαβήτη τύπου 2.

Άλλες μελέτες έχουν συσχετίσει τα καρύδια με μείωση της κακής (LDL) χοληστερόλης και προστασία από την καρδιοπάθεια. Τα συσχετίζουν επίσης με μειωμένο κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου του παχέος εντέρου.

Το όφελος αυτό αποδίδεται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές (διαιτητικές) ίνες. Οι φυτικές ίνες διεγείρουν την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο.

Επειδή, όμως, τα καρύδια και γενικά οι ξηροί καρποί παρέχουν πολλές θερμίδες, δεν πρέπει να κάνουμε κατάχρηση.


.iatropedia.gr   

on 4:38:00 μ.μ.. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 σχόλια for Καρύδια: 3 κουταλιές την ημέρα προστατεύουν από τον διαβήτη

Leave comment

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.

Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.

Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.

Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.

Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...

Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.

<b>ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΩ ΕΓΩ, ΘΑ ΦΩΝΑΖΩ, ΘΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΟΣΟ ΖΩ.</b>
loading...

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Provided by Free Blogger template.